Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #20021  
Old 03-08-2012, 05:21 PM
MrV's Avatar
MrV
MrV is offline
Teamspeed Member
Join Date: Dec 2011
Location: Nueva el'stockholmo
Posts: 191
MrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enough
Originally Posted by strebo
No worries, jag är klar med min utbildning till sommaren och vet fortfarande inte om det är det jag vill göra



Är du säker på att du behöver jobba om du har så mycket cola hemma?

Ja satan, 7 veckor säger du? Det känns som att det var igår ni tryckte ut han!
Haha, ja blev ett litet missöde när jag satt uppe ca kl 07 och sonen äntligen somnat (vaken sen ca 21) puuuh... och halvsomna till ett avsnitt av top gear.

Ja går skrämande fort, snart börjar man väl övningsköra med han
 
  #20022  
Old 03-08-2012, 05:57 PM
Blackout's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Linktown
Posts: 471
Blackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura about
Originally Posted by strebo
No worries, jag är klar med min utbildning till sommaren och vet fortfarande inte om det är det jag vill göra
Nej, det är ju inte direkt så jag känner döden flåsandes i nacken. Men samtidigt vill man ju trygga sin framtid och skaffa sig en utbildning. Visst är det svårt när man är lite över 20 att säga "det här ska jag göra livet ut", men då har man ändå en grund att utgå ifrån. Jag vet ju fortfarande inte vad jag ska söka till hösten, förutom att det har med teknik och siffror att göra. Den som lever i slutet på April får se helt enkelt!


Men just nu ser jag mest fram emot nästa veckas kryssnigns äventyr.
40 timmars party med världselit av dj i de flesta elektroniska genrarna!
Khomha - Mind Gamer (Trance Mix)
http://www.youtube.com/watch?v=Ad7KdIO91Jg
 
  #20023  
Old 03-09-2012, 03:53 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Bara så att det inte slinker undan för nån så vill jag påminna att det är fredag idag!

Har varit för mig en av "dom där veckorna" som förkortar livet med 7år och skall bli super skönt med ett chilli vanilli veckoslut var enda programmet är att tvätta bilen.
 
  #20024  
Old 03-09-2012, 10:02 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Ja chilli vanilli veckoslut låter jävligt nice. Jag har nu lämnat in min uppsats igen efter att ha gjort handledarens ändringsförslag. Nu väntar jag bara på att casha in mitt betyg så kan jag begära ut min examen
Jävligt rolig och hektisk dag på jobbet också så det kommer smaka extra gott med öl ikväll.
 
  #20025  
Old 03-09-2012, 10:17 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jag ljög just häcken av mig inför en kund och vände en grej som jag totalt sjabblat bort till min fördel, så jag came out as a hero i slutändan.

Men det känns som att jag just kört över någons hund och flytt från platsen. Faaaan vad jag hatar att ljuga.
 
  #20026  
Old 03-09-2012, 10:34 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Bra jobbat Jocke, sålänge det är en lögn som inte skadar någon behöver du ju inte ha dåligt samvete.

Jag ljög också precis för en motpart i en förhandlingssituation och tack vare det lyckades jag få ut det jag ville. Lögn kanske är att ta i lite men jag bluffade utan att bli synad. Det låter lite bättre.
 
  #20027  
Old 03-09-2012, 10:47 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Haha, jag kan maila och berätta detaljerna sen, men det här var en riktigt rejäl svart lögn för att rädda mitt och företagets skinn, och kunden kom dessutom ut väldigt glad i slutändan

Att du ljuger däremot ser man ju på dig, det är ju ditt tyska solstols-stjälande psyke som smittar av sig på allt
 
  #20028  
Old 03-09-2012, 12:08 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Haha ja fy fan vad tyskar är jobbiga på semestern. Liftwaffe... Men därför berättar jag aldrig om mitt tyska ursprung för svenskar. Tyskar däremot tycker att att jag är jättesympatisk

Ser fram emot att höra din berättelse, kan dela med mig lite av min också. När drar du förresten?
 
  #20029  
Old 03-09-2012, 01:09 PM
EVO's Avatar
EVO
EVO is offline
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2008
Location: Sweden
Posts: 465
EVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Anton - Vilken skit! Vad jobbar du med om man får fråga? Kan du inte söka nytt redan nu då?
Jobbar på ett lager nu. Är inte anställd heller utan går som vikarie/timanställd så man får väl vara glad att man vet om det i god tid.

Originally Posted by Blackout
Tråkigt att höra EVO. Men förhoppningsvis kan det ge en spark i rätt riktning, som jag fick när jag blev uppsagd för ett par år sedan från dåvarande jobb.
Om jag lämnar stan till hösten kan du får hyra min lägenhet till teamspeed-kompiskompispris istället

Eftersom jag läste samhällskunskap läser jag nu tekniskt basår. Hade man istället använt huvudet och valt teknik eller natur från början hade man ju sluppit det här nu. Men i dom tankebanorna gick man ju tyvärr inte när man gick i 9an och den ångesten får man leva med...
Så nu nöter jag matte, kemi och fysik för hela slanten så man kan göra något vettigt av sitt liv framöver!
Jo nått bra ska det väl komma ur det här också hoppas jag. Ska ta och kolla runt hur det ser ut med utbildningar. Men jag sitter i en liknande sits som du var i så det känns lite segt.

Tack
 
  #20030  
Old 03-09-2012, 01:31 PM
Kelderek's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Feb 2012
Posts: 124
Kelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura about
Originally Posted by Blackout
Nej, det är ju inte direkt så jag känner döden flåsandes i nacken. Men samtidigt vill man ju trygga sin framtid och skaffa sig en utbildning. Visst är det svårt när man är lite över 20 att säga "det här ska jag göra livet ut", men då har man ändå en grund att utgå ifrån. Jag vet ju fortfarande inte vad jag ska söka till hösten, förutom att det har med teknik och siffror att göra. Den som lever i slutet på April får se helt enkelt!
Var lugn, oavsett vad du läser kommer du med all säkerhet att jobba med något annat förr eller senare i alla fall...

Jag läste massor av år på högskola (Chalmers) men har aldrig riktigt jobbat med det jag utbildade mig till. Men det har gått alldeles utmärkt i alla fall.

Vill man vara lite cynisk kan man uttrycka det så här:
En gedigen utbildning skaffar man inte för att man vill jobba med just det utbildningen handlar om livet ut. Den skaffar man för att kunna visa att man har kapaciteten att klara sig igenom en tuff utbildning.
Det man behöver för att bli framgångsrik i yrkeslivet senare skaffar man sig på annat sätt. Ren faktakunskap från utbildingen har kort livslängd, men förmågan man får att snabbt fatta nya saker och suga åt sig kunskap, den har man kvar.

Kort sagt: man utbildar sig inte för att lära sig något, man utbildar sig för ett livslångt lärande!

(Det var väl filosofiskt! )
 



All times are GMT -4. The time now is 09:39 AM.