Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #19861  
Old 02-29-2012, 01:24 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by N.M.O
Helvete vad Nordeas internetbank är värdelös! Varje gång jag ska göra något (jag menar verkligen varje!) så lider de av tekniska problem och allt vad det innebär. Arrrrrg!
Tycker du? Jag tycker internetbanken fungerar klockrent. Mobilbanken kan vara sådär men, den tjänsten ser jag mer som ett plus

Originally Posted by Axman
+ 11 grader i Helsingborg igår
Ja, det börjar onekligen bli varmare. Var 10 grader här igår.
 
  #19862  
Old 02-29-2012, 09:30 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Nu rivs Occupy Stockholm - DN.SE

Haha! Har de varit där hela tiden? Har de inga jobb?! Varför rev de inte bara skiten när tattarna låg och sov?
 
  #19863  
Old 02-29-2012, 09:38 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Jävlar vilken grej jag var med om idag. Var in på ett köpcentrum här i Uppsala och skulle plocka ut pengar på bankomaten. När jag är påväg ut ser jag hur det står ett gäng tjejer/kvinnor i typ en ring och skriker, sen ser jag en liten unge,kanske ca 7år som är helt blå i ansiktet, alltså helt jävla smurf blå,ser skitläskigt ut! hon har satt nåt i halsen och kan inte andas, hennes morsa förösker pilla med fingrarna i halsen medans nån annan ringer ambulansen. Som tur är så gick jag en brand/livräddningskurs förra sommaren så jag vet typ hur man gör heimlichmanöver. Lyckades få ur korvbiten ur halsen på henne efter typ 10tryck. fy fan, jag var helt sjukt skakis efterår och är det typ fortfarande, galet! Men jag tror jag gjort min goda gärning för idag
 

Last edited by Sideways_swe; 02-29-2012 at 09:41 AM.
  #19864  
Old 02-29-2012, 09:41 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Jävlar vilken grej jag var med om idag. Var in på ett köpcentrum här i Uppsala och skulle plocka ut pengar på bankomaten. När jag är påväg ut ser jag hur det står ett gäng tjejer/kvinnor i typ en ring och skriker, sen ser jag en liten unge,kanske ca 7år som är helt blå i ansiktet, alltså helt jävla smurf blå,ser skitläskigt ut! hon har satt nåt i halsen och kan inte andas, hennes morsa förösker pilla med fingrarna i halsen medans nån annan ringer ambulansen. Som tur är så gick jag en brand/livräddningskurs förra sommaren så jag vet hur man gör heimlichmanöver. Lyckades få ur korvbiten ur halsen på henne efter typ 10tryck. fy fan, jag var helt sjukt skakis efterår och är det typ fortfarande, galet! Men jag tror jag gjort min goda gärning för idag
Jävlar, läskigt!!! Förstår att du är skakis. Och du räddade med all sannolikhet livet på henne så du har nog cred för den där goda gärningen resten av livet!!! Stackars morsan också, hon lär ha haft skaplig ångest.

Men fan vilken grej. Du borde vara stolt!!
 
  #19865  
Old 02-29-2012, 09:44 AM
Kelderek's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Feb 2012
Posts: 124
Kelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura about
Originally Posted by N.M.O
Helvete vad Nordeas internetbank är värdelös! Varje gång jag ska göra något (jag menar verkligen varje!) så lider de av tekniska problem och allt vad det innebär. Arrrrrg!
Du skall använda deras riktiga site på nordea.se, då funkar det bättre.
Inte den adress som Nigerianska skojare har i mailen de skickar till dig...
 
  #19866  
Old 02-29-2012, 09:46 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Fan vad coolt Adde!!! Hittade du på hela den berättelsen nu spontant eller? Nej skämt åsido, fan vad häftigt. Du lär får åtminstone en fruktkorg som tack av mamman.
 
  #19867  
Old 02-29-2012, 09:46 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Jävlar, läskigt!!! Förstår att du är skakis. Och du räddade med all sannolikhet livet på henne så du har nog cred för den där goda gärningen resten av livet!!! Stackars morsan också, hon lär ha haft skaplig ångest.

Men fan vilken grej. Du borde vara stolt!!
Jag är faktiskt lite stolt nu såhär efteråt,eller det känns som man gjort nåt bra.
Har inte kunnat gjort nåt på typ 2timmar, helt skakis. Mamman var i upplösningstillstånd kan man väl minst sagt säga.
 
  #19868  
Old 02-29-2012, 09:52 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Jag är faktiskt lite stolt nu såhär efteråt,eller det känns som man gjort nåt bra.
Har inte kunnat gjort nåt på typ 2timmar, helt skakis. Mamman var i upplösningstillstånd kan man väl minst sagt säga.
Förstår det, det där är ju sånt där som man bara hör om men som aldrig händer en själv. Helt galet!

När chocken lagt sig för mamman lär hon nog försöka tacka dig. Hoppas verkligen att du får dagens ros i tidningen och/eller eller erbjudande om ett handjobb.
 
  #19869  
Old 02-29-2012, 10:52 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Fan vad nice Adde! Jag var med om en liknande grej när vi satt hemma hos en polare och spelade tv-spel för många år sedan. Hans lillebrorsa satte en plastbit i halsen så Hemlich(stavning?!)-manöver fick göra sitt även där. Men fan, jag hade varit livrädd att göra den på någon - allra mindre ett litet barn. Hade varit rädd för att krama sönder ungen!

Jävligt stort av dig och du borde absolut få ett blåsjob som tack för hjälpen. Något annat vore sniket av morsan.


Ooch nu..... till sjukan och hälsa på polarn jag nämde för någon vecka sedan. Fortfarande inte hittat något även om han var hemma drygt en vecka innan han åkte in igen.
 
  #19870  
Old 02-29-2012, 10:59 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Fan vad sjukt Strebo. Men egentligen inte så överraskande. Vad är det för läkare som jobbar i Växjö liksom, litauiska flyktingar? Klart de inte kan ge andra diagnoser än HIV...
 



All times are GMT -4. The time now is 08:34 PM.