Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #11011  
Old 03-11-2011, 04:31 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
det ser ut som en manuell låda, ser inte helt ergonomiskt ut dock

Undra vad den gör på ringen?
Haha, fy fan - tänk dig att sitta på den där ända ned till södra Europa

Men alltså .... jag förstår inte riktigt vad det är man köper. Han har köpt en gammal gaffel från någon sunkig motorcykel och kromat till den hos någon lackverkstad, och så har han hängt på en gammal boxersexa från 70-talet på chassit. Och så ska han ha två hundra tusen spänn för det?
 
  #11012  
Old 03-11-2011, 04:34 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox

Men alltså .... jag förstår inte riktigt vad det är man köper. Han har köpt en gammal gaffel från någon sunkig motorcykel och kromat till den hos någon lackverkstad, och så har han hängt på en gammal boxersexa från 70-talet på chassit. Och så ska han ha två hundra tusen spänn för det?
Men hallå! Det är ju de enda exemplaret i europa
 
  #11013  
Old 03-11-2011, 04:37 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Men hallå! Det är ju de enda exemplaret i europa


Jag får en känsla av att hans målgrupp är ganska snäv. Om jag hade 400 miljarder på banken så skulle jag kunna tänka mig att köpa den där bara för att säga att jag har en boxer-chopper i olika forum-signaturer på Internet. Men i alla andra fall känns det ganska absurt . . .
 
  #11014  
Old 03-11-2011, 10:33 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Dagens belöning går till grabben som stapplade ut asfull i rökrutan. Jag omdirigerade honom till utgången. Han gick med schysst bakåtlut bort till cyklarna och försökte låsa upp en cykel men snubblade rakt över den istället.

Det han missade var att vi hade två poliser som stod och snackade med oss under tiden och till slut inte kunde hålla fingrarna borta utan körde honom till fyllecellen istället
Sånt gör en gammal dörrvakt varm i hjärtat.
 
  #11015  
Old 03-12-2011, 04:28 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Dagens belöning går till grabben som stapplade ut asfull i rökrutan. Jag omdirigerade honom till utgången. Han gick med schysst bakåtlut bort till cyklarna och försökte låsa upp en cykel men snubblade rakt över den istället.

Det han missade var att vi hade två poliser som stod och snackade med oss under tiden och till slut inte kunde hålla fingrarna borta utan körde honom till fyllecellen istället
Sånt gör en gammal dörrvakt varm i hjärtat.
Sjukt kul ju. Hur går det med bloggen förresten och alla andra av dessa storys? Jag har tappat länken.
 
  #11016  
Old 03-12-2011, 06:19 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Jo, det går bra. Slänger upp några uppdateringar i veckan. Har nu dessvärre en massa gäster som tjatar om att de vill bli kvällens citat
 
  #11017  
Old 03-12-2011, 07:03 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Har du kollat in den här Joxie?


Den var med på feber.se för ett tag sen och ska vara ett gammalt chassi med moderna komponenter på. Kanske det bästa av båda världar om man lyckas få rätt känsla i bilen

"Bilen vi ser på bilden är den första som kommer att serieproduceras. Alla bilar byggs för hand och detaljarbetet är minst sagt imponerande. Bilarna plockas ned i beståndsdelar för att sedan renoveras upp till toppskick. Där bak har man placerat en boxersexa hämtad från 993 på 3,82 liter. Motorn har bland annat försetts med topplock från Ninemeister, grövre kolvar och specialbyggda ventilfjädrar. Effekten säger nu 425 hästar och 0-100 km/h tar 3,9 sekunder.

Singer har även hängt på dämpare från Bilstein, monterat Brembo-bromsar, satt in en bur som de klätt i skinn, Recaro-stolar och en ratt från RSR. De har även lyckats få ner vikten till 1 100 kilo tack vare bland annat kolfiber."





 
  #11018  
Old 03-12-2011, 07:06 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Singern ja, helt galet ball och vore purrfekt för mig. Finns någon tråd här också om den. Men den kostar typ en och en halv miljon, i USA ... lär ju landa på typ 2 miljoner innan den är här

Förresten - wow vilket vårväder. Termometern visar nästan 7 plus!!
 
  #11019  
Old 03-12-2011, 07:08 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Singern ja, helt galet ball och vore purrfekt för mig. Finns någon tråd här också om den. Men den kostar typ en och en halv miljon

Förresten - wow vilket vårväder. Termometern visar nästan 7 plus!!
Haha, det var lite väl dyrt ändå. Cool idé iallafall.

Jaha? Här är det rätt segt vårväder fortfarande. Bara mörkt och någon plusgrad, men snön har iallafall smält. Snart måste det bli ändring!
 
  #11020  
Old 03-12-2011, 07:14 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Det suger på Sveriges baksida alltså
 



All times are GMT -4. The time now is 03:00 AM.