Swedish Teamspeeder? Get in here!
#7133
Normalt brukar vanliga 997 C2 ha typ 2 avlånga fyrkantiga avgasrör, ett på varje sida. C2S har 4 runda avgasrör.
På bilen som du la upp Jox har den C2S avgasrör fastän det står att det är en vanlig C2. Jag har aldrig sett det innan men det kanske går att få såna avgasrör även på en vanlig C2a.
BTW Nicke känner du denna kille?
http://www.youtube.com/watch?v=k1SDD...layer_embedded
På bilen som du la upp Jox har den C2S avgasrör fastän det står att det är en vanlig C2. Jag har aldrig sett det innan men det kanske går att få såna avgasrör även på en vanlig C2a.
BTW Nicke känner du denna kille?
http://www.youtube.com/watch?v=k1SDD...layer_embedded
Last edited by Ludas; 09-03-2010 at 07:26 AM.
#7134
Bredare kaross är det ej. På 997 är det bara turbo som har bredare kaross (och GT2 såklart) GT3 RS har nån cm bredare bak än vanliga carrera också, dock ej lika bred som turbo.
På 996an är det annorlunda, då har 4S turbo karossen. alltså den bredare.
3.6l vs 3.8l stämmer. det är inte jättestor skillnad, men skillnaden i gång och acc känns helt klart, S:en är ca 1,5sek snabbare till 200. Även väghållningen är bättre i S:en. Om det sen är värt prisskillnaden är en annan femma.
Last edited by Sideways_swe; 09-03-2010 at 07:36 AM.
#7135
Edit.
Ok, har kollat upp det på Porsches officiella hemsida, C4 och C4S har widebody, C2 och C2S är smalare:
Pre-facelift (LxBxH):
Carrera: 4427 x 1808 x 1310 mm
Carrera 4: 4427 x 1852 x 1310 mm
Carrera S: 4427 x 1808 x 1300 mm
Carrera 4S: 4427 x 1852 x 1300 mm
Facelift:
Carrera: 4435 x 1808 x 1310 mm
Carrera 4: 4435 x 1852 x 1310 mm
Carrera S: 4435 x 1808 x 1300 mm
Carrera 4S: 4435 x 1852 x 1300 mm
Turbon, gamla som nya, har följande mått:
4450 x 1852 x 1300 mm
GT3 .2:
4465x1808x1280 mm
GT3 RS .2:
4460x1852x1280 mm
GT2 RS:
4469x1852x1285 mm
Ok, har kollat upp det på Porsches officiella hemsida, C4 och C4S har widebody, C2 och C2S är smalare:
Pre-facelift (LxBxH):
Carrera: 4427 x 1808 x 1310 mm
Carrera 4: 4427 x 1852 x 1310 mm
Carrera S: 4427 x 1808 x 1300 mm
Carrera 4S: 4427 x 1852 x 1300 mm
Facelift:
Carrera: 4435 x 1808 x 1310 mm
Carrera 4: 4435 x 1852 x 1310 mm
Carrera S: 4435 x 1808 x 1300 mm
Carrera 4S: 4435 x 1852 x 1300 mm
Turbon, gamla som nya, har följande mått:
4450 x 1852 x 1300 mm
GT3 .2:
4465x1808x1280 mm
GT3 RS .2:
4460x1852x1280 mm
GT2 RS:
4469x1852x1285 mm
Last edited by Ludas; 09-03-2010 at 09:55 AM.
#7136
Tack Sideways och Ludas för korrigeringen, har tydligen levt i en fantasivärld... Blandar tydligen med 4S.
Ludas, killen i videon känner jag ej igen, men nivån på svenska nog. Tydlig och fin kommunikation!
Ludas, killen i videon känner jag ej igen, men nivån på svenska nog. Tydlig och fin kommunikation!
![Smile](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/smile.gif)
#7137
Har pendlat under hela sommaren och nästan varenda dag är det folk som ligger och kör i 80km/h på 90-väg. Håller på att bli tokig, får man ens körkort om man gör så på uppkörning?
Edit: Till och med sett folk som kör i 70km/h ett par gånger på 90-väg.
Edit: Till och med sett folk som kör i 70km/h ett par gånger på 90-väg.
Last edited by EVO; 09-04-2010 at 11:06 AM.
#7139
![Smile](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/smile.gif)
Men i största allmänhet kan jag tycka det är irriterande också. Är det nästan inga bilar på vägen spelar det inte så stor roll men om det är mycket trafik så alla måste börja flänga ut i vänsterfilen för att komma om, allt från långtradare till bussar, så medelhastigheten blir 60 km/h bakom plantan som håller 80 - ja, då blir jag vansinnig också!
#7140
Så länge det är tvåfiligt brukar jag inte störas så väldans, betydligt värre med folk som byter till ytterfil utan att kolla i backspegeln först. Gör man det på Autobahn i Tyskland blir det dödsolyckor.