Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #19891  
Old 03-01-2012, 06:50 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Tackar! Det är bara mata ut ansökningar och sen inte vara helt cp på intervjuerna så ska det nog lösa sig .

Och nej, aldrig hört!
Haha, exakt. Bara bomba ut ditt CV - hoppas du fick ordning på det där till slut förresten.
Sedan när du väl sitter där och ska förvalta folks miljarder kan du ju återgå till ditt normala CP-self
 
  #19892  
Old 03-01-2012, 06:57 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman


Gött med sol och värme! Har ni (eller är det farsan?) sålt Targan än?
Nopp, den står på Callisma och väntar på rätt köpare
 
  #19893  
Old 03-01-2012, 06:59 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Haha, exakt. Bara bomba ut ditt CV - hoppas du fick ordning på det där till slut förresten.
Sedan när du väl sitter där och ska förvalta folks miljarder kan du ju återgå till ditt normala CP-self
Haha precis! Japp, var på möte med en polare som är rektryterare och bad han om lite pointers. Och det var rätt så givande tyckte jag, sen är det alltid så att man måste ha turen och få rätt person som läser ens CV så att säga. Skickade mitt senaste utkast till honom i förmiddag och så fort han återkopplat ska jag börja bomba på. Har man en svarsfrekvens på 10% så ska man ju vara lycklig ...
 
  #19894  
Old 03-01-2012, 07:01 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Förresten, har någon av er hört talas om uttrycket "Mars har knopp i håret"?

Hade just en stor diskussion kring det på jobbet eftersom det var dagens rebus i en tidning, och ingen hade någonsin hört det.
Aldrig hört och hoppas jag aldrig får höra det någonsin igen.

Originally Posted by strebo
Tackar! Det är bara mata ut ansökningar och sen inte vara helt cp på intervjuerna så ska det nog lösa sig .
Det bästa man kan göra på intervjuer är att skylla ifrån sig hela tiden på alla andra. Det brukar funka
 

Last edited by Ludas; 03-01-2012 at 07:03 AM.
  #19895  
Old 03-01-2012, 07:07 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Haha Ludas, låter som en vattentät strategi! Inte helt hundra på att jag ska köra den men om jag inte får något av de första jobben kanske man skulle prova den
 
  #19896  
Old 03-01-2012, 07:10 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Ja testa det tycker jag. Alternativet är att attackera och ifrågasätta den person som intervjuar dig. Typ: "Men du då? Vad har du åstadkommit i livet?"
 
  #19897  
Old 03-01-2012, 08:03 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jag håller med helt och hållet. Anfall är bästa försvar under intervjuer, det visar att du har skinn på näsan. Frågar de dig varför du vill jobba där replikerar du med att ifrågasätta varför intervjuaren jobbar där. Fötter på bordet visar också på en avslappnad och självsäker attityd, HR-människor älskar sånt. Likaså att komma en stund efter uttalad tid – fint folk kommer ju som vi vet alltid sent.

Och meningen "Ptjaa, you know how it is liksom - lite si och lite så, va" är också ett väldigt bra svar på de där knepiga frågorna. Inled också gärna med att direkt fråga om semester och flextider, det visar på att du har god planeringsförmåga. Och lönen naturligtvis, det bevisar att du är strukturell och ekonomisk.
 
  #19898  
Old 03-01-2012, 08:21 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Absolut, lyssna på Jocke så kan du lära dig mycket.

Jag tror den mest grundläggande saken att inse är du måste få företaget att vilja ha DIG, inte tvärtom. Om du visar dig alltför tillgänglig så är det liksom ingen sport för företaget. Då kommer de bara att tröttna. Du måste därför spela svår så att de kämpar för att få dig.
Ett bra tips är att inte svara i telefon eller på emails förrän typ efter 2-3 dagar. Ring aldrig upp själv, då ser du svag och desperat ut. Plocka upp mobilen under intervjun och kolla läget med polarna. Berätta hur mycket snyggare alla anställda på ditt tidigare jobb var och framför allt: Klä inte upp dig för mycket.

Det kommer gå som en dans på rosor det här Strebo, nemas problemas!
 
  #19899  
Old 03-01-2012, 08:22 AM
Blackout's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Linktown
Posts: 471
Blackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura about
Originally Posted by jox
Förresten, har någon av er hört talas om uttrycket "Mars har knopp i håret"?

Hade just en stor diskussion kring det på jobbet eftersom det var dagens rebus i en tidning, och ingen hade någonsin hört det.
Men för fan joxxmoxxjocke och alla ni andra, kan ni inte månadsvisan som man sjöng i förskolan?
Januari börjar året
Februari kommer näst
Mars April har knopp i håret
Kommer dock inte ihåg fortsättningen... Å andra sidan ser jag ju nu att dom missat April i rebusen
 
  #19900  
Old 03-01-2012, 08:25 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
RIktigt vattentäta tips i denna tråden nu grabbar! Tack som fan! Ska skriva ut alla inlägg och sätta ihop i ett kompendium som jag kan plugga på tåget till intervjuerna. Man vill ju inte missa någon guldklimp menar jag!!
 



All times are GMT -4. The time now is 11:52 AM.