Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #7541  
Old 10-11-2010, 12:48 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Haha varje gång jag tänker på Spyder ser jag Jeff Daniels i dumm&dummare framför mig när han river ner hela skidstället iklädd högglansig Spyder downhill-overall och downhill-hjälm.
Jag kan hålla med om att är det någonting värt att lägga pengar på inför skidsäsongen så är det säkerhetsgear. När det gäller allt annat föredrar jag att köra skibum stilen. Nu kör jag visserligen inte den hela vägen ut men någon gång skulle jag vilja åka till Alperna med neonfärgad skidoverall från 80-talet och en toppluva för att se ut som värsta n00ben. Sen när man väl åker nerför pwnar man hela gänget
Haha! Den scenen är ju världsklass! Är det inte precis innan han fastnar med tungan på stången i sittliften också? Har sett olika flöjtar riva ner skidställ ett par gånger genom åren - skammen i ansiktet på dem är helt oslagbar.

Jag köpte faktiskt ett Spyderställ förra året. De har en hel del grejer med så sjukt mycket grejer och krokar och reflexer på att man ser ut som en amerikansk julgran, men hittade jacka och brallor som var rätt stilrena. Kvaliteten är helt sanslöst bra, men de är alldeles för tjockt att åka med i mars-april när det kan ligga kring nollan i solen. Men om det är riktigt kallt så finns inget bättre!

Ska bara hitta en downhill-hjälm som passar till
 
  #7542  
Old 10-11-2010, 12:55 PM
Bonita's Avatar
Bo means business
Join Date: Dec 2008
Location: Stamford, CT
Posts: 5,319
Bonita has a reputation beyond reputeBonita has a reputation beyond reputeBonita has a reputation beyond reputeBonita has a reputation beyond reputeBonita has a reputation beyond reputeBonita has a reputation beyond reputeBonita has a reputation beyond reputeBonita has a reputation beyond reputeBonita has a reputation beyond reputeBonita has a reputation beyond reputeBonita has a reputation beyond repute
stoppa meddelanden och avsluta din presenation, kommer jag inte att vänta dig för evigt kyckling
 
  #7543  
Old 10-11-2010, 12:58 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
I love you!
 
  #7544  
Old 10-11-2010, 01:21 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Andra kändisar med stalkers:
Kronprinsessan Victoria har bland annat förföljts av den så kallade ninjamannen. Han är känd för att hata kronprinsessan och för sina mörka kläder och huva. Han har bland annat gripits i samband med hennes födelsedagsfirande på Öland.
Sweet!
 
  #7545  
Old 10-11-2010, 01:23 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ninjamannen! Verkar ju livsfarlig.
 
  #7546  
Old 10-11-2010, 01:26 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Jag tänkte detsamma först. Sen slog tanken mig att en bra ninja borde man väl rimligtvis inte märka att man har efter sig förrän det är försent. Det är alltså så tragiskt medelmåttigt Sverige är, tom våra stalkers är dåliga. Övriga exempel på kändisar med stalkers var ju t.ex. Fredrik Federley och Carolina Gynning. Finns det verkligen inga andra svenska kändisar som är bättre att stalka en en dokusåpa kändis och en bögig liberal?
 
  #7547  
Old 10-11-2010, 01:56 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Bra poäng Dave, den stalkern har verkligen inte förtjänat smeknamnet Ninjamannen...

Någon som har några tankar efter dagens Mad Men? Nästa avsnitt blir säsongsavslutning. Jag kan mycket väl tänka mig att det blir Conrad Hilton som kommer in och räddar byrån, han satt tydligen i styrelsen på American Cancer Society. Fan vad jag garvade åt Roger Sterling: Now I have to go and learn the names of all the people before I fire them.
 
  #7548  
Old 10-11-2010, 02:03 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Oj hoppas det går bra Strebo.

Var ska du åka skidor Jox?
Originally Posted by Dave S
Strebo vad fan?
-2, underkylt regn, trafikkaos och stormvindar varje dag. Sen stå ute i det under natten. Nej, vintern är fan det vidrigaste ever här i skåne. Tur att vi bara har riktigt kallt i ca 3 månader.
Hur gick det hos tandläkaren förresten?
Åt helvete såklart . Det är den enda nackdelen med att ha slutat snusa, problem med tänderna. Hade inte en enda anmärkning på tänderna under dom 9åren jag snusade. Nu har jag två små hål, 1½år efter att jag slutade snusa. Hittepå!
 
  #7549  
Old 10-11-2010, 02:05 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Ninjamannen! Verkar ju livsfarlig.
Ninjamannen är väl dansk om jag inte har helt fel ....sprang på han och hans rottweiler här i Växjö göt något år sedan.

Originally Posted by Dave S
Jag tänkte detsamma först. Sen slog tanken mig att en bra ninja borde man väl rimligtvis inte märka att man har efter sig förrän det är försent. Det är alltså så tragiskt medelmåttigt Sverige är, tom våra stalkers är dåliga. Övriga exempel på kändisar med stalkers var ju t.ex. Fredrik Federley och Carolina Gynning. Finns det verkligen inga andra svenska kändisar som är bättre att stalka en en dokusåpa kändis och en bögig liberal?
Man kan väl tycka att om man ska stalka någon så kan det vara någon värd mödan ....så ja, det borde finnas mer intressant "kändisar"
 
  #7550  
Old 10-11-2010, 02:12 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Åt helvete såklart . Det är den enda nackdelen med att ha slutat snusa, problem med tänderna. Hade inte en enda anmärkning på tänderna under dom 9åren jag snusade. Nu har jag två små hål, 1½år efter att jag slutade snusa. Hittepå!
I en population av 20-27-åringar tog det ca 7 år innan ett hål gick från D1 (synligt på röntgen) till D3 (tvungen att laga). Således kan du haft de där små hålen på g ganska länge och det finns ingen studie som visar att snus är kariesförebyggande, även om man kanske skulle kunna tänka sig det iom högt pH och nikotinets hungersdämpande effekt. Fan, känns som ett bra forskningsämne det där.
 



All times are GMT -4. The time now is 05:02 AM.