Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #8791  
Old 01-02-2011, 05:16 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Det vattnas i munnen när jag tänker på hur den blir när den är klar. Any mer wide body som GT2 eller Natty Dread skulle ju inte sitta helt fel men antagligen rätt mkt jobb?
 
  #8792  
Old 01-02-2011, 05:24 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Den har faktiskt lite mer breddning i bak över hjulhusen än OEM redan nu. Men för att få på GT2-skärmar bak, som sätts fast via någon skum variant av popnitar, så behöver man först skära upp för att få plats med hjulens nya inpressning. Men en sak i taget som sagt
 
  #8793  
Old 01-02-2011, 08:49 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Varför inte bara skeppa iväg den till valfri Porschemek redan nu och låta de jobba på den mellan andra bilar. Om de har lång tid på sig, borde du ju kunna få ned priset lite. Är väl skönare att få klart den till påsk när du väl börjar ha ett sug efter att använda den än att låta den stå tills du vill ha den. Pengarna ska ju läggas oavsett så det är lika bra att börja nu...om du har råd till det.
Känns lite skönt att höra vad du ska fixa på din, mina problem känns så mycket billigare då
 
  #8794  
Old 01-02-2011, 08:55 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Håller med David, tycker även att du ska lägga pengar på en omlackering, borde inte dra ner värdet med tanke på att det är en racebil. Fota bara av bilen innan den åker in för lack så att framtida köpare inte tror att omlackering = något lurt
 
  #8795  
Old 01-03-2011, 03:09 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Saaaatan vad snygg den där blåa är alltså



Edit: Wow, GRYM avatar jag har fått!! Ser ut som Felixkonst! Tack
 
  #8796  
Old 01-03-2011, 05:42 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Jag röstar för att antingen behålla turbon silver och lämna in på en helrekond så att den ser smashing ut, eller en omlack. Wrapjobbet kommer inte bli 100 och du kommer inte få den nyans du vill ha.
 
  #8797  
Old 01-03-2011, 05:46 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Den fick en kukfet rekond på MrCap innan den ställdes undan, men med bilens gällande situation kommer det nog behövas igen när snön smälter

Jag skulle vilja se en bil IRL som är wrappad med någon mellan/ljusare blå innan jag bestämmer mig. Är det ingen lyster i den så skulle jag nog inte bli nöjd. Men en omlack är out of the question i vilket fall som helst.
 
  #8798  
Old 01-03-2011, 07:27 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
omlackning kostar ju för fan 50 lök. har en polare som fick det gjort för 20, men då var lackeraren full och bilen ser ut som skit
Gör det enkelt, wrappa den vit med racedekaler etc alternativ i gamla klassiska gulf oil-stuket. Om det är en mer än en färg så blir det ju inte riktigt lika tydligt om du inte har perfekt lyster.
 
  #8799  
Old 01-03-2011, 08:08 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jepp, omlack är ju vansinne - kommer aldrig på fråga. Hela bilen måste ju plockas ned i molekyler, kostar apa och sänker värdet. Hela idén med färgbytet var ju att kunna göra det relativt enkelt och sedan återgå om man tröttnar. Men om det inte blir något bra så skippar jag det.

Gulf vore sjukt nice. Men alltså, jag har aldrig riktigt fattat det där med folie ... kan man polera det med maskin? Avfetta? Hur gör man med asfaltsfläckar m.m? Kommer det t ex stänk från fälgrengöring så lär det ju fräta?
 
  #8800  
Old 01-03-2011, 08:35 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Ingen aning faktiskt. Vad kostar det egentligen att foliera en bil?
Det finns ett ställe i Malmö som jag kör förbi dagligen som gör det, men går det lös på en 20k för något som ser så där ut, ja då är det ju knappast aktuellt.

Jag tycker att du ska lämna den arctic silver, dra på popnitsbreddarna (världens ballaste detalj ever imho) och kanske byta vinge. Dvs, gt2-modda den lite lätt, men smakfullt.
Men framförallt, ta tag i skiten nu, för det är bara 3 månader (iaf i skåne) tills du kan dra ut och köra på torra vägar!
 



All times are GMT -4. The time now is 03:22 AM.