Swedish Teamspeeder? Get in here!
Nån annan som lagt märke till att Shell har ändrat oktanen på V-power? Förut stod det 99oktan nu står det 98+? Statoils 98oktan brukar ligga på 98,5 och "gamla" v-power på närmare 100. Har dom ändrat till strax över 98oktan ser jag ingen anledning att betala mer för v-power.
Har du någon bild på dig i skinnstället? Skulle vilja uppdatera min avatar lite!
Och jag har aldrig märkt någon skillnad alls på 95, 98 eller 99 i någon bil, vare sig i förbrukning eller kraft. Det är mest en plojgrej som spelar på F1-arv etc skulle jag gissa . . .
Och jag har aldrig märkt någon skillnad alls på 95, 98 eller 99 i någon bil, vare sig i förbrukning eller kraft. Det är mest en plojgrej som spelar på F1-arv etc skulle jag gissa . . .
![lol](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/rofl.gif)
Och det är skillnad, bevisat i bänkning. Speciellt om du mappar bilen efter V-power som min bil är. Därför det känns lite pissigt om dom ändrar oktanhalten.
Komppar här Sideways, har ej själv bänkat så vet ej effektsiffror (satsar på inget eller lite), men då min bil även är mappad enligt 99 så går den jämnare med V-power än någon billig 95. Sedan som fakta vet jag att min bil drar nästan 10% mera soppa med 95 än med V-power.
Har som aning att V-power blivit 98+ i samband med E10 förändringen.
Har som aning att V-power blivit 98+ i samband med E10 förändringen.
Bronto, vart till Kroatien skall du? Var för två veckor sedan fyra dagar i Dubrovnik. Trevligt ställe. Förövrigt bodde vi i vad jag skulle kalla en exporterad stockholms mafia killes mormors hus - var relativt random.... (bild från terassen)