Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #4491  
Old 05-21-2009, 03:01 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Fan, Slowpoke's superleggera ser riktigt vass ut. Och på tal om den, haru fått dina cash Felix?
 
  #4492  
Old 05-21-2009, 03:21 PM
EVO's Avatar
EVO
EVO is offline
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2008
Location: Sweden
Posts: 465
EVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond repute
Den här 599 GTB som står hos Autoropa har jag dreglat över länge. Interiören är en 10p.
Ferrari 599 GTB Fiorano F1 | Skåne | Blocket

 

Last edited by EVO; 05-21-2009 at 03:30 PM.
  #4493  
Old 05-21-2009, 04:07 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Mums. Denna är heller inte fel.
Ferrari F430 Scuderia F1 | Skåne | Blocket
Såg appropå Ferror en vit spyder som körde förbi utanför mig på typ 4k rpm..det ha-begäret var inte att leka med kan jag säga.
 
  #4494  
Old 05-21-2009, 04:40 PM
fredrika!'s Avatar
Teamspeed Junior Member
Join Date: Nov 2008
Posts: 64
fredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Mums. Denna är heller inte fel.
Ferrari F430 Scuderia F1 | Skåne | Blocket
Såg appropå Ferror en vit spyder som körde förbi utanför mig på typ 4k rpm..det ha-begäret var inte att leka med kan jag säga.
Den där F430 är ett MONSTER! Äckligt sjukt snygg!

Jox: Vad är det för klocka du rockar? Är det en sub?
 
  #4495  
Old 05-21-2009, 08:40 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by EVO
Den här 599 GTB som står hos Autoropa har jag dreglat över länge. Interiören är en 10p.
Ferrari 599 GTB Fiorano F1 | Skåne | Blocket

Haha den är så fin, när min kusins 599a blev stulen försökte jag få honom att köpa den men han hatade de gula sömmarna så han beställde en exakt likadan typ fast med vita sömmar, icke polerade challengefälgar och en brandsläckare Jag gillar de gula (har fortfarande inte kört 599an men hoppas på att få göra det i helgen)
 
  #4496  
Old 05-21-2009, 08:42 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Fan, Slowpoke's superleggera ser riktigt vass ut. Och på tal om den, haru fått dina cash Felix?
Nopp, fett segt. Ska maila honom igen nu, har gått ett halvår nu
 
  #4497  
Old 05-22-2009, 07:29 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Har sett en grå (riktigt nice färg btw) f430 cruisa runt inne i stan nu i veckan vid två tillfällen. Shit, vad den är vacker i en vanlig miljö! Låter ju ganska gott med
 
  #4498  
Old 05-22-2009, 08:38 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Felix: fan vad dåligt. Han kan ju inte gärna ha cash flow-problem med den verksamheten (eller det kan han iofs). Du kan ju alltid ringa och säga att du kan ta ut din lön i form av lånebilar. Det hade jag lätt gjort
Säg en vecka med en Ferra och en med en Lambo. Sen synkar vi de veckorna till ett TS meet.
 
  #4499  
Old 05-22-2009, 11:55 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Okay boys, ser ut som det blir bilköp för min del (nej, i äkta TS anda håller jag bilen hemlig tills den står på gården) Men då jag aldrig köpt en bil i sverige (detta är ett köp mellan två privatpersoner) så undrar jag om ni har några tips eller guider ni kan linka till. Finns det något speciellt man skall vara noggrann med? Hur är det smidigast att sköta, både bank samt registrering etc.?

Tack i förväg!

Vrooom vrooom...
 
  #4500  
Old 05-22-2009, 02:42 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Nicke
Okay boys, ser ut som det blir bilköp för min del (nej, i äkta TS anda håller jag bilen hemlig tills den står på gården) Men då jag aldrig köpt en bil i sverige (detta är ett köp mellan två privatpersoner) så undrar jag om ni har några tips eller guider ni kan linka till. Finns det något speciellt man skall vara noggrann med? Hur är det smidigast att sköta, både bank samt registrering etc.?

Tack i förväg!

Vrooom vrooom...
Ganska enkelt förhållandevis, det vanligaste brukar vara postväxel som betalning. Är du skriven i Sverige och ska bilen vara registrerad i Sverige?

Man brukar fylla i blankett 2 (den gula) på reg.beviset, oavsett om man byter ägare lokalt eller internationellt. Det viktigaste är att kolla så det inte finns några lån eller någon kredit på den - det brukar alltid stå hos Vägverket.

https://www21.vv.se/fordonsfraga/
 



All times are GMT -4. The time now is 04:25 PM.