Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #8691  
Old 12-26-2010, 01:53 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Nedbäddad i böckerna fram till 12/1. Nemen det är ju kul med jullov i 1½ dag.
 
  #8692  
Old 12-26-2010, 02:57 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Inte ett enda flyg från Kastrup. Om man inte ville lägga 14k per skalle för enbart flyg till Dubai. Det bar vi inte så sugna på...
 
  #8693  
Old 12-26-2010, 03:38 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Gå på stripklubb i Copenhavn!
 
  #8694  
Old 12-26-2010, 03:39 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ är redan på väg hem igen...
 
  #8695  
Old 12-26-2010, 03:53 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ är redan på väg hem igen...
 
  #8696  
Old 12-26-2010, 05:53 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Fy fan vad surt Strebo!
För övrigt så har nu min andra dörr fått ryck och vägrar att öppnas. Fick krypa in via bagageluckan som en annan zigenare. Sitter och försöker räkna på vad det kommer gå på att laga, vad jag kan få ut för den och om man inte bara ska bita i det sura äpplet och köpa en skitbil ett litet tag. Hade varit trevligt om bilfan kunde hållt ihop ett tag till så jag hade börjat jobba.
 
  #8697  
Old 12-27-2010, 03:46 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
^^ är redan på väg hem igen...
Surt som satan. Varför gick det bara att flyga till Dubai?! Kom det planet iväg på den landningsbanan måste det väl kunna gå fler? Men ni kanske var lite inställda på att det kunde inträffa också - nästan inga plan från norra halvan av Europa har funkat senaste veckan.

Du får gå på solarium istället.

Originally Posted by Dave S
Fy fan vad surt Strebo!
För övrigt så har nu min andra dörr fått ryck och vägrar att öppnas. Fick krypa in via bagageluckan som en annan zigenare. Sitter och försöker räkna på vad det kommer gå på att laga, vad jag kan få ut för den och om man inte bara ska bita i det sura äpplet och köpa en skitbil ett litet tag. Hade varit trevligt om bilfan kunde hållt ihop ett tag till så jag hade börjat jobba.
Också surt. Det anstår ju inte en tandläkare direkt, att hålla på och krypa in och ur bagageluckan. Tur vi inte har en valet-kultur i Sverige, för de skulle ju ställa din Mini längre bort än Allan's 997TT

Men är det inte bara vajern som hoppat ur? Öppna dörrsidan och titta? Kan du veva ner rutan?

Har du riktig otur så kan det vara hela sargen till motorn inuti. Vissa tyska tillverkare (*host* Merca, *host* BMW) bygger sjukt komplicerade låsanordningar och elhissmotorer, sen fäster dem allting i plast .... när den plasten börjar åldras och spricka så rasar allt ihop där innanför. Har bytt på tre dörrar på Mercan. Men att båda skulle gå i princip samtidigt verkar nästan osannolikt - man lär ju använda förarsidans en miljon gånger mer . . .
 
  #8698  
Old 12-27-2010, 04:47 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Okej. Nu har jag försökt ringa säkert 30 personer denna förmiddag. Inte en jäkel jobbar.

Varför är jag här på kontoret?
 
  #8699  
Old 12-27-2010, 05:44 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Alltså, flygplatsen var öppen som vanligt men det fanns helt enkelt inga platser på ett enda flyg. Såvida vi inte ville betala multum, och/eller vänta i 2-3dygn på Kastrup. Med tanke på att i har bara 2,5h dit så drog vi hem igen. Har kollat alla siter efter resor men om någon vet någon site så hojta till vetja....
 
  #8700  
Old 12-27-2010, 08:32 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Jox, jag hade samma problem på förarsidan tidigare. Öppnade upp och bytte ut låskabeln. Har för mig att jag postade bilder på min snygga templösning à la F40 (en elkabel knuten till låset och ingen inre dörrsida )
Problemet är att det drabbat båda dörrar, men låset fungerar fortfarande, det talar ju mot att det skulle vara centrallåset som strular. Men att kablarna eller låsmekanismen gått på båda sidor samtidigt känns helt sjukt.

Så nu är frågan, vad ska jag byta till? Måste kolla om jag kan få lån (är ju god arbetsmarknad och jag är färdig om 5 mån). Jag är sjukt sugen på 335ci eller A5 3.0 tdi Q, men de är lite för dyra. En vanlig 530i E60 var jag inne på, men det är väl väl gubbigt.
Förslag på en bra och kul pendlarbil, nyare än 06 (helst 08+) för under 250, absolut under 270k!
Den behöver inte vara ett dugg praktisk, men ska inte kosta 20k i försäkring per år.
 



All times are GMT -4. The time now is 11:52 AM.