Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #12111  
Old 04-04-2011, 03:46 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Ja verkligen. Jag var ytterst tveksam om Lambo kunde leva upp till förväntningarna efter Murcielagon. LP640 är i mina ögon fortfarande bland de snyggaste bilarna som någons gjorts.
Dock måste jag säga att Aventador nog är ännu ett snäpp fetare. Kan knappt hålla mig till de första videotesterna kommer. Chris Harris + Aventador = Win!

RS3 verkar sjukligt snabb och en riktigt bra allroundare. Tyvärr tror jag dock att den lider av samma problem som RS5 och RS6, dvs att man typ inte kan överstyra den. Fyrhjulsdriften och säkerhetssystemen verkar blocka all sorts powerslide, vilket visserligen gör bilen sjukt säker och neutral men hur kul är det?
 

Last edited by Ludas; 04-04-2011 at 03:48 PM.
  #12112  
Old 04-04-2011, 03:49 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Talking Din guide i Uppsala

Originally Posted by Sideways_swe
^^ fan bor du också i Uppsala Speedster?

Här har ni några restauranger som jag gillar

Jay Fu har grymt käk, dom har en blandning av asiatiskt och amerikanskt, udda, men riktigt gott!
Jay Fu's - Welcome to the Amasian Steakhouse - Uppsala, Sweden

Peppar peppar, vunnit bästa restaurang typ två år i rad. Väldigt gott men inte min favorit ändå
Peppar peppar

Trattoria Commedia om man gillar italienskt
Trattoria Commedia - 25 år av italiensk mat i Uppsala

Jag är inte så mycket för fisk men gillar man det så är det Hambergs som gäller, Hambergs har blivit utsedd till en av Sveriges bästa fiskrestauranger.
Catering i Uppsala - Hambergs Fisk

Kött kök och bar skulle jag nog våga säga har det bästa köttet. Galet gott. Blir hungrig bara jag tänker på det..
http://www.restaurangkött.se/

Villa anna, rätt flådig restaurang. Jäkligt god mat. dock får man lite mat men betalar mycket
Villa Anna Uppsala - Menyer

Magnussons har också bra mat och ligger mitt på stora torget. Soft stämning där faktiskt
Magnussons Krog i Centrala Uppsala

Sen finns ju alltid ställen med god mat men som är lite "softare". Alltså lite skönare stämning och dit man går med polarna och dricker öl och äter. Då har vi t.ex Texas longhorn, Bullit (rock bar) har jävligt fina hamburgetallrikar, Olèarys och O´connors är helt okej osv. finns MASSOR med fler restauranger men det här är väl dom jag besöker mest. Hoppas ni fått lite hjälp iaf
 
Attached Images  
  #12113  
Old 04-04-2011, 03:53 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Vad tycker vi om nya RS3 då? Tror den kan vara ruskigt underhållande att köra. har dock inte kollat vad den kostar, men antagligen alldeles för mycket för en sån typ av bil.

Audi RS3 Sportback - ABHD auto video's
Förstår ingenting av vad han säger , men de fälgarna har jag tyckt var snygga ända sedan TT RS kom, de skulle jag vilja ha på vår nya TT
 
  #12114  
Old 04-04-2011, 03:53 PM
speedsters's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Feb 2010
Posts: 159
speedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nice
Tusen tack för tipsen Sideways!!! Ja, jag bor i Eriksberg faktiskt, flyttade hit i början av året från Sthlm för att läsa till jurist men målet är att ordna fram nog med deg inom ett år så jag kan fortsätta utbildningen antingen i London eller flytta ner till UAE där farsan har jobbat/bott i några år nu.
 
  #12115  
Old 04-04-2011, 03:54 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman
 
  #12116  
Old 04-04-2011, 03:54 PM
speedsters's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Feb 2010
Posts: 159
speedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nice
HAHAHA Axman skön photoshop där!
 
  #12117  
Old 04-04-2011, 03:57 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by speedsters
Tusen tack för tipsen Sideways!!! Ja, jag bor i Eriksberg faktiskt, flyttade hit i början av året från Sthlm för att läsa till jurist men målet är att ordna fram nog med deg inom ett år så jag kan fortsätta utbildningen antingen i London eller flytta ner till UAE där farsan har jobbat/bott i några år nu.
Ah okej kul! Då kan du ju haka på mig när vi ska på Teamspeed Cars and Coffe i sthlm.
 
  #12118  
Old 04-04-2011, 03:57 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by speedsters
HAHAHA Axman skön photoshop där!
Tack, har nog käkat på en del av ställena, gjorde lite affärer i Uppsala för många år sedan,,, höll på att köpa en M5 där en gång i tiden, men det blev inte av! Novation tror jag firman hette.
 
  #12119  
Old 04-04-2011, 03:58 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman
Förstår ingenting av vad han säger , men de fälgarna har jag tyckt var snygga ända sedan TT RS kom, de skulle jag vilja ha på vår nya TT
Har du köpt en TT? Det har jag missat! Då får man gratulera! Har du ingen bild att bjuda på?
 
  #12120  
Old 04-04-2011, 04:00 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Har du köpt en TT? Det har jag missat! Då får man gratulera! Har du ingen bild att bjuda på?
Leverans i slutet av veckan, får veta i morgon vilken dag det blir, så inga foton än. Det är hustrun som ska ha den istället för ostbilen, äntligen!
 



All times are GMT -4. The time now is 12:24 AM.