Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #19151  
Old 01-12-2012, 03:02 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by Blackout
Era mattejuveler, trenger litt hjälp igen!

Förklara följande för mig mig
Bestäm f'(8) om f(x) = x^3/3 + 3x^2/4 + 2x
f'(x) 1/3*3x^2 + 3/4*2x + 2 = x^2 + 3/2 x + 2

När man "snyggar till det" på slutet där, varför blir det som det blir?
blir det 3/3 = 1 så det "försvinner"? Samma med 3/4 som blir 3/2?
Nött lite för mycket och har tappat greppet om det här, så lite hjälp vore trevlig!

Filipo
Får mig att tänka på...
 
  #19152  
Old 01-12-2012, 03:50 PM
knutherta's Avatar
Teamspeed Junior Member
Join Date: Oct 2008
Posts: 39
knutherta You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!knutherta You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!knutherta You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!knutherta You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!knutherta You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!knutherta You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!knutherta You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!knutherta You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!knutherta You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!knutherta You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!knutherta You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by Blackout
Era mattejuveler, trenger litt hjälp igen!

Förklara följande för mig mig
Bestäm f'(8) om f(x) = x^3/3 + 3x^2/4 + 2x
f'(x) 1/3*3x^2 + 3/4*2x + 2 = x^2 + 3/2 x + 2

När man "snyggar till det" på slutet där, varför blir det som det blir?
blir det 3/3 = 1 så det "försvinner"? Samma med 3/4 som blir 3/2?
Nött lite för mycket och har tappat greppet om det här, så lite hjälp vore trevlig!

Filipo
Helt rätt! Är vanlig förenkling.
3*(1/3) = 3/3 = 1
2*(3/4) = 6/4 = 3/2
 
  #19153  
Old 01-12-2012, 04:01 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Shit, det hade jag nästan glömt! Vi kan ju glömma att prata med Ludas när frugan flyttar hem. Då kommer han vara lika mycket närvarande som toffel-jox...
Nej då Strebo, oroa dig inte. Kolla hur mycket skit jag har postat här bara denna vecka. Och kom då ihåg att jag har haft tre tentor denna vecka. Det säger ganska mycket om min kapacitet att kunna TSa trots kaoz

Originally Posted by Axman
Haha, jag har rätt sköna minnen från London. Glömmer aldrig en natt när frugan o jag var på hem från Soho till hotellet som låg på Regents Street och vi var bägge två pissnödiga och dök in på en mindre seriös nattklubb för att pissa.

Alla inne på stället såg ut att vara mer eller mindre höga och ur högtalarna sprutade låten Who let the dogs out, och hela klubben woffade med i refrängen!

Men alla är väldigt trevliga i London, jag har aldrig varit rädd där, men det är jag ju aldrig annars heller nånstans

Men jag har varit mycket i Södra England och där är väldigt trevligt också med fina städer typ Southampton, Chichester, Poole m.m.

Birmingham är kanske inte så kul?
Nej London är betydligt trevligare än Birmingham. Min storebror bodde tre år i London men har nyligen flyttat hem och min syster bor fortfarande i London så jag har varit ganska mycket där. Gillar staden skarpt faktiskt men chansen att jag nånsin kommer flytta dit är väldigt liten pga mitt yrke. Som jurist är man tyvärr väldigt begränsad geografiskt sett Fan, hade så gärna velat bo i Tyskland igen...
 
  #19154  
Old 01-12-2012, 04:03 PM
Blackout's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Linktown
Posts: 471
Blackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura about
Originally Posted by knutherta
Helt rätt! Är vanlig förenkling.
3*(1/3) = 3/3 = 1
2*(3/4) = 6/4 = 3/2
Tack igen, det är bra när man knappt lyckas med en vanlig förenkling sådär dagen innan prov
Kanske dags att unna sig lite sömn och få lite vila i hjärnan!
Filipo
 
  #19155  
Old 01-12-2012, 05:39 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by SHH
Den här är väl aningen konservativ?

Sjukt kul
Intressant att det står fängelse först och böter efter. I dagens brottsbalk står det alltid tvärtom, dvs "böter eller fängelse". Det borde nog finnas en del lagar om livegna och hjon som kanske inte riktigt håller dagens mått i relation till mänskliga rättigheter hehe. Fan jag skulle också vilja ha en sån gammal lagbok...
 
  #19156  
Old 01-13-2012, 02:52 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Fy fan vad jag är snäll. I tisdags hittade jag en mobiltelefon som jag lämnade tillbaka, igår hjälpte jag en random snubbe att putta igång sin bil och när det inte fungerade fick jag startkabla igång den - och nu på morgonen satt ett kreditkort kvar i betalautomaten vars ägare jag spårade upp.

Får jag inte ligga med minst tio 20-åriga oskulder med stora bröst och persikorumpor inom kort finns ingen facking jävla karma.
 
  #19157  
Old 01-13-2012, 02:57 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Fy fan vad jag är snäll. I tisdags hittade jag en mobiltelefon som jag lämnade tillbaka, igår hjälpte jag en random snubbe att putta igång sin bil och när det inte fungerade fick jag startkabla igång den - och nu på morgonen satt ett kreditkort kvar i betalautomaten vars ägare jag spårade upp.

Får jag inte ligga med minst tio 20-åriga oskulder med stora bröst och persikorumpor inom kort finns ingen facking jävla karma.
Blir svårt, för några sådana finns inte
 
  #19158  
Old 01-13-2012, 02:58 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Btw, nu är mackräj igång! Kör ni New Posts och trycker på den knappen en gång varje minut kan ni följa hans idioti live!!
 
  #19159  
Old 01-13-2012, 03:05 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Menar du att hitta en 20-årig oskuld är ungefär lika sannolikt som att Mäckrej har ett jobb om dagarna?
 
  #19160  
Old 01-13-2012, 03:13 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Menar du att hitta en 20-årig oskuld är ungefär lika sannolikt som att Mäckrej har ett jobb om dagarna?
Njae, 20åriga oskulder finns det nog gott om, likväl som att det finns många hamburgerrestauranger runtomkring meckräj som han skulle kunna söka jobb på. Däremot tror jag inte det finns så många storbystade, persikorumpade 20åriga oskulder - uppskattningsvis lika stor sannolikhet som att vår käre vän från lövets land har ett jobb.
 



All times are GMT -4. The time now is 01:01 PM.