Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #12011  
Old 03-30-2011, 04:41 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Tycker du gör helt rätt i att välja dina gäster strebban. Det är du som fyller år och din fest ju för fan! Sen om någon verkligen vill ha med sin dam kan de väl fråga snällt? Men de känns ju lite roligt om det är damer som vill följa med, men som du inte snackar med/inte blivit bjudna till deras fest
 
  #12012  
Old 03-30-2011, 04:58 PM
Chubster's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Mar 2008
Location: Helsinki
Posts: 302
Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by Nicke
Har själv lite framskridit med "C&C" i Finland. Frågade husbolaget var vi har kontoret (och cafeteria) hur de skulle ställa sig till att ha en C&C en lördag eller söndag förmiddag på innergården, och de tyckte det var en toppen idé! Innergården brukar vara en parkeringsplats för ca 50bilar på vardagarna men är tom på veckosluten. Finns beläget i centrum av Helsingfors i "hip" område och är värsta media/marknadsförings huset. Så skulle passa bra med lite bilar.

Utrymme - check
Kaffe - check
Brunsch servering - check
Bilar - ToDo
Var någonstans? Vid Sinebrychoffs gamla byggnader?
 
  #12013  
Old 03-30-2011, 05:10 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by Chubster
Var någonstans? Vid Sinebrychoffs gamla byggnader?
Typ, men på andra sidan 'koff parken vid Båtmansgatan, "Merikortteli" heter huset.
 
  #12014  
Old 03-30-2011, 05:16 PM
Chubster's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Mar 2008
Location: Helsinki
Posts: 302
Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Check. Hoppas det blir av samt att det blir en tradition!
 
  #12015  
Old 03-30-2011, 05:23 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman
Hörru Strebban,, det är inte du som har gjort något fel, en personlig inbjudan med namn på kuvertet kan inte tolkas på mer än ett sätt. Är personen som får inbjudan det minsta osäker, så ringer han dig och frågar om det var menat för han själv eller för han och hans fru/gf.

Du ska inte ha dåligt samvete för att han ringer och prackar på dig någon som du inte har bjudit. Han är säkert mycket väl medveten om detta, och att du tydligen är en snäll kille, för han vet att du inte säger ifrån med en gång.

Känns som att han inte får gå själv på festen hos dig, vågar inte fråga sin gf, och utnyttjar dig, du får dåligt samvete för något du inte ska ha dåligt samvete för.

Med andra ord, han är skyldig till fel, men du mår dåligt - så ska det väl inte vara?

Du har all rätt att bjuda in de du vill till din privata fest!
Tack! Ja, det känns ju så. Även om jag spelar allan ballan här ibland så är jag för snäll. Jag brukar ta den "enkla utvägen" och bara ge efter/skylla på att "Jag måste glömt skriva dit henne. är du säker på att det inte stod Ida också?"

Hade det varit vilken sketen fredag som helst så hade det ju inte varit några konstigheter, men när man ska bjuda på mat&dryck en hel kväll känns det som att jag bjuder dom jag verkligen vill bjuda ...så att säga.


Originally Posted by Bronto
Tycker du gör helt rätt i att välja dina gäster strebban. Det är du som fyller år och din fest ju för fan! Sen om någon verkligen vill ha med sin dam kan de väl fråga snällt? Men de känns ju lite roligt om det är damer som vill följa med, men som du inte snackar med/inte blivit bjudna till deras fest
Ja, precis. Dessvärre vet vi ju alla hur kvinntimmer fungerar och inte fungerar . Logik är ju inte deras bästa vän tyvärr ...
 
  #12016  
Old 03-30-2011, 05:34 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Jag skulle kunna skriva ett lika långt och vettigt svar som bland annat Axman gjorde angående din lilla situation Strebo men efter att ha varit med om flera sådana situationer själv inser man att det bara finns en lösning.
Man kan inte tänka på att inte trampa någon på tårna hela sitt liv, då blir man bara utnyttjad av sådana personer som din vän, "Ove Sundberg".
Ring och säg att hon inte är bjuden för att det inte finns plats. Så enkelt är det, om han inte fattar det så vet du att han försökte utnyttja dig redan från första början. Det är lika bra att sålla bland folk man kan lita på och folk man inte kan lita på tidigt i livet.
 
  #12017  
Old 03-30-2011, 05:36 PM
v n sthlm's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm Sweden
Posts: 162
v n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the rough
haha hitta ett klipp på papsen gamla volvo v40 t4 när han stressar en busa på motorväg ala 200++ ska se om jag kan lyckas göra något av detta klipp.

Notera volvon aningen lättad, bromsar/däck/upphägning ala 60pap motor 110pap så runt 500hk 620nm 2bars ladd på gata
 
  #12018  
Old 03-31-2011, 03:03 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Tack för råden men jag fegade ur som vanligt...tror det blir rätt ändå, rörde sig bara om 4pers nu när jag räknade igen. Lika bra att bjussa dom med så blir det lugnt och ingen onödig drama i umgängeskretsen . . .
 
  #12019  
Old 03-31-2011, 03:41 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Tycker det var rätt beslut strebb.. tjejer kan göra det där till ett jävla drama... och pojkvännerna håller med. (killar tofflar, så är det bara. alla utom mig såklart) och vips så har du ett jävligt löjligt tjafs. Inte värt det.
 
  #12020  
Old 03-31-2011, 05:55 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ Ja, det är ju tyvärr så ... lite krystat att köra "Fan, du, jag tänkte kolla med dig om jag inte glömde skriva Ida på kuvrtet? För självklart är ju hon välkommen med" ...aja, slutet gott allting gott.
 



All times are GMT -4. The time now is 04:34 AM.