Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #17391  
Old 10-23-2011, 06:19 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Du kan skicka PM till mig så tar jag hand om det
Sedan när jag har provocerat puckot tillräckligt för att han ska lacka kommer du in och bannar honom. Deal?
Om du inte har något emot det så tänkte jag gå efter indiern med namnet som låter som en SUV.
 
  #17392  
Old 10-23-2011, 06:23 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Du kan skicka PM till mig så tar jag hand om det
Sedan när jag har provocerat puckot tillräckligt för att han ska lacka kommer du in och bannar honom. Deal?
Om du inte har något emot det så tänkte jag gå efter indiern med namnet som låter som en SUV.
Haha, deal! Men är det inte det som kallas entrapment på engelska? (är det lagligt i Sverige?)

Men åh nej, inte RejngieBåj - jag tycker nästan han är lite söt. Han beter sig exakt så som indier gör mot västerlänningar, försöker ställa in sig och är så väluppfostrade att de knappt vågar titta en i ögonen och skulle aldrig någonsin hugga tillbaka om man sa något elakt. Och sen är han ju typ bara 15. Kan vi inte välja ut någon annan? Strebo?
 
  #17393  
Old 10-23-2011, 06:33 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Brottsprovokation av t.ex. polisen är inte förbjudet enligt lag men enligt domstolspraxis så är det som huvudregel inte tillåtet. Men det är lite av en gråzon. Det är uppe på tapeten just nu faktiskt i HD där poliserna mer eller mindre hotade fram ett erkännande från en misstänkt mördare. Du kan läsa mer här om du orkar: "Det här är ett verktyg vi kan och ska använda" | Dagens Juridik

Hahaha ja jag vet vad du menar med rejngibåj, det är bara det att han känns så meningslös här på TS. Han fyller liksom ingen funktion haha. Men du har en poäng, bättre att gå på någon som förtjänar att bli bannad istället. Just say the word
 
  #17394  
Old 10-23-2011, 07:04 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Haha, deal! Men är det inte det som kallas entrapment på engelska? (är det lagligt i Sverige?)

Men åh nej, inte RejngieBåj - jag tycker nästan han är lite söt. Han beter sig exakt så som indier gör mot västerlänningar, försöker ställa in sig och är så väluppfostrade att de knappt vågar titta en i ögonen och skulle aldrig någonsin hugga tillbaka om man sa något elakt. Och sen är han ju typ bara 15. Kan vi inte välja ut någon annan? Strebo?
Jävla smurf-mod.
 
  #17395  
Old 10-23-2011, 07:58 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Brottsprovokation av t.ex. polisen är inte förbjudet enligt lag men enligt domstolspraxis så är det som huvudregel inte tillåtet. Men det är lite av en gråzon. Det är uppe på tapeten just nu faktiskt i HD där poliserna mer eller mindre hotade fram ett erkännande från en misstänkt mördare. Du kan läsa mer här om du orkar: "Det här är ett verktyg vi kan och ska använda" | Dagens Juridik

Hahaha ja jag vet vad du menar med rejngibåj, det är bara det att han känns så meningslös här på TS. Han fyller liksom ingen funktion haha. Men du har en poäng, bättre att gå på någon som förtjänar att bli bannad istället. Just say the word
Wow, skrämmande med bara 7 år för mord?!! Och ännu mer skrämmande att en mördare fick sänkt straff bara för att det hade "utövats påtryckning". Vafan, han hade ju gjort det!!!

Grymt bra upplägg! Börja ge Strebo kaoz i någon tråd han är inne i, och skriv typ att "oh man, you must have a very small penis to be able to wear those jeans" och se vad som händer. I'll cover you!
 
  #17396  
Old 10-23-2011, 08:25 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Wow, skrämmande med bara 7 år för mord?!! Och ännu mer skrämmande att en mördare fick sänkt straff bara för att det hade "utövats påtryckning". Vafan, han hade ju gjort det!!!

Grymt bra upplägg! Börja ge Strebo kaoz i någon tråd han är inne i, och skriv typ att "oh man, you must have a very small penis to be able to wear those jeans" och se vad som händer. I'll cover you!

Nu har jag inte läst själva domen och jag är inte direkt en expert på straffrätt men jag tror att bevisprovokationen, dvs hotet från polisen, ledde till att HD inte kunde ge erkännandet något större bevisvärde. Provokationen påverkade alltså inte fängelsetiden i sig utan endast att själva erkännandet inte vägde lika tungt som om det hade gjorts frivilligt utan hot. Domstolen kunde ändå fastställa att han var skyldig, bl.a. tack vare rättsmedicinsk bevisning osv, så erkännandets svaga bevisvärdering verkar inte ha spelat någon roll i slutändan. Varför det "bara" blev 7 år framgår inte riktigt ur artikeln tycker jag.
Det är ändå väldigt intressant hur brotts- och bevisprovokation påverkar domstolars bedömningar i Sverige.


Ok jag ska ge Strebo kaoz men måste vänta på rätt tillfälle. Tänk bara om han visste om vad vi har för planer hihi.
 
  #17397  
Old 10-23-2011, 08:54 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
 
  #17398  
Old 10-23-2011, 09:23 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Hahaha, men det kan ju inte vara jag som kickar. Den makten har ju bara du Jox! Dessutom är Strebos framben alldeles för spinkiga.
 
  #17399  
Old 10-23-2011, 09:34 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Fan du har rätt! Här kommer en uppdaterad!

 
  #17400  
Old 10-23-2011, 12:38 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
haha gillar strebbans grova framben

Jox, har du lust att ta bort min fejja från den där ungen med en saturns avatar? Känns bara skumt att jag ska synas på den muppens avatar
 



All times are GMT -4. The time now is 12:03 AM.