Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #19971  
Old 03-05-2012, 09:26 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Tänkte att det var dags att hoppa in på forumet igen Har inte varit inne sen förra året tror jag och det är nog ett tecken på att man har haft för mycket att göra! Läser 200 % nu i olika länder och det börjar märkas, men denna sommaren kommer att vara den mest värda någonsin!

Btw, blev inbjuden till lanseringen av nya 3-serien i Stuttgart för en månad sen så åkte dit med en polare. Har sett en del bilder på 3-serien tidigare, men var inte riktigt helt övertygad om att den såg bättre ut än den gamla. Kändes som att linjera var lite udda och inte passade ihop öve hela bilden.

Dock så tar ju de flesta biljournalister/spioner bilder ganska lågt nedifrån för att det ska se coolare ut. Så när vi väl var där inne och fick kolla ni några av deras olika utföranden av 3-serien så såg den riktigt bra ut! Gillade verkligen hur den såg ut i verkligheten och tvekar inte på att den kommer slå hårt. Var imponerad på att BMW nu har en 4-cylindrig turbomodell som huvudmodellen. Det är en rätt ny motor och de har lyckats kräma ut fler hästar och ändå sänka förbrukningen jämfört med den gamla sexan i 320n. Även om det kan vara tråkigt att ha en mindre motor så är det väl ditåt som utveckligen kommer att gå. Enda misstanken jag har är väl hur den kommer att låta nu istället?

Sen kan jag även nämna att tyskarna är ett rätt speciellt folk. Jag hade förstått att de skulle snacka lite om de nya modellerna och bjuda på dricka och käk, men inte att det skulle bli så mycket mer. Det är ju bara en utställning av bilar liksom. Men jodå, tyskarna drog igång ett liveband med jazz/klassiskt, hade en kille som ritade karikatyrer av folk, en trollkonstnär som gick och trollade bort bilnycklar, en verkstadskille som körde runt med pantominer på en vagn och ställde ut samt en kille som gjorde ballongdjur åt barn! Det kan ändå bara vara i Tyskland tänker jag
 
Attached Images    
  #19972  
Old 03-05-2012, 09:57 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
<3 <3 <3

 
  #19973  
Old 03-05-2012, 10:04 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Jah, Deutschland ftw!
 
  #19974  
Old 03-05-2012, 10:04 AM
Blackout's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Linktown
Posts: 471
Blackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura about
En riktigt cool Wingsuit vide som är relativt ny;
Dream Lines Part III - Wingsuit proximity by Jokke Sommer - YouTube
 
  #19975  
Old 03-05-2012, 10:18 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Blackout
En riktigt cool Wingsuit vide som är relativt ny;
Dream Lines Part III - Wingsuit proximity by Jokke Sommer - YouTube
Hehe, kollade på den i morse. Det måste verkligen kännas som att man flyger med en sådan dräkt! Fattar inte hur han våga precis smeka buskar och träd när han flyger så fort. Att bara nudda en aning så måste han krascha och då är man nog rätt körd. Alltid lika imponerade av deras videos dock!
 
  #19976  
Old 03-05-2012, 11:18 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Mer oslipade än en småländsk ekonom!
Vilken tur att dom utbildar nya då
 
  #19977  
Old 03-05-2012, 11:20 AM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Jox, inte fel med lite åkning! Men vad är det för stickor du åker på, legend sultan? Jävligt mycket kantgrepp om man jämför med mina i alla fall Funderar på att åka en liten sväng till Chamonix senare också, någon mer som har planerat in något?
 
  #19978  
Old 03-05-2012, 12:10 PM
Blackout's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Linktown
Posts: 471
Blackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura about
Originally Posted by N.M.O
Jox, inte fel med lite åkning! Men vad är det för stickor du åker på, legend sultan? Jävligt mycket kantgrepp om man jämför med mina i alla fall Funderar på att åka en liten sväng till Chamonix senare också, någon mer som har planerat in något?
Planerat och planerat, beroende på hur skolan går och hur det ser ut v13 hoppas jag kunna smita med till Österrike, lite som en sista-sekunden resa typ om det finns plats kvar på hotellet.
Annars är förhoppningen att jag ska med min farbror upp till hans stuga i Kläppen över någon helg framöver.
 
  #19979  
Old 03-05-2012, 03:34 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Jag vet att jag är lite efter men jag såg först nu Top Gear avsnitt 5 från denna säsong. Fan vilket grymt avsnitt. Särskilt SAAB hyllningen i slutet var riktigt riktigt bra. Jag älskar när de har sådana lite mer historiska och seriösa inslag, precis som med Lancia eller Ayrton Senna.

Har ni sett avsnitt 6 än? Bra?
 
  #19980  
Old 03-05-2012, 03:47 PM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Avsnitt 5 var riktigt bra ja! Såg precis avsnitt 6 och tyckte det var sådär. Hyllar Top Gear i allmänhet annars så det blir ju aldrig slöseri med tid att se ett avsnitt
 



All times are GMT -4. The time now is 07:15 AM.