Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #4771  
Old 06-28-2009, 02:40 PM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Nicke
Har under veckoslutet bilat runtomkring skåne, allt mellan Båstad och Trelleborg. Väldigt vackra vägar och RSD (Respectful Spririted Driving) är mycket möjligt och roligt!

Förutom otroligt fina kustvägen mellan Ystad och Trelleborg eller från Båstad mot Kattvik/Torekov är "Häckeberga Ring" speciellt nämnvärt.

Häckeberga natureservat ligger som endel kanske vet mellan Lund och Ystad, vänligt nog har de byggt en väg som går i Loop, vilket betyder man kan köra varv. Häckeberga ring (se bilder och karta) är vad jag skulle beskriva som en bergodalbana för bilar. Vägen är smal, asfalterad och kurvar tighta kurvor precis helatiden och ställvis har väldigt kraftiga höjdskillnader. Plus att naturen och landskapet är vackert! Dessutom finns det relativt lite bebyggelse vid vägen. Ända nackdelen är vägens smalhet då det kan bli trångt mellan mötande bilar, men köra man vettigt är det inte ett problem. Ytan är ställvis dålig (problem för MC men dock inte för bilar), men också ställvis bra. Även vägarna till och från är roliga och bjuder på skoj!

Kan varmt rekommendera att ta en tur om ni är i närheten!






Weird,

var på Häckeberga slott i veckan på födelsedagsfest. Grymt fina vägar och väldigt populärt med MC-folket. Kan också varmt rekommendera loopen där. Blir nog långtur med landcruisern (som tjejen döpt till Snorkel) i sommar däromkring tänkte jag. Och en sväng upp till österlen för säkerhets skull. Men jäklar vad jag saknar idiot-hastigheter och snabba kurvor för tillfället.... Sportbils-genen kliar duktigt just nu.
 
  #4772  
Old 06-28-2009, 02:45 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
har för mig jag nämnde Häckeberga i tråden ngn gång i våras. Nicke, först kör du utanför Lund sen utanför Båstad, börjar ju nästan tro att du förföljer mig
Nästa gång du ska ut och köra, skrik till så kan det bli mini-meet.
Själv har jag ägnat helgen åt att såga träd och plocka smultron.
 
  #4773  
Old 06-28-2009, 03:01 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by mbolo
Weird,

var på Häckeberga slott i veckan på födelsedagsfest. Grymt fina vägar och väldigt populärt med MC-folket. Kan också varmt rekommendera loopen där. Blir nog långtur med landcruisern (som tjejen döpt till Snorkel) i sommar däromkring tänkte jag. Och en sväng upp till österlen för säkerhets skull. Men jäklar vad jag saknar idiot-hastigheter och snabba kurvor för tillfället.... Sportbils-genen kliar duktigt just nu.
Du vet säkert att det ända som hjälper kliande är matande av genen... (det hjälper åtminstone temporärt)

Originally Posted by Dave S
har för mig jag nämnde Häckeberga i tråden ngn gång i våras. Nicke, först kör du utanför Lund sen utanför Båstad, börjar ju nästan tro att du förföljer mig
Nästa gång du ska ut och köra, skrik till så kan det bli mini-meet.
Själv har jag ägnat helgen åt att såga träd och plocka smultron.
Jep, tack för att du nämnde! Ett skåne meet skulle inte vara fel, far dock efter en vecka och fira semestern till Finland, och tror att M3an blir sedan dit för en liten stund, så Diesel-A3-lokomotivet blir min Skånemobil. Men vi kollar!
 
  #4774  
Old 06-28-2009, 03:36 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ang. bilen i den här tråden; hur i helsike lyckades han döpa bilen till vad han ville i Bilregistret? Den heter "Maajola GTR".

Nu dröjer det inte länge förrän Fiero-maffian med Scuderia-sköldar börjar kalla dem för Ferrari hos Vägver... eh, Transportstyrelsen heter det.
 
  #4775  
Old 06-28-2009, 05:36 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Tror jag vet svaret.
Kommer du ihåg för massa år sedan då Christian "jag stavar som en nyanländ afgan på crack" supramannen Cornichon et al. som köpte Ultimor som de byggde ihop. Gissar att de reggat dem som hemmabyggen och på så sätt döpt dem? Var väl f.ö. de grabbarna som skulle vara med i Kimbles ultmate rally?
Nu sitter säkert supramannen eller supramamman här och blir assur på mig
 
  #4776  
Old 06-28-2009, 09:03 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Förresten, efter 1juli så kan man inte längre kolla upp reg nr. Det blir en betalservice senare i höst. Tydligen så fick de ca 11 miljoner sms per år
 
  #4777  
Old 06-29-2009, 10:05 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Är det någon som är duktig på frakt och gods? Sitter och utvärderar en affärsmodell som handlar om att köpa och frakta produkter från ett EU-land till ett annat.

Finns det någon universalmodell man kan utgå ifrån när man ska räkna, typ 1 pall á x gånger x meter som väger x kostar x antal kronor per mil på lastbil och x på tåg?

Är det någon som vet något om detta?
 
  #4778  
Old 06-29-2009, 11:00 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Är det någon som är duktig på frakt och gods? Sitter och utvärderar en affärsmodell som handlar om att köpa och frakta produkter från ett EU-land till ett annat.

Finns det någon universalmodell man kan utgå ifrån när man ska räkna, typ 1 pall á x gånger x meter som väger x kostar x antal kronor per mil på lastbil och x på tåg?

Är det någon som vet något om detta?
Daddy Campaign
 
  #4779  
Old 06-29-2009, 01:44 PM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: May 2008
Posts: 241
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Jox: Du har en iPhone med Telia om jag kommer ihåg rätt? Behöver man köpa till fri surf eller klarar man sig med 100mb/månad och sen 9kr/dag eller vad det nu är?
Min SE P1i har lagt av så sitter och funderar på att byta till Telia och köra på iPhone 3GS när den kommer nästa vecka då Tele2 inte verkar vara intresserade av att sälja den.
 
  #4780  
Old 06-29-2009, 03:17 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
CSN hänger nog på *** tror jag. De skickade ut en räkning på 80k..har tio dagar på mig. Big pimpin'
 



All times are GMT -4. The time now is 01:49 PM.