Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #16211  
Old 09-13-2011, 01:56 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Jag hatar när jag lovar saker som jag ändå tänker "Njaaaeee, vill jag verkligen det här? Mhm, ja, okej då, det kan bli roligt" Sen direkt när jag lagt på inser jag att; 1) Jag kommer behöva göra något tråkigt eller 2) Jag kommer behöva vara oförskämd och strutsa samtalet när det kommer.
 
  #16212  
Old 09-13-2011, 02:01 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
I rätt ljus kan den vara fin Men det -och det här har jag sagt i snart två år- är nog dags att byta ut den snart. Nya 7-an ska bara sjunka liiiite mer först! Har aldrig haft en bil så här länge. Mercan räknas inte ...
Mm nya 7an är riktigt snygg! Gillar massiv den är

Förresten, någon som läst om de här jepparna? Vad tror ni om deras affärsidé?
http://www.dn.se/ekonomi/kraschade-d...deras-levebrod
 
  #16213  
Old 09-13-2011, 02:06 PM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by jox
Fick äntligen tummen ur och fick mina diskreta LEDs installerade idag på Audin lagom till höstmörkret

Snyggt!


Originally Posted by Bronto
Mm nya 7an är riktigt snygg! Gillar massiv den är

Förresten, någon som läst om de här jepparna? Vad tror ni om deras affärsidé?
Kraschade drömmar blir deras levebröd - DN.SE
Det låter som att du får en bil som ser bra ut och har en massa random fel som ingen vet vad de beror på
 
  #16214  
Old 09-13-2011, 02:11 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Förresten, någon som läst om de här jepparna? Vad tror ni om deras affärsidé?
Kraschade drömmar blir deras levebröd - DN.SE
Herrrrrregud vilket livsfarligt lotteri och vilka jävla idioter. Och så köper de bilen osedd?????? Wow! Det är inte mycket som krävs för att vad som till synes är en enkel plåtskada kostar 200,000 kronor ytterligare att laga. "Oj, det var visst en kabelbrand här också, det blir 175,000 kronor mer." Jag skulle aldrig aldrig aldrig aldrig våga. Och de som köper bilarna på det sättet är ju de som egentligen inte har råd att köpa den modellen, antagligen - de är ju de som MINST AV ALLA ska köpa en USA-chansning.

Den blir nog lätt att sälja sen också när man lagat den. "Jo, den togs in som vrak från USA. Jag har spacklat lite här, och lite här, men det är inga problem. Så gott som ny".
 
  #16215  
Old 09-13-2011, 02:20 PM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by Erppa
Storyn om att äga BMW 335 fortsätter. Fick äntligen tummen *rslet och förde bilen på service. Fick följande diagnos:
Vind orsakar skrammel över 120=de hörde de inte=jaha nå då finns de väl inte
Fönstrena susar vid 160 och fortare=de vågar inte köra så hårt=ehm får väl ta med servicegubben på en åktur
Skramlar på tomgång=de hade ingen aning=WTF det är ju deras jobb
Corner ligths fungerar inte=1500 euro= får väl köpa en strålkastare från ebay istället
Wastegaterna skramlar=4000 euro=jaha de får väl skramla lite då

Great. Det enda positiva var att de diagnosticerade alla dessa fel gratis, de de klarade av vill säga. Har dock någon form av garanti på bilen av säljaren så imorgon får man väl börja förhandla.

Uppdatering på detta. Efter en del förhandlingar hit och dit så är resultatet följande:

Bmw menar att det räcker att fixa bara "aktuatorn och klockan" till wastegaten istället för båda turbona. Hoppas verkligen det hjälper. Säljaren har gått med på att stå för en del av kostnaden. De har även lovat att använda den bästa mekanikern de har som även har erfarenhet av detta.

Strålkastaren får jag själv köpa då säljaren menar att det är slitage. Well 1000 euro men har inget val. Alla på ebay är tydligen bara xenon men inte med adaptiva körljus.

Mekanikern och chefen för mekanikern kommer med på en lite tur för att lyssna på alla ljud då de inte vill köra 160+ km/h

Jag får en gratis lånebil på säljarens bekostnad.


Var på bana igen med bilen på veckoslutet. Fungerade bra förutom en värmerelaterad limpmode. Pinade ganska ordentligt för att uppnå detta. Frambromsarna är nu slut. Bakbromsarna har bokstavligen smultit. Beställde nya slitsade skivor och belägg från ebay.uk för 300 euro (bmw ville ha över 1000 euro för bromsrenovering). Blir att mecka lite själv på veckoslutet.
 
