Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #12031  
Old 03-31-2011, 04:36 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
^^ kul att höra, men den blir nog dyr antar jag!
 
  #12032  
Old 03-31-2011, 04:39 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by knutherta
Har seriösa problem med att bestämma vad jag ska köpa för hoj.. Har varit inne på allt från motard, streetfighter (typ cb1000r) till R1.

Körde 4 år på motard tills i höstas då jag sålde den för att jag va sugen på nåt annat. Nån med erfarenheter i dom andra kategorierna? Skulle ju vilja ha nåt som man kunde köra lite längre än 10 mil på utan att det blir allt för jobbigt.
Jag har kört det mesta. Kör en CB1000R just nu. Ska du köra längre sträckor (iaf om vi pratar motorväg) rekomenderar jag verkligen inte en streetfighter. Det blir sjukt jobbigt utan kåpglas om man vill ligga på lite. Vill du ha en snabb hoj som ändå är "bekväm" att åka långt på så är det sporthoj som gäller, typ gixxer, R1, Fireblade osv. Sen är ju utväxlingen helt annorlunda på en streetfighter jämfört med en Fireblade också. cb1000r går in i varvstoppet vid typ 240-250. går iofs att byta bakdrev för högre toppfart om man vill. Men som ren leksak är den oslagbar, sjukt lätt att åka på bakhjul och framhjul, väldigt rolig på småvägar osv osv. Allt beror lite på hur du ska använda hojen.
 

Last edited by Sideways_swe; 03-31-2011 at 04:43 PM.
  #12033  
Old 03-31-2011, 04:49 PM
EVO's Avatar
EVO
EVO is offline
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2008
Location: Sweden
Posts: 465
EVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond repute

Köpte precis en sånhär, ZTE Blade. Får se om det är något att ha, folk verkar gilla den iallfall.
 
  #12034  
Old 03-31-2011, 04:54 PM
knutherta's Avatar
Teamspeed Junior Member
Join Date: Oct 2008
Posts: 39
knutherta You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!knutherta You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!knutherta You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!knutherta You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!knutherta You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!knutherta You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!knutherta You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!knutherta You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!knutherta You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!knutherta You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!knutherta You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by Sideways_swe
Jag har kört det mesta. Kör en CB1000R just nu. Ska du köra längre sträckor rekomenderar ....
Aha! Låter som du är rätt nöjd med din? Nej det kommer nog mest bli lek som med motarden fast om man känner för det ta nån lite längre runda emellanåt, men inte direkt Sverige runt eller så. Tror också att jag inte heller är ute efter nåt toppfart-monster så det lutar nog mest åt streetfighter. Mest kollat på superduke och cb1000 då. Är också lite vettigare i försäkring än sporthoj, ungefär samma för helförs. som trafik på sport.
 
  #12035  
Old 03-31-2011, 04:56 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman
Blir verklighet: Growler E – en svensk "Jaguar"
Lagom till Jaguar E-Types 50-års jubileum gjorde svenska designern Bo Zolland (Vizualtech) en egen hyllning till bilen. Nu kommer rapporter om att hans skapelse ska bli produktionsverklighet.

Den svenska jaguar-kreationen går under namnet Growler E och är ritat av Vizualtechs Bo Zolland med hjälp av schweizaren Robert Palm. Deras hyllningsbil har även i sin tur hyllats av många – så till den grad att bilen nu kommer att bli verklighet.

Robert Palm meddelar att Growler E nu kommer att produceras och att det första färdiga exemplaret ska vara klart till sommaren 2012 – om allt går enligt planerna. Exakt hur många bilar som ska byggas är okänt, men det kommer helt klart bli en mycket begränsad upplaga.

Growler E ska byggas för hand och varje bil tar ett halvår att färdigställa. Dock ska man ha utrymme för att bygga tre-fyra bilar parallellt. Men om intresset för bilen är tillräckligt stort kan Vizualtech låta lägga ut produktionen.

Bilen är baserad på Jaguar XKR och har en kompositkaross som limmats gast på ett kolfiberchassi. Även många komponenter är hämtade från den brittiska lyxmodellen. Growler har samma femliters-motor – men effekten har trimmats upp något jämfört med Jaguaren. Detta i kombination med att bilen väger 200 kilo mindre – ska resultera i att prestandan förväntas vara bättre.

Pris och fullständig data kommer nog inte att presenteras förens bilen väl börjat byggas.
Lite lik det brittiska Bristol, fast snyggare Kunde ju vara en rätt schysst sommarbil ändå. Kommer ni ihåg det Top Gear klippet när de kör gamla sköna e-ryors etc och sen testar en nyproducerad version som har själva karossen, men allt annat uppgraderat? Känns lite som bäst av båda världarna.
 
  #12036  
Old 03-31-2011, 04:59 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Lite lik det brittiska Bristol, fast snyggare Kunde ju vara en rätt schysst sommarbil ändå. Kommer ni ihåg det Top Gear klippet när de kör gamla sköna e-ryors etc och sen testar en nyproducerad version som har själva karossen, men allt annat uppgraderat? Känns lite som bäst av båda världarna.
Kommer du ihåg vilken säsong/avsnitt det var - jag måste ha missat det?
 
  #12037  
Old 03-31-2011, 05:01 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by EVO

Köpte precis en sånhär, ZTE Blade. Får se om det är något att ha, folk verkar gilla den iallfall.
Evo, du får berätta vad du tycker när du använt den ett tag. Själv är jag långt ner i Apple träsket,,,,
 
  #12038  
Old 03-31-2011, 05:07 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ OM jag bara fattat vad Bronto menade så hade jag kunnat leta upp avsnittet här Axman;

List of Top Gear episodes - Wikipedia, the free encyclopedia
 
  #12039  
Old 03-31-2011, 05:10 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
^^ OM jag bara fattat vad Bronto menade så hade jag kunnat leta upp avsnittet här Axman;

List of Top Gear episodes - Wikipedia, the free encyclopedia
Det var mycket läsning det - visste inte att de var med där, jag ska kolla här:

http://www.finalgear.com/
 
  #12040  
Old 04-01-2011, 03:25 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Jag ska testköra en R8 v10 spider efter jobbet idag. kul väder. not.

Nån som blivit lurad än då? Min flickvän ringde och sa att hon kört i diket på väg till jobbet. jag gick på det.. hade helt glömt 1 april :P
 



All times are GMT -4. The time now is 02:15 AM.