Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #3831  
Old 03-26-2009, 01:10 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Så...hur har du gjort då? Nu blev jag lite nyfiken
Låtit en polare som bor där nere skicka upp sina plåtar?
Btw, tjusigt av dig att få med ditt skrev på kortet.
 
  #3832  
Old 03-26-2009, 01:18 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ha! Man kan gå in till vilken jäkla supermarché eller skomakare som helst och få dem gjorda - om man är turist. Men bor du där måste ha med sig regbeviset. Helt sjukt egentligen.
 
  #3833  
Old 03-26-2009, 01:24 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
haha, bra uppstyrt
Annars kan man ju se till att regga alla sina bilar i ngn jävla håla till land och på så sätt kunna skippa alla parkeringsböter och fartkameror.
 
  #3834  
Old 03-26-2009, 01:44 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
^ Jepp. Det var min första tanke. Men det föll på att det inte gick att försäkra utomlands.
 
  #3835  
Old 03-26-2009, 02:24 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Låt säga att du skulle köra med skylten i sommar, vad skulle egentligen hända?
Inga böter, p-lisorna skulle tro att det var en Monacobil och inte bry sig om att lappa, inga trängselskatter, Om polisen skulle stoppa dig så kan du ju skylla på att du har vart på en photoshoot med Porschen eller nåt och att du glömt att ta av den, skulle du krocka så tar du bara av skylten och sätter ditt svenskskylten som ligger i handskfacket... Är jag helt ute och cyklar?
 
  #3836  
Old 03-26-2009, 02:26 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Problemet är ju om man krockar...ska man då springa ut och byta skyltar? Kan ju se lite skumt ut. Dessutom, om snuten stannar honom och ber om regbevis etc. Om han inte har de, kan de ju jävlas ordentligt. Om de på ngt sätt fattar att den är svensk så blir det väl urkundsförfalskning det handlar om?
 
  #3837  
Old 03-26-2009, 02:27 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Ibland när jag gjorde riktiga fulparkeringar i somras satte jag dit caliplåten bak med dubbelhäftande tape som låg gömd under passagerarsätet (ingen frontplåt, blev inte stoppad en enda gång pga av det i somras)
 
  #3838  
Old 03-26-2009, 02:29 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Problemet är ju om man krockar...ska man då springa ut och byta skyltar? Kan ju se lite skumt ut. Dessutom, om snuten stannar honom och ber om regbevis etc. Om han inte har de, kan de ju jävlas ordentligt. Om de på ngt sätt fattar att den är svensk så blir det väl urkundsförfalskning det handlar om?
Du har helt rätt men tror man kan komma på en skön historia som polisen går på, eller att du bara har monacoplåten klistrad över din svenskplåt och river av den lite snyggt om du skulle krocka kanske bara jag som är knäpp.
 
  #3839  
Old 03-26-2009, 02:32 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Min initiala plan var sätta fast den här underst och sedan kardborra fast den vanliga som jag kan ta av när jag parkerar. Just polisen tror jag blir svår att slingra sig från om man åker dit i en kontroll av en riktig grinolle. De kan ju kräva att få se regbeviset. Jag kan ju förvisso spela dum fransos, men då är det ju kanske inte så lämpligt att lämna fram ett svenskt körkort . . .
 
  #3840  
Old 03-26-2009, 02:37 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Men du säger bara att du precis varit och fotat bilen för en tidning (har en trött SLR kamera brevid i handskfacket som du lämnar på passagerarsätet, du kan få en av mig) Kan inte det funka? Du visar ju självklart ditt svenska reggbevis.
 



All times are GMT -4. The time now is 04:59 AM.