Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #19371  
Old 01-26-2012, 02:55 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Haha, det tror jag inte för det hade jag garanterat kommit ihåg! Du får leta fram den igen och lägga upp den!

Men stackars människa ändå. Jag vet inte om det är något fint namn härstammande från en gammal dynasti eller nåt, men om jag vore henne skulle jag ju ändra en liten stavelse i förnamnet så hon kan leva ett normalt liv, folk måste ju dö varje gång de har med hennes namn att göra. Hon kunde ju bara kunna heta Phri Than istället så skulle man inte dra parallellen längre.
 
  #19372  
Old 01-26-2012, 03:53 PM
Supernova's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Aug 2007
Location: Stockholm
Posts: 109
Supernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond repute
Fick jag den här bilden skickad till mig från en kompis för ett tag sen, hyresgästen i 814 borde introduceras för Phi Than...
 
Attached Images  
  #19373  
Old 01-26-2012, 05:39 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Klockrent
 
  #19374  
Old 01-27-2012, 06:50 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Jaahas, det är fredag igen då. Känns lite som om att man skulle kunna smita hem tidigt idag.
 
  #19375  
Old 01-27-2012, 07:00 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Har med stor sannolikhet precis skrivit min sista tenta på SU idag. Nationalekonomi, som ingår i juristprogrammet. Vilken skit asså.

Konsten att skriva tenta:
Inte gå på en enda föreläsning, gruppövning eller annat moment i kursen. Två dagar innan tenta läser man igenom alla gamla tentor från år 2011 och memorerar facit.
Skriv tentan och se att 3,5 av 4 frågor är direkt koppade från gamla tentor. Skriv ned memorerade facit och lämna de övriga frågorna blanka eftersom du inte förstår någonting av kursen överhuvud taget. Lämna in.

Lära sig för livet my ass. Imorgon vet jag inte ens hur ett marknadsdiagram ser ut längre....
 
  #19376  
Old 01-27-2012, 07:15 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Har med stor sannolikhet precis skrivit min sista tenta på SU idag. Nationalekonomi, som ingår i juristprogrammet. Vilken skit asså.

Konsten att skriva tenta:
Inte gå på en enda föreläsning, gruppövning eller annat moment i kursen. Två dagar innan tenta läser man igenom alla gamla tentor från år 2011 och memorerar facit.
Skriv tentan och se att 3,5 av 4 frågor är direkt koppade från gamla tentor. Skriv ned memorerade facit och lämna de övriga frågorna blanka eftersom du inte förstår någonting av kursen överhuvud taget. Lämna in.

Lära sig för livet my ass. Imorgon vet jag inte ens hur ett marknadsdiagram ser ut längre....
Grattis! Varför gå där var staketet är lägst närman kan gå igenom en öppen port.

Förövrigt var nationalekonomi en av mina sista tenttor på Handelshögskolan och professorn var mitt livs största Nemesis.
 
  #19377  
Old 01-27-2012, 10:46 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Tack Nicke, det känns förbannat jävla skönt.

Nu ska jag dricka bäääääärtz och glömma allt om nationalekonomi.
 
  #19378  
Old 01-27-2012, 11:06 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Ludas, jag gjorde typ likadant när jag läste ekonomi. Gick sporadiskt på föreläsningar sen satte jag mig kvällen innan och läste igenom anteckningar och ögnade igenom boken och brukade klara av förvånansvärt många.
Sen när jag började plugga till sadist, förlåt tandläkare, så gick jag in med approachen att i princip allt jag läste var saker som jag skulle ha nytta av i mitt arbetsliv. Pluggade som ett djur, missade inte en enda tenta och fick således ett eftertraktat jobb (som iofs betalar piss). Känns på något sätt jävligt skönt att ha gjort så. Idag så satt jag med en patient och det var lite klurigt, men kom helt plötsligt att tänka på något jag läst om en metod man gjorde för en 40 år sen. Testade och det gick superbra. Då känns det fan bra att ha pluggat.
Skulle haft ledig kväll ikväll, men ingen har tid att gå ut och dricka öl. Vips så kommer det ett mess om jag kan jobb, kvällen räddad!
 
  #19379  
Old 01-27-2012, 10:09 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Står och håller vid garderoben efter stängning så att det inte blir kaos. En kille kommer och går före kön och säger att han ska hämta sin flickväns jacka för att hon står ute och mår dåligt.
-Ja, din kollega sa att det var lugnt.
Ok, vilken kollega.
-Svart jacka, mörkt hår. Tränar nån kampsport.

En perfekt beskrivning på typ 95 % av _alla_ dörrvakter jag känner och troligtvis i hela Sverige
 
  #19380  
Old 01-28-2012, 04:56 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Ludas, jag gjorde typ likadant när jag läste ekonomi. Gick sporadiskt på föreläsningar sen satte jag mig kvällen innan och läste igenom anteckningar och ögnade igenom boken och brukade klara av förvånansvärt många.
Sen när jag började plugga till sadist, förlåt tandläkare, så gick jag in med approachen att i princip allt jag läste var saker som jag skulle ha nytta av i mitt arbetsliv. Pluggade som ett djur, missade inte en enda tenta och fick således ett eftertraktat jobb (som iofs betalar piss). Känns på något sätt jävligt skönt att ha gjort så. Idag så satt jag med en patient och det var lite klurigt, men kom helt plötsligt att tänka på något jag läst om en metod man gjorde för en 40 år sen. Testade och det gick superbra. Då känns det fan bra att ha pluggat.
Skulle haft ledig kväll ikväll, men ingen har tid att gå ut och dricka öl. Vips så kommer det ett mess om jag kan jobb, kvällen räddad!

Jo, med juridikkurserna har jag definitivt haft en liknande inställning som du. Alltid bra att ha lite koll på teorin bakom praktiken och antagligen kommer man få nytta av det någon gång under karriären. Men just med nationalekonomin kände jag att det kommer jag nog aldrig ha nytta av så då orkade jag inte plugga mer än nödvändigt.
Hoppas det var lugnt på krogen igår. Sorry att jag har lite dålig koll men är det i Malmö eller Lund du jobbar? Jag hade fan aldrig vågat jobba som vakt i Malmö, måste vara ett av Sveriges farligaste yrken.
 



All times are GMT -4. The time now is 02:04 PM.