Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #7141  
Old 09-05-2010, 01:13 PM
EVO's Avatar
EVO
EVO is offline
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2008
Location: Sweden
Posts: 465
EVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Motorvägen där jag bor börjar med en rätt kraftig uppförsbacke i några kilometer. Oftast kör man på där med kall motor också så jag brukar hålla under 90 där också på mornarna

Men i största allmänhet kan jag tycka det är irriterande också. Är det nästan inga bilar på vägen spelar det inte så stor roll men om det är mycket trafik så alla måste börja flänga ut i vänsterfilen för att komma om, allt från långtradare till bussar, så medelhastigheten blir 60 km/h bakom plantan som håller 80 - ja, då blir jag vansinnig också!
Nee på morgon/natt gör det skit samma för det är ju ingen trafik, men på dagen med lastbilar osv. Är 90% enfiligt på den vägen jag kör också så ibland får man snällt köra 20 minuter bakom någon slöhög.
 
  #7142  
Old 09-05-2010, 03:05 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Skillnaden på C2 och C2S är bromsarna också, alla Porsche's S modeller har större bromsar med röda ok. Personligen så skulle jag inte bry mig mindre om jag köpte en S eller ej. En 997 är alltid en 997 och några hästar till hit och dit gör en ytterst liten skillnad på den grymma helhetsupplevelsen. Köp en C2, på med ett avgassystem and never look back. Sen om du vill vara lite unik, köp en GT3 front, H&R fjädrar, sätt dit ett "911" emblem där bak och lacka fälgarna blanksvarta, just de där fälgarna är skitsnygga imo Kan inte kosta mer än 20k.
 

Last edited by PorscheFanatic; 09-05-2010 at 03:07 PM.
  #7143  
Old 09-05-2010, 03:58 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Herregud vilket fruktansvärt intryck Lars Ohly gjorde på utfrågningen, tom för att vara kommunist.
 
  #7144  
Old 09-05-2010, 04:38 PM
Bakke's Avatar
Teamspeed Rookie
Join Date: Nov 2008
Posts: 25
Bakke is just really niceBakke is just really niceBakke is just really niceBakke is just really niceBakke is just really niceBakke is just really niceBakke is just really niceBakke is just really niceBakke is just really niceBakke is just really niceBakke is just really nice
Felix, din gamla C2 har stått utanför grill i några dagar nu.. Dock sitter det fula stickers på sidan och huven.. Men fortfarande en underbar bil! =)
 
  #7145  
Old 09-05-2010, 04:41 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bakke
Felix, din gamla C2 har stått utanför grill i några dagar nu.. Dock sitter det fula stickers på sidan och huven.. Men fortfarande en underbar bil! =)
Fick ditt MMS Vad står det på klistermärkena?
 
  #7146  
Old 09-05-2010, 05:08 PM
Bakke's Avatar
Teamspeed Rookie
Join Date: Nov 2008
Posts: 25
Bakke is just really niceBakke is just really niceBakke is just really niceBakke is just really niceBakke is just really niceBakke is just really niceBakke is just really niceBakke is just really niceBakke is just really niceBakke is just really niceBakke is just really nice
Juste! Det va någonting med Verva.. Ska checka imorgon när ja drar till plugget. =)
 
  #7147  
Old 09-06-2010, 12:30 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Skillnaden på C2 och C2S är bromsarna också, alla Porsche's S modeller har större bromsar med röda ok. Personligen så skulle jag inte bry mig mindre om jag köpte en S eller ej. En 997 är alltid en 997 och några hästar till hit och dit gör en ytterst liten skillnad på den grymma helhetsupplevelsen. Köp en C2, på med ett avgassystem and never look back. Sen om du vill vara lite unik, köp en GT3 front, H&R fjädrar, sätt dit ett "911" emblem där bak och lacka fälgarna blanksvarta, just de där fälgarna är skitsnygga imo Kan inte kosta mer än 20k.
Ja, de där 5-ekrade hjulen är riktigt snygga! Gillar inte alls lobster forks'en. Hmm ... får se om jag hittar någon. Lutar ev. åt att köra Audin en vinter till lite beroende på om det kommer upp några kul objekt eller inte. GT3-front är ett måste Gillar däremot inte alls Aerokit-vingen speciellt mycket. Den ser så extremt malplacé ut på alla icke-GT-modeller om man inte kittat bilen rejält med hjul och sänkning innan.
 
  #7148  
Old 09-06-2010, 12:32 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
In other news, det finns inte ETT enda %&/() hotellrum i Stockholm imorgon för under 4,000 spänn natten!! (Don't ask me why) Känns extreeeemt drygt för några timmars sömn mellan 1 och 6 på morgonen . . .
 
  #7149  
Old 09-06-2010, 01:06 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Har ni gjort er av med Porschen, Felix?!
 
  #7150  
Old 09-06-2010, 01:10 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Har ni gjort er av med Porschen, Felix?!
Japp, för ett år sedan med vinst Så längtig efter en ny. Jox du kan låna min lägenhet om du vill, min soffa är fett skön och jag ska ändå sova hos tjejen, bor vid Jarlaplan.
 



All times are GMT -4. The time now is 04:21 AM.