Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #19941  
Old 03-04-2012, 05:51 AM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Ja jag ska inte säga så mycket, har ju aldrig testat själv Får väl se till att hitta något man kan träna tillsammans, hon är ju orienterare men jag hatar att springa :P
 
  #19942  
Old 03-04-2012, 05:53 AM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by N.M.O
Ja jag ska inte säga så mycket, har ju aldrig testat själv Får väl se till att hitta något man kan träna tillsammans, hon är ju orienterare men jag hatar att springa :P
Då har vi nåt gemensamt, tyvärr, för det är nog en bra motions form!
 
  #19943  
Old 03-04-2012, 05:55 AM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Originally Posted by Axman
Då har vi nåt gemensamt, tyvärr, för det är nog en bra motions form!
Det sägs ju det... Jag skaffade ju mig en landsvägscykel för snart ett år sedan, får väl ta ut den nu till våren och skaffa mig lite kondition vid sidan av all tid på gymmet. Sen blir det en klassiker om några år!
 
  #19944  
Old 03-04-2012, 06:09 AM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Det är jag för gammal för
 
  #19945  
Old 03-04-2012, 06:09 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by N.M.O
Det sägs ju det... Jag skaffade ju mig en landsvägscykel för snart ett år sedan, får väl ta ut den nu till våren och skaffa mig lite kondition vid sidan av all tid på gymmet. Sen blir det en klassiker om några år!
En klassiker hade ju varit guld men jag tror det krävs alldeles för mycket långdistansträning för det. Jag håller mig till gym och max 15km/1h i mina konditionspass. Längre än så är ju pisstråkigt.....
 
  #19946  
Old 03-04-2012, 06:09 AM
Blackout's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Linktown
Posts: 471
Blackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura about
Originally Posted by N.M.O
Det sägs ju det... Jag skaffade ju mig en landsvägscykel för snart ett år sedan, får väl ta ut den nu till våren och skaffa mig lite kondition vid sidan av all tid på gymmet. Sen blir det en klassiker om några år!
Jag vill också göra en klassiker, men jag har ju inte åkt längdskidor sen jag var 6 bast. Det vill säga nästan 20 år sedan..
 
  #19947  
Old 03-04-2012, 06:30 AM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Originally Posted by strebo
En klassiker hade ju varit guld men jag tror det krävs alldeles för mycket långdistansträning för det. Jag håller mig till gym och max 15km/1h i mina konditionspass. Längre än så är ju pisstråkigt.....
När det kommer till löpning så ja! Men att cykla ett par timmar med några kompisar är underbart, speciellt när man har något mål Dagen efter jag köpte cykeln tog jag en runda från Malmö till Trelleborg och tillbaka

Originally Posted by Blackout
Jag vill också göra en klassiker, men jag har ju inte åkt längdskidor sen jag var 6 bast. Det vill säga nästan 20 år sedan..
Jag har bara testat åka längdskidor två gånger, varav den senare resulterade i förstörda pjäxor Å andra sidan har jag åkt så fruktansvärt mycket skidor och en hel del telemark så jag inbillar mig att jag skulle kunna lära mig åka med lite träning
 
  #19948  
Old 03-04-2012, 07:15 AM
Blackout's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Linktown
Posts: 471
Blackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura about
Originally Posted by N.M.O
Jag har bara testat åka längdskidor två gånger, varav den senare resulterade i förstörda pjäxor Å andra sidan har jag åkt så fruktansvärt mycket skidor och en hel del telemark så jag inbillar mig att jag skulle kunna lära mig åka med lite träning
De tillfällen jag åkte på längden när jag var liten kan nog räknas på en hand.. Har inte heller provat telemark då jag åkt bräda sista 15 åren...
Men hur svårt kan det va? Som löpning fast med skidor på fötterna

Sent from my GT-I9100 using Teamspeed
 

Last edited by Blackout; 03-04-2012 at 07:19 AM.
  #19949  
Old 03-04-2012, 07:23 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Det är ju inte helt lätt med längdskidor men klassisk stil är betydligt snällare än skate, så ett vasalopp ska man nog kunna dra sig igenom på vilja. Dock lär väl inte tiden bli så fantastisk om man helt saknar teknik. Jag hade nog gärna gjort det, men Skåne förser en inte direkt med lysande träningsmöjligheter och alla mina polare som har rullskidor beskriver det som typ det farligaste du kan göra
 
  #19950  
Old 03-04-2012, 07:44 AM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Blackout, precis löpning med skrot på fötterna! Så svårt kan det ju inte vara som du säger

Dave S, Jag hade nog gissat på att jag är betydligt vassare på skate än på klassisk... Skatetekniken kan jag efter skidåkningen medan den klassiska är helt främmande för mig Angående rullskidor så har jag hört samma sak, skulle vara jävligt rädd om det började gå nerför, eller om man började rulla baklänges Kanske skulle skaffa ett par skidor, byta hjulen till något smalare och sen ställa mig i spåren till vagnarna i Göteborg?
 



All times are GMT -4. The time now is 10:04 AM.