Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #19051  
Old 01-11-2012, 02:58 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Jox, jag har ett klagomål till dig som mod här på forumet.

När jag ska ge rep så kommer inte längre den där lilla rep-boxen upp som tidigare utan jag vidarebefordras fram till en separat rep-sida. Sjukt omständigt och tidskrävande. Det har varit så i några dagar nu, tror att Axman och flera andra har upplevt samma sak. Jag kör google chrome som browser. Vore soft om det gick att få tillbaka rep-boxen igen
Ludas, tack för ditt klagomål. Jag har tagit emot ditt formulär och vi behandlar ditt ärende snarast.

 
  #19052  
Old 01-11-2012, 04:32 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Du bryr dig inte om mig. Du har aldrig brytt dig om mig
 
  #19053  
Old 01-11-2012, 04:45 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
 
  #19054  
Old 01-11-2012, 09:52 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Haha Då kan jag skriva en bok om resan och sen TS mötet och sälja 1miljon ex

Nån som prövat LCHF diet nånting? Jag ska börja träna igen nu och tänkte köra nån form av diet haha. det här är den enda som verkar vettig och som man kanske kan hålla.
Lyssna inte på Strebo, han är från Småland och de har ju inte ens el där.
Köra en diet med minimalt med kolhydrater är snuskigt effektivt om du vill gå ned i vikt, särskilt om du matchar det med massor av cardio.
Jag gjorde det för några år sen när jag kände mig för fet och plocka bort 16 kg från april-augusti. Fast då ska det väl tilläggas att jag sprang 7 km om dan fem dagar i veckan och åt max 20g kolhydrater om dan (plus kanske ngt litet innan träning ibland, men fan inte mycket) och totalt skippade sprit osv.
Den vikten höll jag utan problem med en mer modifierad lchf fram tills nu i höstas. Nu har jag lyckats lägga på mig 10 kg sen augusti, fast det är medvetet.

Hemligheten är att köra kukhårt ned till sin vikt, kanske lite till sen minska ned lite på träningen men hålla dieten, sen släppa upp lute försiktigt. Märker du att vikten går uppåt är det bara att strama åt igen. Jag käkade ungefär som vanligt förutom att jag aldrig åt pasta, ris eller potatis till, drack mycket måttligt men petade ju inte bort kolhydrater om jag åt ute.


Jox, har polare som kör både Krav Maga och mma och mma verkar helt klart vara roligast. Har en polare som är gammal elitsoldat som jag tränar med. Efter ett stenhårt pass förra veckan sa han "alltså, jobbigare än så här blir aldrig mma....förutom att nån slår dig i ansiktet samtidigt"
 
  #19055  
Old 01-11-2012, 10:20 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Håller helt med om att få kalorier och mycket cardio gör att man fullständigt rasar i vikt på nolltid. Jag kör också en mild variant nu på vad jag gjorde rätt extremt efter semestern, då gick jag ner 7 kilo på typ två-tre veckor. Fast då får man ligga i som sagt. Men ibland undrar man ju om tjocka människor ens har någon självbevarelsedrift, så jäkla svårt är det inte.

Originally Posted by Dave S
Jox, har polare som kör både Krav Maga och mma och mma verkar helt klart vara roligast. Har en polare som är gammal elitsoldat som jag tränar med. Efter ett stenhårt pass förra veckan sa han "alltså, jobbigare än så här blir aldrig mma....förutom att nån slår dig i ansiktet samtidigt"
Gött! Ja det verkar ju vara soldaternas/polisens val när det gäller kampsport. Det som verkar intressant är att det inte är massa tönterier med snygga moves eller bälten och skit, utan bara mer eller mindre en kurs i var man ska slå för att det ska göra ondast och hur man skyddar sig. Och så är det ju bra träning också. Jag gillar också skarpt Krav Magas tagline, "be generous with the pain"

Och apropå snabbast till Köpenhamn Adde - challenge accepted. Fast det är ju lite knepigt eftersom man måste över bron eller ta färjan, bättre då att ta Helsingborg som mål för då är man ju nästan framme. Jag har dragit den sträckan på 3:10 hem (54-ish mil) inkl en tankning, men det var full spätta hela vägen och mitt i natten. Skulle man försöka det på dagtid skulle man nog få fängelse
 
  #19056  
Old 01-11-2012, 10:45 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Håller helt med om att få kalorier och mycket cardio gör att man fullständigt rasar i vikt på nolltid. Jag kör också en mild variant nu på vad jag gjorde rätt extremt efter semestern, då gick jag ner 7 kilo på typ två-tre veckor. Fast då får man ligga i som sagt. Men ibland undrar man ju om tjocka människor ens har någon självbevarelsedrift, så jäkla svårt är det inte.


