Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #9491  
Old 02-05-2011, 02:38 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Shit, har ni läst den nya tråden med killen som DDade en 250 GTO? Sjukt cool kille och han skrivit riktigt bra. Tror att detta är hans blogg:
Stephen Mitchell
 
  #9492  
Old 02-05-2011, 03:00 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Den e ju inte så sportig, men å andra sidan prisvärd och betydligt billigare att äga än säg en 3-serie så det är ett förnuftigt val.
Jepp. Tittar du på nya eller beg bilar? De verkar ha sanslöst bra serviceavtal på sina nybilar med fri service hur länge som helst. Men jag är lite tveksam till om jag tycker de är värda pengarna som nya nu när de väntar på avlösning. Blir ju ganska lätt över 400' om man bara vill ha skinn och navigation i den. Hellre då en fullschmetad 08a som gått max 5000 mil för bra under 200 smackaroos.

Minns förresten att Lexus hade något riktigt invecklat privatleasingerbjudande för några år sedan på gamla ISen och RXen. Undrar om det finns kvar? Man betalade typ 50,000:- och då fick man köra en IS för 2000 spänn i månaden. Helt sjukt dyrt. Jämför t ex med USA, då kostar den väl typ det utan några money down alls . . .
 
  #9493  
Old 02-05-2011, 03:02 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Shit, har ni läst den nya tråden med killen som DDade en 250 GTO? Sjukt cool kille och han skrivit riktigt bra. Tror att detta är hans blogg:
Stephen Mitchell
Ja, vilken jäkla kille! Han var ju tydligen knappt byxmyndig när han köpte den heller. Sjukt intressant. Hoppas han blir en regular här!
 
  #9494  
Old 02-05-2011, 03:32 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Det du just beskrev för under 200k, blir lite svårt. Hittar du det, så skrik till då köper jag fan på studs
08 fullutr. runt 4k mil kostar mellan 250-300k.
 
  #9495  
Old 02-05-2011, 03:39 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Skumma priser . . .
Här är en svensk 2010a med skinn och automat som gått 1000 mil för under 300! Då ska faaan inte en 08 som gått 4 kosta mer än 150!

ISen är dessutom en av få bilar jag föredrar med automatlåda. Gillar inte riktigt den manuella i den, ingen vidare känsla i spaken.
 
  #9496  
Old 02-05-2011, 03:41 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
What, finns den som cab också??!! Det var inte snyggt.

 
  #9497  
Old 02-05-2011, 03:56 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Drömmer mig bort en del nu...
BMW Z4 M Coupe / Voll / SH gepflegt / V-Max 275 - Pkw: Detailansicht

Jävla skit att man blir så ägd av försäkringsbolagen när man är under 25 ändå..
TryggHansa villa ha 14k/år och Folksam 19k/år. Sen är de ju parkering och benzin till det så blir ju dyrt alltså.

Dock så skulle jag behöva några hundratusen extra innan jag tänker på försäkring till en sån här bil, men ändå Kanske skulle börja jobba först?
 
  #9498  
Old 02-05-2011, 04:04 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Sjysst pris - färdig och reggad på gatan i Sverige för under 300 är inte dumt alls. Och försäkring är inte kul nej. Särskilt inte på BMW som alltid är hutlöst. Det värsta är att det inte blir så vansinnigt stor skillnad när du fyller över 25 heller, tyvärr . . .

Men du får väl börja jobba extra på feskekôrka?
 
  #9499  
Old 02-05-2011, 04:12 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Haha, aa ja får väl göra det! Men det är sjukt mycket bil för pengarna iallafall. Jag och brorsan racade en sån på m5boards event uppe på flygfältet och den drog ju helt jämnt med RS4an. Trodde inte den hade sån punch, men var riktigt imponerad

Jasså, blir det inte billigare då? Trodde att det låg en sån gräns däromkring, eller om man haft körkortet i över 5 år.
 
  #9500  
Old 02-05-2011, 04:18 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ja, läste lite recensioner när den där bilen kom, den verkar vara skapligt giftig och oförlåtande också, trycker ut baken och gör piruetter etc om man inte passar sig. Sånt gillar vi!!

Nej det verkar inte spela så vansinnigt stor roll nu för tiden om man inte är typ 19 - är man över 23 är det nästan mer avgörande var man bor och om man har eget låst garage, hur många mil man kör osv. Märkte ingen skillnad i premie på min S4 jag hade när jag passerade 5-årsgränsen för körkort. Det blir tydligen större skillnad vid 30, så det återstår att se om ett par tre år!
 



All times are GMT -4. The time now is 11:12 AM.