Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #17891  
Old 11-14-2011, 03:18 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Om du inte är snäll ska jag ta bort den där blänkande skinande guldplaketten
 
  #17892  
Old 11-14-2011, 03:20 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Haha, jag tycker det var charmigt! Jag lovar!!
 
  #17893  
Old 11-14-2011, 03:22 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
^ ^ Rep tack
 
  #17894  
Old 11-14-2011, 03:34 PM
Blackout's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Linktown
Posts: 471
Blackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura about
Strebban grattis, Thailand är riktigt nice. Har du varit där förut?

Spenderade lite över en månad på resande fot med ett par polare för några år sen. Var runt och såg en hel del men partajandet på Bang La Road i Pa Tong höll oss fast i sitt grepp i nästan 2,5 vecka. Kan starkt rekommenderas om ni vill ha ett bra håll-igång-aldrig-sova ställe. Träffade mycket roligt folk där vilket gjorde att vi blev kvar dubbelt så länge som vi först hade planerat. Var ett tag på Pippi vilket också rekommenderas starkt. Gjorde en hel del sköna "depåstopp" på vägen från Phuket till Bangkok då vi åkte buss istället för flyg. Hoppade av bussen lite där vi kände för det och botaniserade i den Thailändska kulturen och levde rätt gott.

Vi var borta 15jan till 20feb så vädret är nog iaf inget ni behöver oroa er för. Termometern höll på och jävlades en bit över 40 grader typ 1 vecka i sträck. Då ville jag mesta åka hem.
Men sen blev det bättre

Gillar man Thaikäk så kommer man ju till rena rama himmelriket. Slår ju all s.k "thai-mat" i sverige med hästlängder. Jag som är ett stort fan av Thaikäk lyckades maxa buken med nästan 10 kg extra vikt när jag kom hem. Helt sinnessjukt alltså, Nästan så jag kan må lite illa även idag när jag tänker tillbaka på hur mycket man åt då. Och det är ändå 3 år sedan

För egen del hoppas jag att snön ligger ända till Maj nu när den fortfarande inte dykt upp!
 

Last edited by Blackout; 11-14-2011 at 03:44 PM.
  #17895  
Old 11-14-2011, 03:36 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
^ ^ Neg rep för det där med snön
 
  #17896  
Old 11-14-2011, 04:13 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Blackout
Strebban grattis, Thailand är riktigt nice. Har du varit där förut?

Spenderade lite över en månad på resande fot med ett par polare för några år sen. Var runt och såg en hel del men partajandet på Bang La Road i Pa Tong höll oss fast i sitt grepp i nästan 2,5 vecka. Kan starkt rekommenderas om ni vill ha ett bra håll-igång-aldrig-sova ställe. Träffade mycket roligt folk där vilket gjorde att vi blev kvar dubbelt så länge som vi först hade planerat. Var ett tag på Pippi vilket också rekommenderas starkt. Gjorde en hel del sköna "depåstopp" på vägen från Phuket till Bangkok då vi åkte buss istället för flyg. Hoppade av bussen lite där vi kände för det och botaniserade i den Thailändska kulturen och levde rätt gott.

Vi var borta 15jan till 20feb så vädret är nog iaf inget ni behöver oroa er för. Termometern höll på och jävlades en bit över 40 grader typ 1 vecka i sträck. Då ville jag mesta åka hem.
Men sen blev det bättre

Gillar man Thaikäk så kommer man ju till rena rama himmelriket. Slår ju all s.k "thai-mat" i sverige med hästlängder. Jag som är ett stort fan av Thaikäk lyckades maxa buken med nästan 10 kg extra vikt när jag kom hem. Helt sinnessjukt alltså, Nästan så jag kan må lite illa även idag när jag tänker tillbaka på hur mycket man åt då. Och det är ändå 3 år sedan

För egen del hoppas jag att snön ligger ända till Maj nu när den fortfarande inte dykt upp!
Aldrig varit i Thailand och aldrig riktigt lockat men efter förra års debackel på Kastrup så tjatade polarn hål i huvudet på mig att vi måste komma iväg iår och lite sol har ju aldrig skadat. Framför allt skönt att slippa nyårshetsen.... Vi flyger till Phuket sen ska vi tydligen till Phi Phi de första dagarna iaf. Planen är väl att hålla sig på 2-3 ställen max....man vill ju inte stressa

Thaimat är gött men det blir inget frossande, man måste hålla sig i någelunda form iaf... och precis därför ska jag slockna nu, 06.00 är det löpning på schemat! Men, om du har tips på boende och så runtomkring där så skicka gärna ett PM eller skriv ner här för all del!

Snön får gärna ligga till Maj, det hade varit paaaaaaaaaaaaaaaaaaaarfekt!
 
  #17897  
Old 11-14-2011, 06:16 PM
Blackout's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Linktown
Posts: 471
Blackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura about
Jag var nog inte in ze bizzniz förra året, vad hände då?
Får kolla igenom bilderna och se om jag kommer ihåg några namn och lyells. Va ju son sagt ett bra tag sedan

Sent from my GT-I9100 using Teamspeed
 
  #17898  
Old 11-14-2011, 06:18 PM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
RIP Jamie Pierre. Dog i söndags för er som missat det, i en av orterna jag gjorde säsong dessutom Mystisk man men icke desto mindre en legend!
 
  #17899  
Old 11-15-2011, 12:56 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Blackout
Jag var nog inte in ze bizzniz förra året, vad hände då?
Får kolla igenom bilderna och se om jag kommer ihåg några namn och lyells. Va ju son sagt ett bra tag sedan

Sent from my GT-I9100 using Teamspeed
När polarn vaknade upp på bakfyllan annandagen förra året kom han ihåg att han hade snackat med en bekant på krogen kvällen innan om att vi borde dra till thailand...så han ringde mig och jag tänkte att "Njaaeeee.......eller, ja....när du säger så" och packade en kasse med kalsonger, pass, pesetas och piljetter och sen satte vi oss 4st stollar i en bil till kastrup och tänkte: "I absolut värsta fall kanske vi får vänta typ 20h på en avgång". När vi kom dit sa tanten i biljettutlämningen att "Ingen gjorde såhär längre" och att "ni kan alltid kolla på nätet efter biljetter" ... så då fick vi åka hem igen. Eller jo, dom kunde få iväg 3 av oss till Dubai en vecka för 14k/st t-o-r biljetter men inget boende. Inte aktuellt.
 
  #17900  
Old 11-15-2011, 04:35 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Sluta ställ klockan på ringning bögtidigt Strebban bara så du kan gå upp och posta ett inlägg i svensktråden för att sedan gå och lägga dig igen ... bara för att skapa illusionen av att du är en morgonpigg tönt som förtjänar din enda lilla fjuttiga guld-bar.
 



All times are GMT -4. The time now is 11:54 AM.