Swedish Teamspeeder? Get in here!
Har seriösa problem med att bestämma vad jag ska köpa för hoj.. Har varit inne på allt från motard, streetfighter (typ cb1000r) till R1.
Körde 4 år på motard tills i höstas då jag sålde den för att jag va sugen på nåt annat. Nån med erfarenheter i dom andra kategorierna? Skulle ju vilja ha nåt som man kunde köra lite längre än 10 mil på utan att det blir allt för jobbigt.
Körde 4 år på motard tills i höstas då jag sålde den för att jag va sugen på nåt annat. Nån med erfarenheter i dom andra kategorierna? Skulle ju vilja ha nåt som man kunde köra lite längre än 10 mil på utan att det blir allt för jobbigt.
Last edited by Sideways_swe; 03-31-2011 at 04:43 PM.
Aha! Låter som du är rätt nöjd med din? Nej det kommer nog mest bli lek som med motarden fast om man känner för det ta nån lite längre runda emellanåt, men inte direkt Sverige runt eller så. Tror också att jag inte heller är ute efter nåt toppfart-monster så det lutar nog mest åt streetfighter. Mest kollat på superduke och cb1000 då. Är också lite vettigare i försäkring än sporthoj, ungefär samma för helförs. som trafik på sport.
Blir verklighet: Growler E en svensk "Jaguar"
Lagom till Jaguar E-Types 50-års jubileum gjorde svenska designern Bo Zolland (Vizualtech) en egen hyllning till bilen. Nu kommer rapporter om att hans skapelse ska bli produktionsverklighet.
Den svenska jaguar-kreationen går under namnet Growler E och är ritat av Vizualtechs Bo Zolland med hjälp av schweizaren Robert Palm. Deras hyllningsbil har även i sin tur hyllats av många så till den grad att bilen nu kommer att bli verklighet.
Robert Palm meddelar att Growler E nu kommer att produceras och att det första färdiga exemplaret ska vara klart till sommaren 2012 om allt går enligt planerna. Exakt hur många bilar som ska byggas är okänt, men det kommer helt klart bli en mycket begränsad upplaga.
Growler E ska byggas för hand och varje bil tar ett halvår att färdigställa. Dock ska man ha utrymme för att bygga tre-fyra bilar parallellt. Men om intresset för bilen är tillräckligt stort kan Vizualtech låta lägga ut produktionen.
Bilen är baserad på Jaguar XKR och har en kompositkaross som limmats gast på ett kolfiberchassi. Även många komponenter är hämtade från den brittiska lyxmodellen. Growler har samma femliters-motor men effekten har trimmats upp något jämfört med Jaguaren. Detta i kombination med att bilen väger 200 kilo mindre ska resultera i att prestandan förväntas vara bättre.
Pris och fullständig data kommer nog inte att presenteras förens bilen väl börjat byggas.
Lagom till Jaguar E-Types 50-års jubileum gjorde svenska designern Bo Zolland (Vizualtech) en egen hyllning till bilen. Nu kommer rapporter om att hans skapelse ska bli produktionsverklighet.
Den svenska jaguar-kreationen går under namnet Growler E och är ritat av Vizualtechs Bo Zolland med hjälp av schweizaren Robert Palm. Deras hyllningsbil har även i sin tur hyllats av många så till den grad att bilen nu kommer att bli verklighet.
Robert Palm meddelar att Growler E nu kommer att produceras och att det första färdiga exemplaret ska vara klart till sommaren 2012 om allt går enligt planerna. Exakt hur många bilar som ska byggas är okänt, men det kommer helt klart bli en mycket begränsad upplaga.
Growler E ska byggas för hand och varje bil tar ett halvår att färdigställa. Dock ska man ha utrymme för att bygga tre-fyra bilar parallellt. Men om intresset för bilen är tillräckligt stort kan Vizualtech låta lägga ut produktionen.
Bilen är baserad på Jaguar XKR och har en kompositkaross som limmats gast på ett kolfiberchassi. Även många komponenter är hämtade från den brittiska lyxmodellen. Growler har samma femliters-motor men effekten har trimmats upp något jämfört med Jaguaren. Detta i kombination med att bilen väger 200 kilo mindre ska resultera i att prestandan förväntas vara bättre.
Pris och fullständig data kommer nog inte att presenteras förens bilen väl börjat byggas.
Lite lik det brittiska Bristol, fast snyggare Kunde ju vara en rätt schysst sommarbil ändå. Kommer ni ihåg det Top Gear klippet när de kör gamla sköna e-ryors etc och sen testar en nyproducerad version som har själva karossen, men allt annat uppgraderat? Känns lite som bäst av båda världarna.
Evo, du får berätta vad du tycker när du använt den ett tag. Själv är jag långt ner i Apple träsket,,,,
^^ OM jag bara fattat vad Bronto menade så hade jag kunnat leta upp avsnittet här Axman;
List of Top Gear episodes - Wikipedia, the free encyclopedia
List of Top Gear episodes - Wikipedia, the free encyclopedia
^^ OM jag bara fattat vad Bronto menade så hade jag kunnat leta upp avsnittet här Axman;
List of Top Gear episodes - Wikipedia, the free encyclopedia
List of Top Gear episodes - Wikipedia, the free encyclopedia
http://www.finalgear.com/