Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #4761  
Old 06-26-2009, 09:58 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Appropå fina bilar...Jox, hur går billetandet?
Vad är du ute efter?
 
  #4762  
Old 06-26-2009, 10:17 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Hmm, bra fråga!

För att vara tråkig så har jag inte funderat så mycket på sistone. Trivs rätt bra i mina pösiga komfortstolar för tillfället, men hittar jag en Gallardo i Verde Ithaca till rätt pris så . . . Eller kanske en fin 911S havsblått, men det är ju ingen sportbil direkt. Eller kanske en Vantage. Jag såg för övrigt en New York-reggad Vantage här i stan häromdagen! Hör ju inte till vanligheterna direkt.

För övrigt saknar jag min Porka ofattbart mycket. Börjar ångra att jag sålde den.
 
  #4763  
Old 06-26-2009, 10:41 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Woho! Time To Hit BYGGET!
 
  #4764  
Old 06-26-2009, 11:03 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Tänkte faktiskt på den när jag såg RSen igår. Varför inte köpa en GT3 eller GT3RS, 996 eller 997? DU kommer ju tycka att allt annat känns bekvämt och mossigt efter Porschen ändå...
 
  #4765  
Old 06-26-2009, 02:31 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Nån som har koll på om SSKs racingserie är värd att se? Har fått VIP/AAA-biljetter till Kinnekulle ring som jag kan använda hela säsongen, men enda helgen jag kan är denna. En massa jäkla klasser, men har ingen koll på dem:
SSK Klass i & II, Standard och classic.
 
  #4766  
Old 06-27-2009, 04:39 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Ahhh, ska iväg och "tävla" vilken sekund som helst. Gröt och Sofiero går hand i hand.
 
  #4767  
Old 06-27-2009, 04:42 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute


 
  #4768  
Old 06-27-2009, 04:51 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Haha Jox, är det så illa? Hur spenderade du gårdagen då?
 
  #4769  
Old 06-27-2009, 05:33 AM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: May 2008
Posts: 241
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Jox, du är inte ensam.
 
  #4770  
Old 06-28-2009, 02:09 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Har under veckoslutet bilat runtomkring skåne, allt mellan Båstad och Trelleborg. Väldigt vackra vägar och RSD (Respectful Spririted Driving) är mycket möjligt och roligt!

Förutom otroligt fina kustvägen mellan Ystad och Trelleborg eller från Båstad mot Kattvik/Torekov är "Häckeberga Ring" speciellt nämnvärt.

Häckeberga natureservat ligger som endel kanske vet mellan Lund och Ystad, vänligt nog har de byggt en väg som går i Loop, vilket betyder man kan köra varv. Häckeberga ring (se bilder och karta) är vad jag skulle beskriva som en bergodalbana för bilar. Vägen är smal, asfalterad och kurvar tighta kurvor precis helatiden och ställvis har väldigt kraftiga höjdskillnader. Plus att naturen och landskapet är vackert! Dessutom finns det relativt lite bebyggelse vid vägen. Ända nackdelen är vägens smalhet då det kan bli trångt mellan mötande bilar, men köra man vettigt är det inte ett problem. Ytan är ställvis dålig (problem för MC men dock inte för bilar), men också ställvis bra. Även vägarna till och från är roliga och bjuder på skoj!

Kan varmt rekommendera att ta en tur om ni är i närheten!






 



All times are GMT -4. The time now is 12:24 PM.