Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #5491  
Old 11-07-2009, 01:03 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
^ Så rätt.

Problemet är väl att det inte är helt rätt bilar att ha om man främst gillar att köra och inte så mycket skruva. Antar att du också är en sån
 
  #5492  
Old 11-07-2009, 01:07 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Heh precis så jag är. Inte så att jag ogillar att skruva, mer att jag saknar garage, tid och en del kunskap för att kunna försjunka mig i ett sånt projekt. Plus att 911orna börjar bli så svinigt dyra, så det projektet är så galet kostsamt att det är lika bra att köpa en 911 turbo från 70-talet istället.
Har tittat lite på gamla Fiats etc och där är väl typ den enda chansen att köpa en bil med charm för att sedan gör den till en riktig back roads-bil.

Får väl bli en sån där medelålderskris sak att göra helt enkelt
 
  #5493  
Old 11-07-2009, 01:11 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Här ska du få ett projekttips Jox:
Bmw 2002 1975 | Skåne | Blocket
Ta den där, sjunk ned en E46 M3-motor i den och en 300 lakan så jävlar
 
  #5494  
Old 11-07-2009, 01:13 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Eller om du vill ha en där de börjat: BMW 2002 ti -68 Turbo | Västerbotten | Blocket

Fan vad jag blev sugen nu
 
  #5495  
Old 11-07-2009, 01:13 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ja, trist att elvorna blivit så jäkla dyra. Skulle man hitta en riktigt fin skulle det plötsligt bli som en klenod och inte så mycket hobbybil . . . Skulle förstöra lite av grejen tycker jag.

Du borde tjacka en Fiat X1/9 och lacka den i samma färg som Minin
 
  #5496  
Old 11-07-2009, 01:15 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Eller om du vill ha en där de börjat: BMW 2002 ti -68 Turbo | Västerbotten | Blocket

Fan vad jag blev sugen nu
Den där verkar riktigt intressant! Så länge det inte finns rost kan man fixa det mesta. Antingen är den dammig som satan eller så är det en galet snygg blå/grönskimrande metallic-färg på den också.
 
  #5497  
Old 11-07-2009, 01:20 PM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Pappa sålde den för 600, fick hem den för 550. I jul drar vi igen!
Sweet. Jag blir grymt sugen. Ska till Miami om några veckor - en dag eller två att leta runt har ju aldrig skadat...

Vad ska jag hålla ögonen öppna på åt er?
 
  #5498  
Old 11-07-2009, 01:26 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by mbolo
Ska till Miami om några veckor
Hate you . . .
 
  #5499  
Old 11-07-2009, 01:28 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Ja, trist att elvorna blivit så jäkla dyra. Skulle man hitta en riktigt fin skulle det plötsligt bli som en klenod och inte så mycket hobbybil . . . Skulle förstöra lite av grejen tycker jag.

Du borde tjacka en Fiat X1/9 och lacka den i samma färg som Minin
Ja, man vill ju inte börja skära i ett fint ex, grejen är att hitta en riktigt skabbi bil men där fortfarande karossen är hyfsat intakt. Finns t.ex. en 959-kopia byggd på en gammal 911 på blocket. Den ser ut som fan men kostar fortf. 70k. För 30k så är det ju en bra början om den är rostfri.
Jag är mer inne på en gammal cinquecento Abarth än X1/9 ärligt talat :
)
Originally Posted by jox
Den där verkar riktigt intressant! Så länge det inte finns rost kan man fixa det mesta. Antingen är den dammig som satan eller så är det en galet snygg blå/grönskimrande metallic-färg på den också.
Lacken är minsta problemet, ett seriöst projekt tar du bara och lackar om ändå. Vad sägs om en skön vit färg på den där sen några smakfulla stripes/detaljer i M-färgerna? Hade varit så. jävla. ballt.
Den 2002 turbon kan man nog få i riktigt fin form för 100k
 
  #5500  
Old 11-07-2009, 01:29 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by mbolo
Sweet. Jag blir grymt sugen. Ska till Miami om några veckor - en dag eller två att leta runt har ju aldrig skadat...

Vad ska jag hålla ögonen öppna på åt er?
Flickor i bikini
 



All times are GMT -4. The time now is 11:06 AM.