Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Old Sep 30, 2011 | 05:42 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
From: Stockholm
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Ludas, joxxie-poo! Vf är det för TG event jag hör om!? Och var i helvete är min inbjudan?
Det var ju tänkt att du också skulle hänga med men på inbjudan står det "no nut crushers"

Old Sep 30, 2011 | 05:45 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
From: Sweden
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Ahaaa, det är en event för tofflar... I see.

Är det eert nya gäng eller? ToffelGänget!

Last edited by strebo; Sep 30, 2011 at 05:47 AM.
Old Sep 30, 2011 | 05:45 AM
cmayer's Avatar
Teamspeed Senior Member
cmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nice
Jag har också kvar inprincip allt jag gjort i skolan, men det betyder inte att jag kollar det varje dag för att fräscha upp minnet. Tycker även att man läser ganska mycket i skolan som man egentligen inte behöver såvida man inte vill bli professor. Jag kan t.ex. inte påstå att matte d har hjälpt mig särskilt mycket, även om jag jobbar med siffror.. Samtidigt förstår jag att det behövs om man vill in på t.ex. chalmers. Det hade varit bra om man kunde personalisera sina studier lite mer än man kan idag. Även om man inte vet 100% vad man vill bli så har man fortf. intressen. T.ex. så kanske någon som går NV vilja veta mer om svensk historia än om kemi b på engelska, men är fortfarande intresserad av alla andra ämnen som NV bär med sig.

Jag var en av dem som hade lite mer intresse att lära mig annat än bara det NV erbjöd, vilket slutade med att jag gick gymnsiet ungefär som ett heltidsjobb, och läste en jäkla massa mer poäng än vad som behövdes. Läste egentligen in två extra inriktningar plus hela NV. Jag fick toppbetyg i nästan allt, speciellt i dem ämnena som intresserade mig mer. Jag gick t.o.m skola över sommaren för att klara gymnasiet i tid, men det var ju mitt egna val att läsa extra så den smällen fick jag ta.. Jag fick dock ett schysst diplom i en fin ram när jag gick ut, men det ligger under sängen nu tror jag..

Så du menar alltså att du kan ALLT som du har läst under hela din skolgång? Grattis isf, du är den ända i världen! Inte ens personer med fotografiskt minne kan allt dem läst i skolan.

Ja, för att inte "har provat" akademiska studier så jag har mycket åsikter och tankar. Gymnasiet skulle egentligen kunna vara på 2 år istället för 3 (i många fall) då det inte är särskilt effektivt planerat. Många som går sista året har knappt en lektion om dagen.. Det skulle dessutom spara en jäkla massa pengar och unga skulle snabbare kunna utbilda sig vidare på högskolan och bli klara tidigare för att sedan starta sitt arbetsliv.

Jag försöker inte alls hacka ner på någon, utan uttrycker bara mina åsikter. Så ta inget som något påhopp om du skulle tycka texten var lite aggresiv

Last edited by cmayer; Sep 30, 2011 at 05:59 AM.
Old Sep 30, 2011 | 05:52 AM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Ahaaa, det är en event för tofflar... I see.

Är det eert nya gäng eller? ToffelGänget!
Du skulle nog bli lite avis! TG är så klart Top Gear! Deras tidning lanseras i Sverige nu och jag och bögen ska självklart gå på releasefesten - fördel att bo i Schtekholm

Sent from my horiga jävla kukiPhone using Tapatalk

Old Sep 30, 2011 | 05:58 AM
cmayer's Avatar
Teamspeed Senior Member
cmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nice
Jox, återkom gärna om tidningen om dem har lite ex där! Jag gillar deras nuvarande tidning (på engelska), så om den är ungefär likadan är den helt klart köpvärd!

Är du helt säker på att det var din iPhone's fel att du stängde av den igår?