  #16216  
Old 09-13-2011, 02:26 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Fick äntligen tummen ur och fick mina diskreta LEDs installerade idag på Audin lagom till höstmörkret

Wow, Jox, jag trodde du hade en lite äldre A8, den är skitsnygg, och jag är övertygad om att den är jätteskön att köra/åka i!

Du gillar silver på bilar va? Vad är det för en merca du snackar om?
 
  #16217  
Old 09-13-2011, 02:27 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Erppa
Uppdatering på detta. Efter en del förhandlingar hit och dit så är resultatet följande:

Bmw menar att det räcker att fixa bara "aktuatorn och klockan" till wastegaten istället för båda turbona. Hoppas verkligen det hjälper. Säljaren har gått med på att stå för en del av kostnaden. De har även lovat att använda den bästa mekanikern de har som även har erfarenhet av detta.

Strålkastaren får jag själv köpa då säljaren menar att det är slitage. Well 1000 euro men har inget val. Alla på ebay är tydligen bara xenon men inte med adaptiva körljus.

Mekanikern och chefen för mekanikern kommer med på en lite tur för att lyssna på alla ljud då de inte vill köra 160+ km/h

Jag får en gratis lånebil på säljarens bekostnad.


Var på bana igen med bilen på veckoslutet. Fungerade bra förutom en värmerelaterad limpmode. Pinade ganska ordentligt för att uppnå detta. Frambromsarna är nu slut. Bakbromsarna har bokstavligen smultit. Beställde nya slitsade skivor och belägg från ebay.uk för 300 euro (bmw ville ha över 1000 euro för bromsrenovering). Blir att mecka lite själv på veckoslutet.
Skönt ändå att vissa grejer verka lösa sig, även om det de vill göra med wastegaten låter lite som en nödlösning? Det där med strålkastaren är ju inte så roligt dock, har du skruvat isär den och kollat så det inte är glapp i kontakten? För det är väl bara på ena sidan den krånglar? Får du felmeddelande bara när du svänger, eller hela tiden?

Vinandet från fönstret kan ju inte vara så himla krångligt för dem, otroligt att de inte har löst det! Det måste ju vara något sorts luftmotstånd, själva rutan eller någon list sitter fel?
 
  #16218  
Old 09-13-2011, 02:31 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman
Wow, Jox, jag trodde du hade en lite äldre A8, den är skitsnygg, och jag är övertygad om att den är jätteskön att köra/åka i!

Du gillar silver på bilar va? Vad är det för en merca du snackar om?
Du menar dödens Merca?
 
  #16219  
Old 09-13-2011, 02:32 PM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by jox
Herrrrrregud vilket livsfarligt lotteri och vilka jävla idioter. Och så köper de bilen osedd?????? Wow! Det är inte mycket som krävs för att vad som till synes är en enkel plåtskada kostar 200,000 kronor ytterligare att laga. "Oj, det var visst en kabelbrand här också, det blir 175,000 kronor mer." Jag skulle aldrig aldrig aldrig aldrig våga. Och de som köper bilarna på det sättet är ju de som egentligen inte har råd att köpa den modellen, antagligen - de är ju de som MINST AV ALLA ska köpa en USA-chansning.

Den blir nog lätt att sälja sen också när man lagat den. "Jo, den togs in som vrak från USA. Jag har spacklat lite här, och lite här, men det är inga problem. Så gott som ny".
Precis! Ju dyrare bil från början destu dyrare att fixa. Små skador kan snabbt bli absurda summor.

Det man också lärt sig efter ha ägt ett antal äldre premium segmenterade bilar är att man måste vara beredd på att underhållet kostar i relation till hur dyr bilen var från början. Tror att många går på den niten då de köper t.ex. Jaguar XKR som i artikeln Har själv ägt en jaguar s-type en kortare tid och skulle aldrig aldrig köpa en gammal jaguar pånytt, speciellt inte en krockad xkr. Men rubriken på artikeln är ju passande drömmarna blir nog kraschade efter några månaders ägo.
 
  #16220  
Old 09-13-2011, 02:33 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman
Wow, Jox, jag trodde du hade en lite äldre A8, den är skitsnygg, och jag är övertygad om att den är jätteskön att köra/åka i!

Du gillar silver på bilar va? Vad är det för en merca du snackar om?
Haha, jaså! Ironiskt nog är jag inget stort fan av silverfärgade bilar, det har bara blivit så Eller, de är ju lätta att hålla rena och så, men föredrar svart. Eller vitt.

Mercan är en gammal E-kombi - som av en händelse också den silvermetallic! Inte min men exakt likadan och med samma hjul:
 

Last edited by jox; 09-13-2011 at 02:34 PM.



All times are GMT -4. The time now is 05:04 AM.