Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #8731  
Old 12-29-2010, 05:28 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Bra Ludas! Du vet hur man pluggar
 
  #8732  
Old 12-29-2010, 05:30 AM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: May 2008
Posts: 241
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
S_Aler på psn om nån är sugen på att spela gt5
 
  #8733  
Old 12-29-2010, 06:19 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Bra Ludas! Du vet hur man pluggar
Det tar många års träning innan man är där jag är. Jag är numera immun mot pluggångest.

On a serious note, det låter iof sig som en rätt fet tenta Dave så då har jag full förståelse. Hoppas det går bra.
 
  #8734  
Old 12-29-2010, 08:35 AM
fredej's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Nov 2008
Location: Gothenburg
Posts: 408
fredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant future
Originally Posted by Aler
S_Aler på psn om nån är sugen på att spela gt5
Addade dig Aler
 
  #8735  
Old 12-29-2010, 08:38 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Det tar många års träning innan man är där jag är. Jag är numera immun mot pluggångest.

On a serious note, det låter iof sig som en rätt fet tenta Dave så då har jag full förståelse. Hoppas det går bra.
Tack! Det är den sista ordentliga tentan, har en liten muntlig sak i vår som alla klarar per automatik så detta är i princip examenstentan. Tentaångest slipper man genom att korka upp en flaska vin kl 21 varje kväll, då blir de sista timmarnas plugg så mycket lättare.
 
  #8736  
Old 12-29-2010, 01:16 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Felix, kul idé med TS meet i côte d'azur. Finns väl en risk att jag jobbar hela denna sommar, men ska se om jag har möjlighet att vara ledig och dra ned.
 
  #8737  
Old 12-30-2010, 03:45 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
^ Jepp, vore sjukt kul! Vi får hoppas det funkar för så många som möjligt.

Har för övrigt precis betalat skatten på alla bilarna, trängselskatt för två bilar, förseningsavgift på trängselskatt á 500 spänn på båda, och en bensinräkning med jävligt många nollor i med 60% skatt på.

Alltså, det är inte mänskligt. För varje spenderad krona på en bil i det här landet så är 90% skatt på ett eller annat sätt.
 
  #8738  
Old 12-30-2010, 03:52 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
fan vad segt jox, att ha bil är så jävla dyrt finns inte ens på min världskarta just nu

Frankrike i sommar kan bli mys, ville inte dra ihop nåt megarally men tänkte om man sa till i tid så kanske folk kan planera sina semestrar lite bättre, vore kul att ses alla där nere, om man inte bilar så kan man ju flyga ner för drygt 2k som det ser ut nu, finns mängder av lägenheter på blocket som man kan hyra där nere billigt också. Hyrde precis en lägenhet på 50m2 mitt i Cannes för 2700 / vecka nu inför nyår men det sket sig och jag kommer inte att åka ner men you get my point.
 
  #8739  
Old 12-30-2010, 04:03 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Vore som sagt jäkligt kul. Jag tror inte man behöver planera så mycket (det vet vi ju hur det gick) utan ser man bara till att ett antal människor kan ta sig ner. Träffas man så kan man ju hitta på saker då. Finns ju rätt mycket kul att göra

Bostadsmarknaden är lite knäpp där nere. Det är svindyrt att köpa men finns ändå galet mycket att hyra. Hus är förhållandevis ännu billigare att hyra - väst om Cannes kan man få havsutsikt, pool, sanslös lyx och 200+ kvm för under 20,000:- i veckan. Splittar man det på 4-5-6 pers blir det ju billigare än att bo på trestjärnigt i Visby en vecka. Och då kanske huset är värt 30-40 miljoner!

Ja alltså, man kan undra varför man håller på med bilar ibland. Egentligen skulle man bara ha en entusiastbil på sommaren och dejly drajva en scooter istället. Om man räknar på ett år med att pendla i en tysk V8, och om man räknar in allting - dvs däck, värdeminskning, service, något går sönder etc - så är det fan billigare att åka taxi varje dag. Helt sjukt vad det kostar om man börjar tänka på det. Och då har jag inte ens tänkt på försäkringen på nästan 18,000. Och, så klart, skatten på den. Kill me now . . .
 
  #8740  
Old 12-30-2010, 04:14 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Haha fattar inte hur det kan vara värt det, lägger hellre mina surt sparade pengar på resor & god mat. Klart man drömmer om en bil men då ska det vara något sjukt, typ en Stradale eller något. En bonus är ju att mamma bor rövnära med en bil jag får låna. Så jag kan fortsätta cykla / skejta omkring tills det blir dags
 



All times are GMT -4. The time now is 07:51 PM.