Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #12001  
Old 03-30-2011, 03:04 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Har själv lite framskridit med "C&C" i Finland. Frågade husbolaget var vi har kontoret (och cafeteria) hur de skulle ställa sig till att ha en C&C en lördag eller söndag förmiddag på innergården, och de tyckte det var en toppen idé! Innergården brukar vara en parkeringsplats för ca 50bilar på vardagarna men är tom på veckosluten. Finns beläget i centrum av Helsingfors i "hip" område och är värsta media/marknadsförings huset. Så skulle passa bra med lite bilar.

Utrymme - check
Kaffe - check
Brunsch servering - check
Bilar - ToDo
 
  #12002  
Old 03-30-2011, 04:00 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Alltså...ja skickar ut inbjudan per post till mitt 25års kalas och skriver för/efternamn. På de paren jag bjuder skriver jag båda namnen på kuvertet. Idag ringer en polare och säger 'Fan vad gött med fest, vi kommer gärna!' när det bara står hans namn på inbjudan....är jag ute och cyklar när jag tycker att genom att bara skriva hans namn så borstade framgå att enbart han är bjuden eller är jag för otydlig? I en utopi hade jag såklart gärna bjudit alla respektive men vi snackar om ~45killkompisar....och det är ju ingen fest utan singelbrudar.
 
  #12003  
Old 03-30-2011, 04:03 PM
v n sthlm's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm Sweden
Posts: 162
v n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the rough
Originally Posted by strebo
Alltså...ja skickar ut inbjudan per post till mitt 25års kalas och skriver för/efternamn. På de paren jag bjuder skriver jag båda namnen på kuvertet. Idag ringer en polare och säger 'Fan vad gött med fest, vi kommer gärna!' när det bara står hans namn på inbjudan....är jag ute och cyklar när jag tycker att genom att bara skriva hans namn så borstade framgå att enbart han är bjuden eller är jag för otydlig? I en utopi hade jag såklart gärna bjudit alla respektive men vi snackar om ~45killkompisar....och det är ju ingen fest utan singelbrudar.
Så du ska ha en mysig fest med 45 killkompisar?
Flexa underarms tävling?
 
  #12004  
Old 03-30-2011, 04:08 PM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: May 2008
Posts: 241
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Står det varken, plus respektive eller hennes namn ska han lämna henne hemma.
 
  #12005  
Old 03-30-2011, 04:09 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Skämt är alltid skoj men för en gångs skull skulle jag faktiskt uppskatta lite riktig feedback
 
  #12006  
Old 03-30-2011, 04:16 PM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: May 2008
Posts: 241
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Mitt inlägg var inte menat som skämt. Tycker inte du var otydlig, vill han ha med sin tjej måste han ju stämma av med dig först. Bara anta att hon per automatik är medbjuden är fel.
 
  #12007  
Old 03-30-2011, 04:24 PM
v n sthlm's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm Sweden
Posts: 162
v n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the rough
Originally Posted by strebo
Skämt är alltid skoj men för en gångs skull skulle jag faktiskt uppskatta lite riktig feedback
Förlåt
Men jo som Aler skrev. Så tycker jag iaf
 
  #12008  
Old 03-30-2011, 04:24 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Nej, jag menade till Mr.Camoshorts .

Ja, man kan ju tycka det. För nu känner jag mig som ett svin som inte bjudit henne. Det är några få respektive som jag inte bjudit. Måste ju få plats med singelbrudar (lokel tar bara 65pers typ). Dels för att jag träffar inte, eller umgås inte, med dom och dels för att jag helt enkelt inte var bjuden till dom (no hard feelings eller sandlåde-nivå men då visade dom ju sitt intresse. Dom är ju redan upptagna så inga jag kommer sakna ). Jag har bjudit ganska många andra respektive men det är ju folk jag träffar/umgås med. Det kanske låter sniket men jag är ju fan student ...
 
  #12009  
Old 03-30-2011, 04:27 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by v n sthlm
Förlåt
Men jo som Aler skrev. Så tycker jag iaf
Haha, det är lugnt men man måste påpeka det där tidigt annars vaknar man upp med att det har skrivits 4sidor om Polska grundlagar och arabiska maträtter ...
 
  #12010  
Old 03-30-2011, 04:32 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Skämt är alltid skoj men för en gångs skull skulle jag faktiskt uppskatta lite riktig feedback
Hörru Strebban,, det är inte du som har gjort något fel, en personlig inbjudan med namn på kuvertet kan inte tolkas på mer än ett sätt. Är personen som får inbjudan det minsta osäker, så ringer han dig och frågar om det var menat för han själv eller för han och hans fru/gf.

Du ska inte ha dåligt samvete för att han ringer och prackar på dig någon som du inte har bjudit. Han är säkert mycket väl medveten om detta, och att du tydligen är en snäll kille, för han vet att du inte säger ifrån med en gång.

Känns som att han inte får gå själv på festen hos dig, vågar inte fråga sin gf, och utnyttjar dig, du får dåligt samvete för något du inte ska ha dåligt samvete för.

Med andra ord, han är skyldig till fel, men du mår dåligt - så ska det väl inte vara?

Du har all rätt att bjuda in de du vill till din privata fest!
 



All times are GMT -4. The time now is 12:00 AM.