Swedish Teamspeeder? Get in here!
Värt pengarna ändå, tror vi betalade under 1000-lappen.
No problem. Ville veta lite mer om bakgrunden till denna serie och läste igenom flashback-tråden där alla fantasynördar diskuterade. De flesta tyckte att serien gjorde böckerna rättvisa men att det är lite svårt att följa alla karaktärer och deras drivkraft om man inte har läst böckerna.
Damn, nu måste jag typ läsa böckerna...
Damn, nu måste jag typ läsa böckerna...
Vad säger ni finlandssvenskar? Är det Aftonbladet som överdriver? Låter ju helt absurt. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12903612.ab
Jobabde way back som "inventarie ansvarig" på ett vrålåkshyrbolag här i Finland. Vi hade bla en Fezza 360 spider som vi hyrde ut, och jag höll alltid skolningarna före uthyrningen. Om jag kände mig rolig brukade jag värma upp bilen innan kunden kom, och sedan efter en teori predikan hoppa i förarsätet, kunden i passagerar sätet och ta en "fullt ut" tur i 5min, sen stanna bilen, lämna den igång och säga åt kunden Vassågood, din tur! 99.9% av kunderna var verkligen blyga med att köra iväg, så långt man såg dem så körde de typ max 30kmh
Vad säger ni finlandssvenskar? Är det Aftonbladet som överdriver? Låter ju helt absurt. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12903612.ab
Det som stämmer dock är att vi är världens mest priviligerade minoritet, men det härstammar ju från historien. Nationalsången är skriven av finlandssvensk (Johan Runeberg), grundlagen baserar sig på den svenska, finska skriftspråkets far (Mikael Agricola) var en finlandssvensk etc etc
Sen har jag inte sett desto mera hat på sista tiden, det största hatuppväckaren är att ALLA i finland måste enligt lag läsa svenska i grundskolan - inte alltid så populärt...

EDIT: Det mesta stod ju artikeln nu när jag läste mera än först kapitlet
Last edited by Nicke; Apr 19, 2011 at 08:43 AM.
Btw, sorry om mina posts doesn't make any sense, fick min redan avklarade flunssa tillbaka, är på pissigt humör och lyssnar på Metallica på fullt på kontoret. RAGE!
YouTube - Enter Sandman - Metallica
YouTube - Enter Sandman - Metallica
Last edited by Nicke; Apr 19, 2011 at 08:55 AM.