Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #7891  
Old 11-11-2010, 04:14 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Åååååååå vad jag längtar till våren

YouTube - porsche 993 turbo sound
 
  #7892  
Old 11-11-2010, 04:23 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Mamma mia!
 
  #7893  
Old 11-11-2010, 04:23 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Jox hur går det med 993an? Vilka fälgar ska du köra på? Jag röstar på 18" 996TT Turbo Twist
 
  #7894  
Old 11-11-2010, 04:28 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
^ Whoa, sjuuuukt creepy. Jag tänkte precis skapa en tråd och fråga om någon vet hur mycket 19" RUF-arna väger. Den absolut snyggaste bilen i hela världen är KMYs 993a, och tänkte stjäla lite idéer från honom. Men annars gillar jag 996ans Twistfälgar extremt mycket mer än 993ans!

I övrigt intet nytt med motorn, står fortfarande i vinterdvala. Blir nog att vänta till våren, men de har jag pratat med påstår att det kanske bara är några packningar. Får hoppas det!!
 
  #7895  
Old 11-11-2010, 04:41 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Jag gillar att du skapar hype kring 993an Jox, den kommer att bli epic. Dessutom lär ju din bil låta ännu fetare än den i videon.
Tycker absolut du ska köra på RUF-fälgarna oavsett vad de väger
 
  #7896  
Old 11-11-2010, 04:44 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Om du vill komma billigt undan:
19" Style 497 Alloy wheels for Porsche Cars, Porsche | Design 911

Om jag hade haft en 993TT så hade jag satt på alla Turbo S delar och sen 18" Turbo Twists, kan inte vara så dyrt.
19" Känns lite stort IMO, bilen är ändå en klassiker vid det här laget.
 

Last edited by PorscheFanatic; 11-11-2010 at 04:47 AM.
  #7897  
Old 11-11-2010, 04:48 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Du har säkert redan sett RUFs katalog, men där finns förutom fälgarna även karossdelar front och bak så att den ser nästan exakt ut som KMYs Porsche.
 
  #7898  
Old 11-11-2010, 05:02 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Jag gillar att du skapar hype kring 993an Jox, den kommer att bli epic. Dessutom lär ju din bil låta ännu fetare än den i videon.
Tycker absolut du ska köra på RUF-fälgarna oavsett vad de väger
Ja, man hör ju nästan aldrig riktigt hur bilar låter i vidos, så jag vet inte hur högljudd den där är egentligen, men min låter (lät?) så inåt-jävla-helvete

Originally Posted by PorscheFanatic
Om du vill komma billigt undan:
19" Style 497 Alloy wheels for Porsche Cars, Porsche | Design 911

Om jag hade haft en 993TT så hade jag satt på alla Turbo S delar och sen 18" Turbo Twists, kan inte vara så dyrt.
19" Känns lite stort IMO, bilen är ändå en klassiker vid det här laget.
Satan, 800 pund var billigt! Undrar om det är Kinagrejer? Antagligen svintunga eftersom de inte skriver vikten. Ska maila och fråga.

Ja, lite stort kanske, men tycker de är sjukt snygga. De poppar inte lika mycket i 18" .... Jag vill ha Turbo S-läppen fram så den får lite underbett, och jag har redan skaffat luftintaget med dimljuset som bara sitter på S-versionen, men har inte velat installera än - tänkte beställa bromskylningsslangarna från Manthey först som ska sitta bakom, så att det fyller en funktion.

Jag tycker faktiskt min vanliga turbovinge är snyggare än den tvådelade S-vingen. Den följer karossen mycket bättre.
 
  #7899  
Old 11-11-2010, 05:02 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Just det, kommer ihåg den incidenten. Tror till och med att han var med i något tv-program efter det och gav sin syn på saken. Kan ju inte kännas sådär jättekul...

Hur är stämningen nu i Malmö efter att de troligtvis har hittat rätt kille Dave?
Jo med tanke på sm-guldet OCH att de gripit en misstänkt samt att det är tjockt med poliser på gatorna så e stämningen helt klart uppåt.
 
  #7900  
Old 11-11-2010, 05:21 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Håller med om att original Turbovingen är oslagabar, sounds like you're on track! Berätta vad de säger om vikten också.
 



All times are GMT -4. The time now is 01:36 PM.