Gött! Ja det verkar ju vara soldaternas/polisens val när det gäller kampsport. Det som verkar intressant är att det inte är massa tönterier med snygga moves eller bälten och skit, utan bara mer eller mindre en kurs i var man ska slå för att det ska göra ondast och hur man skyddar sig. Och så är det ju bra träning också. Jag gillar också skarpt Krav Magas tagline, "be generous with the pain"
Nej, så jävla svårt är det inte att gå ned i vikt, det är bara att röra på sig en massa och äta hyfsat nyttigt.
Krav Maga kör mina polare som är väktare, militärerna tränar MMA och poliserna gör för det mesta inget mer än gym eftersom de ändå inte får, kan eller behöver slåss på det viset. Fan, min bekantskapskrets verkar vara jävligt begränsat till folk som tjänar sitt dagliga bröd på att skada folk nu när jag tänker efter
 
  #19057  
Old 01-11-2012, 10:51 AM
MrV's Avatar
MrV
MrV is offline
Teamspeed Member
Join Date: Dec 2011
Location: Nueva el'stockholmo
Posts: 191
MrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enough
Jag går upp i vikt av att träna WTF
 
  #19058  
Old 01-11-2012, 10:54 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by MrV
Jag går upp i vikt av att träna WTF
Beror jävligt mycket på hur man tränar. Förut har jag kört jävligt hårt på löpning, vilket gör dig till en seg benig jävel. Men kände att det var dags att byta runt lite så nu kör jag i princip bara styrka och då lägger man på sig ordentligt, men det är ju ett måste för att få resultat.
 
  #19059  
Old 01-11-2012, 10:59 AM
MrV's Avatar
MrV
MrV is offline
Teamspeed Member
Join Date: Dec 2011
Location: Nueva el'stockholmo
Posts: 191
MrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enoughMrV will become famous soon enough
Originally Posted by Dave S
Beror jävligt mycket på hur man tränar. Förut har jag kört jävligt hårt på löpning, vilket gör dig till en seg benig jävel. Men kände att det var dags att byta runt lite så nu kör jag i princip bara styrka och då lägger man på sig ordentligt, men det är ju ett måste för att få resultat.
Spot on, tränade som ett djur under gymnasiet och 2-3år efter vilket ledde till att jag la på mig ca30kg fast kom bara i bättre och bättre form. Slutade träna helt när INGET passade längre

Nu kör jag bara på 3dagar i veckan för "underhåll"
 
  #19060  
Old 01-11-2012, 11:12 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Lyssna inte på Strebo, han är från Småland och de har ju inte ens el där.
Köra en diet med minimalt med kolhydrater är snuskigt effektivt om du vill gå ned i vikt, särskilt om du matchar det med massor av cardio.
Jag gjorde det för några år sen när jag kände mig för fet och plocka bort 16 kg från april-augusti. Fast då ska det väl tilläggas att jag sprang 7 km om dan fem dagar i veckan och åt max 20g kolhydrater om dan (plus kanske ngt litet innan träning ibland, men fan inte mycket) och totalt skippade sprit osv.
Den vikten höll jag utan problem med en mer modifierad lchf fram tills nu i höstas. Nu har jag lyckats lägga på mig 10 kg sen augusti, fast det är medvetet.

Hemligheten är att köra kukhårt ned till sin vikt, kanske lite till sen minska ned lite på träningen men hålla dieten, sen släppa upp lute försiktigt. Märker du att vikten går uppåt är det bara att strama åt igen. Jag käkade ungefär som vanligt förutom att jag aldrig åt pasta, ris eller potatis till, drack mycket måttligt men petade ju inte bort kolhydrater om jag åt ute.


Jox, har polare som kör både Krav Maga och mma och mma verkar helt klart vara roligast. Har en polare som är gammal elitsoldat som jag tränar med. Efter ett stenhårt pass förra veckan sa han "alltså, jobbigare än så här blir aldrig mma....förutom att nån slår dig i ansiktet samtidigt"
Sant, glömde skriva min disclaimer om att jag bara kan ge mina råd och synpunkter på vad jag tycker fungerar. Vi är alla olika, och många av oss tränar för olika ändamål. Jag kan bara säga vad som fungerar för mig och hur jag mår (och ser ut) av det.

Sen vet jag inte om Adde är supersugen på att börja importera två pölse varje dag . . .
 



All times are GMT -4. The time now is 02:26 PM.