Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #19521  
Old 02-03-2012, 02:53 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Har inte Dave sålt den? Jag bjöd på den i höstas när han hade den ute på blocket!,
 
  #19522  
Old 02-03-2012, 03:01 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman
Har inte Dave sålt den? Jag bjöd på den i höstas när han hade den ute på blocket!,
Jag har också för mig det. Men han har ju ägt den ett tag så han har ju lite erfarenhet om den.

Hur blir det för dig då ax, M3an blir kvar ett tag till?
 
  #19523  
Old 02-03-2012, 03:07 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Dave S: Är du nöjd med din Mini S? Tjejen ska köpa ny bil och jag vill att hon ska köpa nåt roligt såklart. En Cooper S är ju sjukt kul! Har du haft mycket problem med den? Är den nån speciell årsmodell man ska undvika eller som man ska ha? (typ uppdateringar,facelift osv) Den nya blir det inte för den är svin ful.
Jag sålde ju min för ett bra tag sen. Kör ju turresnurra nu.
Jag hade ju en R53 Cooper S och den var förbaskat kul, men så hade jag ju bytt bromsar, avgas, väghållning etc. etc. så den var inte riktigt original.
Jag hade nog hellre tittat på en Abarth 500 essesse eller en 1-serie coupe.
Var för övrigt inne på bmw och bokade tid för service och provkörning av nya 3-serien och såg då en 1-serie M coupe. Löjligt läcker bil.
 

Last edited by Dave S; 02-03-2012 at 03:10 PM.
  #19524  
Old 02-03-2012, 03:09 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by MrofSweden
Ok, trevligt. Någon av oss som har en riktig läckerbit till bil?
Välkommen!
Jox kör en A8 och har en 993 turbo-trampbil.
Sideways har en apsnygg gt3 rs
Axman har en E92 M3
Nicke har en E46 M3, men han är finsk så det räknas inte riktigt.
Erppa har löjligt bra smak och kör 335i coupe
Bronto har väl ingen bil nu.
Strebo kör gissningsvis en 740 eller 240. Det kör väl alla på landet.
Jag kör en E36 318 med M3-dekaler och radband.
Nu har jag väl säkert glömt nån.
Edit: Felix kör väl en 997 targa och Ludas kör...?
Så vem är då du?
 

Last edited by Dave S; 02-03-2012 at 03:12 PM.
  #19525  
Old 02-03-2012, 03:13 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Jag sålde ju min för ett bra tag sen. Kör ju turresnurra 335 nu.
Jag hade ju en R53 Cooper S och den var förbaskat kul, men så hade jag ju bytt bromsar, avgas, väghållning etc. etc. så den var inte riktigt original.
Jag hade nog hellre tittat på en Abarth 500 essesse eller en 1-serie coupe.
Var för övrigt inne på bmw och bokade tid för service och provkörning av nya 3-serien och såg då en 1-serie M coupe. Löjligt läcker bil.
Jag hade fått för mig att du hade Minin kvar också, men så var det inte. Okej, jag har hört att det är lite småstrul med dom men har själv ingen erfarenhet,vad säger du? Hade jag fått bestämma så hade det blivit en 1M, helt klart det coolaste BMW gjort på väldigt länge! men tjejen är inte så bilintresserad men vill ha en bil som är hyffsad billig att äga men ändå lite rolig att köra. alltså att välja bil i 200k klassen är INTE lätt! Finns mycket att välja bland.
 
  #19526  
Old 02-03-2012, 03:22 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Strul och strul, det beror lite på vad man jämför med. Jag hade ju min från att den gått 3000 mil fram till typ 12 000 mil. På den tiden så gick följande saker sönder, förutom slitdelar såsom bromsar, däck, vindruta etc.
Slang till kylaren poppade, så motorn kokade
Läckage runt oljetråg pga sliten packning
Ac-kompressor
Vindrutetorkarmotorn fram -ett typfel på Minin.
Spindelled fram (byttes på garantin av ägaren innan mig)
Låsvajer till dörr -också ett typfel, men lätt att byta själv
Högtalare fram sprängd (men det kan man nog bara beskylla mig för)

Så under de typ fem åren jag hade bilen så vet jag inte riktigt om man kan säga att det var mycket eller lite. Den var ju ganska gammal på slutet trots allt.
 
  #19527  
Old 02-03-2012, 03:23 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Strul och strul, det beror lite på vad man jämför med. Jag hade ju min från att den gått 3000 mil fram till typ 12 000 mil. På den tiden så gick följande saker sönder, förutom slitdelar såsom bromsar, däck, vindruta etc.
Slang till kylaren poppade, så motorn kokade
Läckage runt oljetråg pga sliten packning
Ac-kompressor
Vindrutetorkarmotorn fram -ett typfel på Minin.
Spindelled fram (byttes på garantin av ägaren innan mig)
Låsvajer till dörr -också ett typfel, men lätt att byta själv
Högtalare fram sprängd (men det kan man nog bara beskylla mig för)

Så under de typ fem åren jag hade bilen så vet jag inte riktigt om man kan säga att det var mycket eller lite. Den var ju ganska gammal på slutet trots allt.
det där är ju typ smågrejer, inga konstigheter.
 
  #19528  
Old 02-03-2012, 03:26 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Adde, om bruden din köper en Mini C S tycker jag vi en gång för alla kan konstatera att det är en tjejbil...........som stora stygga dörrvakten ägt!
 
  #19529  
Old 02-03-2012, 03:29 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Adde, om bruden din köper en Mini C S tycker jag vi en gång för alla kan konstatera att det är en tjejbil...........som stora stygga dörrvakten ägt!
hahah

Men det är jag som vill att hon ska köpa en sån så att jag kan låna den ibland.

Men så prenumererar ju jag på hästtidningar också så...
 
  #19530  
Old 02-03-2012, 03:31 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Vad går en RS3 alt S3 på då?
 



All times are GMT -4. The time now is 09:41 AM.