Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #1011  
Old 05-13-2008, 05:36 PM
MiniD's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Knoxville, TN
Posts: 3,359
MiniD has a reputation beyond reputeMiniD has a reputation beyond reputeMiniD has a reputation beyond reputeMiniD has a reputation beyond reputeMiniD has a reputation beyond reputeMiniD has a reputation beyond reputeMiniD has a reputation beyond reputeMiniD has a reputation beyond reputeMiniD has a reputation beyond reputeMiniD has a reputation beyond reputeMiniD has a reputation beyond repute
I don't like Swedish talk.

Do ya'll have to write those symbol things above your words?
 
  #1012  
Old 05-14-2008, 03:09 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Minidhinkle
I don't like Swedish talk.

Do ya'll have to write those symbol things above your words?
Nö, önly sömétìmês
 
  #1013  
Old 05-14-2008, 03:30 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Felsökning plus fan och hans moster serru.
Är mer och mer sugen på att köpa mig en ny bil, men samtidigt är jag student och köpt lgh ganska nyligen. Om ändå man vore färdig, då vore allt mycket enklare. Min bil har snart gjort 8k mil. Jag känner att det vore bra att byta innan den går 10k. Jag är mer förtjust i "gamla" S-modellen, så en begagnad 05a vore kanon. Sedan skulle jag vilja ha jcw-kit, om inte annat än för stolarna. Det finns inte många som passar den beskrivningen på blocket. Billigaste av dessa kostar 210k. Visserligen från Häggenäs, men fortfarande lite väl mycket deg för en likadan, om än, lite nyare bil.

Ge mig input. Om jag ska byta ut MCSen, vad ska jag skaffa? Vill egentligen inte lägga på för mycket pengar, ju mindre desto bättre.
S2000 verkar vara en vettig efterföljare, fråga fj0.
Annars är ju Z3 M Coupe en drömbil...
 
  #1014  
Old 05-14-2008, 04:18 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
S2000 verkar vara en vettig efterföljare, fråga fj0.
Annars är ju Z3 M Coupe en drömbil...
Bmw z3 m coupe kompressor
 
  #1015  
Old 05-14-2008, 04:28 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by mbolo
 
  #1016  
Old 05-14-2008, 04:43 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Bilen ska användas året runt, pendlar till Malmö (2 mil, motorväg + stadskörning) och kör väl ca 1500 mil om året. Den ska dessutom kunna parkeras utomhus överallt, inkl. i de lite mer skumma delarna av Malmö. M coupe är för gammal och en s2k som är nyare än 03, blir ju en bit över 200k, en gräns jag försöker hålla mig under. Känns som det egentligen enda vettiga är en nyare MCS?
Annars finns det väl Audis etc, men det känns inget skoj och 130i har inte riktigt gått ned tillräckligt i pris än.
Så, fler förslag. Ska klara vinterkörning, nyare än 03 och vara rolig
 
  #1017  
Old 05-14-2008, 04:49 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by mbolo
Ojojoj, den hade mycket gott som extra tillbehör
 
  #1018  
Old 05-14-2008, 05:33 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Bilen ska användas året runt, pendlar till Malmö (2 mil, motorväg + stadskörning) och kör väl ca 1500 mil om året. Den ska dessutom kunna parkeras utomhus överallt, inkl. i de lite mer skumma delarna av Malmö. M coupe är för gammal och en s2k som är nyare än 03, blir ju en bit över 200k, en gräns jag försöker hålla mig under. Känns som det egentligen enda vettiga är en nyare MCS?
Annars finns det väl Audis etc, men det känns inget skoj och 130i har inte riktigt gått ned tillräckligt i pris än.
Så, fler förslag. Ska klara vinterkörning, nyare än 03 och vara rolig
Finns en 07'a 130i på blocket, dock med automat men den kan du säkert pruta ner till 200
 
  #1019  
Old 05-14-2008, 05:36 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
  #1020  
Old 05-14-2008, 05:45 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Fan, av allt som finns på Blocket så är det fan inget under 250k som jag hellre vill ha en en Mini typ. den för 210k på Häggenäs kan man ju alltid kolla på. Kanske kan få ned till 195. Vad får jag för min bil, 130? 65k i mellanskillnad är ändå en slant.
 



All times are GMT -4. The time now is 11:50 AM.