Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #8711  
Old 12-28-2010, 06:09 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
  #8712  
Old 12-28-2010, 06:14 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Haha, jo jag kollade lite. Satan vad de har stått sig bra i pris, det är ju samma priser nu som när jag sålde min för ... vad är det, 18 månader den? Jag tycker faktiskt de är lite för dyra idag. Nu har alla dessutom gått 15K+ mil, när jag sålde min hade alla gått 8.

Och problemet är att E60orna är stendöda som manuella, tyvärr, som jag antar du vill ha. Alla verkar vilja ha automat i dem. Men det finns ett par saker man måste ha - antingen komfortstolarna (bäst i världen) eller sportstolarna, navin (blir en helt annan större skärm) och "utökade klimatorn". Många sv.sålda har inte det tillägget för det var rätt dyrt och folk förstod inte vitsen, men utan det blir det bara som en gammal ghetto-AC.

Det gjordes en facelift från 07B, men knappast något måste. Skillnaden är typ, två knappar till på iDrive, ny nästan likadan stötfångare fram (men inte på M-sport) och LED-bakljus.

Synd att du måste ha en sedan, det verkar ju bara vara fullständiga dumhuvuden som heter typ "Kamel" eller "bmw" som säljer såna på Blocket

Nej, tjacka nya Golf GTI!!

David, om du skaffar världens fulaste bil efter Panameran så kommer du aldrig höra slutet på det . . .
 
  #8713  
Old 12-28-2010, 06:28 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Nya Golfen är faktiskt riktigt snygg. Har du kört GTI Jox? Har den något drag även under 4500 varv?
 
  #8714  
Old 12-28-2010, 06:43 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Inte den nyaste, men körde en kompis Golf V GTi för några år sedan. Original och ochippad drog den jämnt upp till varvstoppet.

Men det är fortfarande en uppborrad version av VAGs turbofyra. Och även om de är ganska enkla att trimma så blir de rätt konstiga då. När han chippade den sen så fick den samma korkade symptom som alla (inkl de A4or jag haft) - det vill säga, stendöd under 2000 varv, ganska ok tryck upp till 4000, ett SATANS tryck därifrån till 5000 rpm och sedan stendöd. Verkar vara mer eller mindre likadant på alla jag testat.

Så om man håller bilen original är den kanon!
 
  #8715  
Old 12-28-2010, 06:46 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Och nu till något helt annat. Har vi någon drömtydare här?

Jag drömde i natt att jag hade en stor blommig tatuering på arslet och ryggen som gick hela vägen upp till nacken. Sprang i ilfart till spegeln i morse och tittade. Vad betyder det?
 
  #8716  
Old 12-28-2010, 07:06 AM
speedsters's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Feb 2010
Posts: 159
speedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nice
^ Tittat på för mycket "Miami ink" eller va det heter?

Tack för info'n om 5-serien btw
 
  #8717  
Old 12-28-2010, 07:26 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Tycker GTIn är ful å trist, så den går bort.
Felix, hade jag kunnat köpa för 300 lök, hade jag inte haft några problem
Det är väl mer att det lutar åt att jag måste byta bil relativt snart och inte har tid att spara ihop något och att slänga ut för mycket likvida medel på en bil utan att ha en ordentlig buffert känns ju så där...

Förresten...Z4 coupe är ju ganska bra i pris, men det känns som de kanske är lite svårsålda i nästa led? (om vi nu hoppar över det faktum att Jox tycker de ser ut som fan)
 
  #8718  
Old 12-28-2010, 07:28 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Va! Den är ju sjukt snygg. Då kanske man kan locka med en Mini Clubman med 75 hästarsdieseln istället? En beige-grå kanske? Pigg färg

 
  #8719  
Old 12-28-2010, 07:33 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
BMW 130 M-Sport Paket | Skåne | Blocket

? Nära och allt.

Visserligen ingen 135 men den måste ju gå utav bara fan med 265 hästar i den där lilla bilen.

Edit: Tveksamma mil dock. Den inrdningen såg lika använd ut som Z4ans där uppe. Något stämmer inte, för sidostöden ser till och med slitna ut. Det blir dem inte efter 4000 mil om man inte har taggtråd på sig. Min E60 hade gått 8000 när jag sålde den och det fanns inte en enda prick någonstans på stolarna.
 

Last edited by jox; 12-28-2010 at 07:36 AM.
  #8720  
Old 12-28-2010, 07:48 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Testade en 130 i våras, men tyckte den va lite mjäkig. Snabb, men alldeles för mjuk.
Fan att det ska va så svårt.
 



All times are GMT -4. The time now is 02:10 PM.