Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #19961  
Old 03-05-2012, 07:19 AM
Blackout's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Linktown
Posts: 471
Blackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura about
Originally Posted by jox
Var uppe i Königsbach (a.k.a Kungsberget) i helgen med ett par polare. Sjukt dålig åkning på konstgjord blankis ovanpå en patetisk liten kulle ... men mysigt med lite solsken, öl och några svängar som uppvärmning inför Italien nästa vecka.

Testade min GoPro för första gången också; dock kände jag inte för att se ut som en riktig fåntratt så jag hade den på bröstet istället för i pannan.
GOPRO0001 - YouTube
Mer störtlopp Joxxipoxxi, ser ju ut som du står still i backen!

Kungsberget? Har aldrig hört talas om den där lilla kullen, låter lite som norrlands motsvarighet till Kisabacken, fast något större..
 
  #19962  
Old 03-05-2012, 07:21 AM
Blackout's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Linktown
Posts: 471
Blackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura about
Originally Posted by Ludas
Originally Posted by The Artist
Tjena grabbar

Ny här frång Göteborg, ser ut som att vi har ett bra antal svenskar här vilket är fantastiskt.

Ser fram emot att allt teamspeed har att erbjuda
Gött med ytterligare en go gubbe. Personligen är jag från Stockholm men vi har ett gäng göteborgare nu med Bronto, Fredej, Kelderek m.m. Är Evo från Götet också?
Välkommen hit!

Evo är från Linschöping döh.
 
  #19963  
Old 03-05-2012, 07:38 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Blackout
Mer störtlopp Joxxipoxxi, ser ju ut som du står still i backen!

Kungsberget? Har aldrig hört talas om den där lilla kullen, låter lite som norrlands motsvarighet till Kisabacken, fast något större..
När fallhöjden är 80 meter känns det lite väl tråkigt att stå på rakt ner. Att åka 20 sekunder och stå i liften i 15 minuter är ingen kul kombo

Haha, det är väl inte direkt något att känna till heller. Dessutom lyckades jag ha sönder ett revben där också av alla ställen. Och inte ens i backen, utan i liften. De har såna där vansinniga sittliftar från 70-talet som kommer med en jääävla fart när man ska sätta sig ... utan att den saktar ner det minsta, och med noll dämpning. Tänk dig att få en parkbänk inkörd i arslet i 40 km/h Var lite oförberedd och PANG sa det bara i revbenet som ni sitter lite härligt löst
 
  #19964  
Old 03-05-2012, 07:42 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Haha min polare bröt revbenet i Romme när vi åkte skidor där i gymnasiet. Dock så berodde det på att han hoppade ett hopp och fick bakvikt. Jävligt segt det där med revben eftersom man inte kan göra nånting åt det. Tänk om det läker ihop helt snett på dig så du ser ut som Quasimodo i framtiden
 
  #19965  
Old 03-05-2012, 08:02 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Haha min polare bröt revbenet i Romme när vi åkte skidor där i gymnasiet. Dock så berodde det på att han hoppade ett hopp och fick bakvikt. Jävligt segt det där med revben eftersom man inte kan göra nånting åt det. Tänk om det läker ihop helt snett på dig så du ser ut som Quasimodo i framtiden
Jag har svårt att se att det skulle vara någon förändring mot nu?
 
  #19966  
Old 03-05-2012, 08:06 AM
Blackout's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Linktown
Posts: 471
Blackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura about
Originally Posted by jox
När fallhöjden är 80 meter känns det lite väl tråkigt att stå på rakt ner. Att åka 20 sekunder och stå i liften i 15 minuter är ingen kul kombo

Haha, det är väl inte direkt något att känna till heller. Dessutom lyckades jag ha sönder ett revben där också av alla ställen. Och inte ens i backen, utan i liften. De har såna där vansinniga sittliftar från 70-talet som kommer med en jääävla fart när man ska sätta sig ... utan att den saktar ner det minsta, och med noll dämpning. Tänk dig att få en parkbänk inkörd i arslet i 40 km/h Var lite oförberedd och PANG sa det bara i revbenet som ni sitter lite härligt löst
Okej. Innan jag hade googlat mig fram till en pistkarta så trodde jag ju att det var en större anläggning, vilket hade förklarat den oklarhet som rådde om vart ni var och vilka backar ni hade åkt...

Googlade lite snabbt och det visade sig ju att Kisabacken hade sisådär 150 meter fallhöjd, ett riktigt monster i jämförelse alltså! När vi kommer ner under 100 meter i fallhöjd kan jag ju referera till Valbacken i Ingatorp i Småland där vi haft uppvärmning innan Österrikeresorna. 5 härliga långa svängar sen var man nere i liftkön, hårresande 70 meters fallhöjd
 
  #19967  
Old 03-05-2012, 08:53 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Men du, jag fattade inte riktigt, hur var dina kanter?
 
  #19968  
Old 03-05-2012, 09:01 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Men du, jag fattade inte riktigt, hur var dina kanter?
Mer oslipade än en småländsk ekonom!
 
  #19969  
Old 03-05-2012, 09:12 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by The Artist
Tjena grabbar

Ny här frång Göteborg, ser ut som att vi har ett bra antal svenskar här vilket är fantastiskt.

Ser fram emot att allt teamspeed har att erbjuda
Välkommen Artist! Kul att se en till västkustare komma in på forumet
 
  #19970  
Old 03-05-2012, 09:13 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
När fallhöjden är 80 meter känns det lite väl tråkigt att stå på rakt ner. Att åka 20 sekunder och stå i liften i 15 minuter är ingen kul kombo

Haha, det är väl inte direkt något att känna till heller. Dessutom lyckades jag ha sönder ett revben där också av alla ställen. Och inte ens i backen, utan i liften. De har såna där vansinniga sittliftar från 70-talet som kommer med en jääävla fart när man ska sätta sig ... utan att den saktar ner det minsta, och med noll dämpning. Tänk dig att få en parkbänk inkörd i arslet i 40 km/h Var lite oförberedd och PANG sa det bara i revbenet som ni sitter lite härligt löst
Hahaha, ja de har man ju blivit överkörd av ett antal gånger! Jävla fail på den konstruktionen.
 



All times are GMT -4. The time now is 11:38 AM.