Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #11991  
Old 03-30-2011, 08:43 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Min kusin har precis bytt till sig en lägenhet framför armemuséet och när jag var på besök där idag fick jag den strålande idéen att vi kanske kan ha cars & coffee TS meet där?

Ludas, Jox eller någon annan som är duktig på att låta fackmannamässig och korrekt kan inte nån maila dem och fråga om vi får vara där nån timme en gång per månad?

Sweet! Det ser ju som gjort ut för ett C&C Påminner lite om där du plåtade det stora ferrarimötet i Sthlm.
 
  #11992  
Old 03-30-2011, 08:48 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Saab i blåsväder igen. Herregud alltså, kan vi inte bara lägga ner skiten en gång för alla. Om man gör en produkt man inte har råd att tillverka till människor som inte vill ha den, då är det ett fundamentalt fel i affärsplanen.
Läste det också idag. Hoppas verkligen att företaget ska kunna överleva, men det krävs så mycket jobb för att det ska funka. Synd att Jan-Åke gick för många tappar nog sugen på fabrikerna i Trollhättan när han varit en sådan grundpelare.

När Victor Muller föreläste här på skolan så frågade många såklart om framtiden och vem som ska köpa en Saab? Han sa att majoriteten av de förlorade kunderna gått till Audi och att de var den främsta konkurrenten. Men hur ska det gå då? Varför köpa en Saab om en Audi kostar lika mycket?

Han snackade nåt mer om att Saab skulle vara unika med en ny instrumentpanel med touchscreen som hette iCon typ. Något egenutvecklat som skulle göra de unika. Kanske vore coolt, men hoppas att företaget kan överleva. Många jobb häromkring skulle ju försvinna och det vore väldigt synd.
 
  #11993  
Old 03-30-2011, 08:56 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jo man har hört den där ofta, Saab kontra Audi. Jag fattar inte riktigt hur de gör den jämförelsen, en Audi med motsvarande utrustning och motor är ju i stort sett dubbelt så dyr. Ingen människa står väl och väljer mellan dessa två märken. Möjligen en VW Passat vs. en 9-3. Men redan där står man och väljer mellan en ny bra bil och en tio år gammal dålig bil, med 20 år gammal teknik.

Det är bland annat den här extremt skeva självbilden som har försatt dem i den här situationen från början. Om man inte har några innovationer sedan 1986, som egentligen inte är en innovation, så kan man inte spela i stora ligan med de priserna de har med re-badgade GM-bilar och Oplar. Om de istället tittade på Torslanda istället för Ingolstadt så skulle de nog komma till insikt med en sak eller två. Folk köper Volvo istället. För att det är en fan så mycket bättre bil på alla sätt man ser på det.
 
  #11994  
Old 03-30-2011, 08:56 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Glöm inte att bifoga bild Jox!!
 
  #11995  
Old 03-30-2011, 08:58 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Glöm inte att bifoga bild Jox!!
Vadå, på vad? Eller va?
 
  #11996  
Old 03-30-2011, 09:00 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
På mailet till C&C-stället. Sitter på seminarium så hade inte uppdaterat innan jag skrev....
 
  #11997  
Old 03-30-2011, 09:09 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jag tror, tyvärr, att vi kommer få fetnej på frågan. Har jobbat en del med museer genom åren, har t o m deras ansvarige i min telefonbok jag kan fråga - men deras mark är extremt helig och alla typer av privata event på museer måste dokumenteras och öronmärkas veckor i förväg. Osäker på om detta gäller parkeringen också, men antar det. Hade varit en sak om det hade varit privat, men Armémuseum tillhör statens museer och då är det inte nådigt med reglerna.
 
  #11998  
Old 03-30-2011, 09:10 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Hahaha strebo.
i så fall en bild med fluga jox
 
  #11999  
Old 03-30-2011, 09:13 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Men Jox...gör din bästa hitler-imitation och säg att vi ska samlas för att titta på ett gäng tyska stridsvagnar....det är ju typ sant.
 
  #12000  
Old 03-30-2011, 09:40 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Jag har visserligen inte lika bra koll som Jox angående möjligheterna att få till stånd ett bilmöte på ett statligt museum, men min magkänsla säger att det kan bli jävligt svårt. Kanske ändå bäst att det är du som kontaktar snubben Jox eftersom du känner honom personligen. Annars hade jag självklart också kunnat ta tag i det. Jag gillar iaf ditt engagemang Felix.

En grej jag tänkte på är att man kanske bör undvika att ha mötet mitt inne i ett bostadsområde. Med tanke på att Jox 993a och Sideways RS förmodligen orsakar en mindre jordbävning bara man vrider om nyckeln, så är det kanske smartare att lägga mötet i ett mindre bebott område. Man kan ju fortfarande vara hyfsat centralt, typ värtahamnen, kungsholmen eller i Solna nånstans. Var anordnades de andra bilträffarna ni pratade om tidigare?
 



All times are GMT -4. The time now is 04:06 AM.