Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #10251  
Old 02-24-2011, 04:22 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Lol, jag ser hellre att min farsa köper en grym sportbil nu och lever ett lyckligare liv i sina sena år än att jag får ett lite större arv. För det första, han kommer ju förmodligen ändå leva ett bra tag till och jag vill ha en sportbil nu! För det andra kommer jag ju få låna bilen och leka med den tillsammans med honom om han köper en.
Däremot har jag lärt mig en läxa av att växa upp med honom. Jag kommer aldrig vara så snål mot mig själv! Har jag råd kommer jag se till att skämma bort mig själv lite också, vad är annars vitsen med att ha pengar...
 
  #10252  
Old 02-24-2011, 04:30 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jag tror snarare att det är en generationsfråga. Våra föräldrar har blivit uppfostrade av folk som upplevde krigs- och efterkrigstiden där inte en jäkel hade en krona och man var tvungen att spara för att klara sig. Vår generation är någonstans mitt emellan, vi har sparandet i bakhuvudet och de flesta av oss förstår värdet av pengar, men gillar ändå att unna oss mer än våra päron gör och lever i konsumtionseran på ett annat sätt.

Då är jag mer rädd för de som växer upp nu. 90-talisterna som är födda in i detta och anser att allt är en "rättighet" och att man inte ska jobba över huvudtaget, och om man inte har en mobiltelefon som motsvarar 7 års veckopeng så är man en tönt. Det är läskigt.
 
  #10253  
Old 02-24-2011, 04:46 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Ligger säkert nånting i det. Kanske dags för ett nytt krig i vår del av värden så snorungarna från Lidingö lär sig vad som är viktigt här i livet.
Nej nu måste jag installera några apps till min smartphone och ladda ner senaste Family Guy avsnittet, kthxbai.
 
  #10254  
Old 02-24-2011, 05:51 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Jag tror snarare att det är en generationsfråga. Våra föräldrar har blivit uppfostrade av folk som upplevde krigs- och efterkrigstiden där inte en jäkel hade en krona och man var tvungen att spara för att klara sig. Vår generation är någonstans mitt emellan, vi har sparandet i bakhuvudet och de flesta av oss förstår värdet av pengar, men gillar ändå att unna oss mer än våra päron gör och lever i konsumtionseran på ett annat sätt.

Då är jag mer rädd för de som växer upp nu. 90-talisterna som är födda in i detta och anser att allt är en "rättighet" och att man inte ska jobba över huvudtaget, och om man inte har en mobiltelefon som motsvarar 7 års veckopeng så är man en tönt. Det är läskigt.
Mm, precis det är rätt stor skillnad mellan våra föräldrar, oss och småungarna som växer upp nu. Kidsen nu är ju sjukt bortskämda med mobiler, tv-spel och all elektronik. Man hade ju typ inte mobil på mellan/högstadiet när jag var mindre, men nu springer dem flest runt med såna som kostar över 5000kr. Antar att man drar in på resor etc i familjen för att kunna köpa en massa skit till barnen.

Fan vad jag låter gammal nu haha , men det är ju ändå en stor skillnad som du skrev. Mina föräldrar har alltid sagt att man ska spara och ta så lite lån som möjligt. Det är först nu som de verkligen börjar unna sig saker och chillar lite mer (lite över 60 är dem båda). Synd bara att de är så kära i Benz.. En 997 targa eller nåt i den stilen hade ju passat de perfekt tycker jag
 
  #10255  
Old 02-24-2011, 05:57 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Jag har egentligen bara en stor snöhög med en stor vinge och en turbo-fälg. . .


Stackars bil!
 
  #10256  
Old 02-25-2011, 08:40 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Jox - Hädanefter kommer jag bara lurka tills jag får en ursäkt.
Jag tror att Strebo faktiskt var seriöst med detta. Om jag inte har missat något så har han inte skrivit något i denna tråd sedan ert stora bråk. Kanske dags för en ursäkt Jox? TS behöver sin småländska representant tillbaka.
 
  #10257  
Old 02-25-2011, 08:42 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Åhh! Sorry att jag sa att framhjulet gillade vintern, Stweebo! Kom tillbaka!
 
  #10258  
Old 02-25-2011, 10:06 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Streeeebbaaaaaan?

 
  #10259  
Old 02-25-2011, 10:49 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Han kommer inte förrän du skaffat dig Facebook och joinat
Alla vi som älskar SMÅLAND!!! | Facebook
 
  #10260  
Old 02-25-2011, 11:30 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Meeeeen orka. Helt plötsligt började min bil gå på 7 cylindrar på hemvägen.
 



All times are GMT -4. The time now is 02:14 AM.