Old Sep 30, 2011 | 06:14 AM
Dave S's Avatar
|
Teamspeed Pro
From: Voiding the warranty
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Ludas och cmayer, ni ska få en uppgift av mig. Ta reda på skillnad mellan de och fem och i vilket läge man använder vilken. Det räcker med typ ett A4 dubbelt radavstånd
Kthxbye

Old Sep 30, 2011 | 06:18 AM
Dave S's Avatar
|
Teamspeed Pro
From: Voiding the warranty
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
De och dem! Jävla mobilhelvete

Sent from my GT-I9100 using Teamspeed

Old Sep 30, 2011 | 06:19 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by cmayer
Jag har också kvar inprincip allt jag gjort i skolan, men det betyder inte att jag kollar det varje dag för att fräscha upp minnet. Tycker även att man läser ganska mycket i skolan som man egentligen inte behöver såvida man inte vill bli professor. Jag kan t.ex. inte påstå att matte d har hjälpt mig särskilt mycket, även om jag jobbar med siffror.. Samtidigt förstår jag att det behövs om man vill in på t.ex. chalmers. Det hade varit bra om man kunde personalisera sina studier lite mer än man kan idag. Även om man inte vet 100% vad man vill bli så har man fortf. intressen. T.ex. så kanske någon som går NV vilja veta mer om svensk historia än om kemi b på engelska, men är fortfarande intresserad av alla andra ämnen som NV bär med sig.

Jag var en av dem som hade lite mer intresse att lära mig annat än bara det NV erbjöd, vilket slutade med att jag gick gymnsiet ungefär som ett heltidsjobb, och läste en jäkla massa mer poäng än vad som behövdes. Läste egentligen in två extra inriktningar plus hela NV. Jag fick toppbetyg i nästan allt, speciellt i dem ämnena som intresserade mig mer. Jag gick t.o.m skola över sommaren för att klara gymnasiet i tid, men det var ju mitt egna val att läsa extra så den smällen fick jag ta.. Jag fick dock ett schysst diplom i en fin ram när jag gick ut, men det ligger under sängen nu tror jag..

Så du menar alltså att du kan ALLT som du har läst under hela din skolgång? Grattis isf, du är den ända i världen! Inte ens personer med fotografiskt minne kan allt dem läst i skolan.

Ja, för att inte "har provat" akademiska studier så jag har mycket åsikter och tankar. Gymnasiet skulle egentligen kunna vara på 2 år istället för 3 (i många fall) då det inte är särskilt effektivt planerat. Många som går sista året har knappt en lektion om dagen.. Det skulle dessutom spara en jäkla massa pengar och unga skulle snabbare kunna utbilda sig vidare på högskolan och bli klara tidigare för att sedan starta sitt arbetsliv.

Jag försöker inte alls hacka ner på någon, utan uttrycker bara mina åsikter. Så ta inget som något påhopp om du skulle tycka texten var lite aggresiv
Det har jag aldrig påstått, men det vore ju oerhört trögt att spara allt om jag redan kom ihåg det. Eller hur?

Ingen fara. Det är bra med åsikter, det ska man alltid ha tycker jag. Det kändes bara lite som att du sågade ett examinationsmoment som du aldrig blivit utsatt för, och då känns kritiken lite löst grundad . Ungefär som när jänkare ger européer mode-tips . . .

Originally Posted by jox
Du skulle nog bli lite avis! TG är så klart Top Gear! Deras tidning lanseras i Sverige nu och jag och bögen ska självklart gå på releasefesten - fördel att bo i Schtekholm

Sent from världens bästa tElefon using Tapatalk
Fixade det åt dig.

Old Sep 30, 2011 | 06:21 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Originally Posted by dave s
ludas och cmayer, ni ska få en uppgift av mig. Ta reda på skillnad mellan de och fem och i vilket läge man använder vilken. Det räcker med typ ett a4 dubbelt radavstånd
kthxbye
Originally Posted by dave s
de och dem! Jävla mobilhelvete

sent from my gt-i9100 using teamspeed
klåpare!

Old Sep 30, 2011 | 06:33 AM
cmayer's Avatar
Teamspeed Senior Member
Ehm, jag har dock blivit "utsatt för examinationsmoment" innan, men skit samma. Lite segt att ta en sån här disskussion här.. Vi släpper det nu tycker jag! Får ta det någon annan gång!

Dave: Vet inte om du var seriöst eller inte, men här har du: "De" använder du i en mening som: Mormor och morfar ger Hanna boken. De ger henne den. "Dem" använder du i en sådan här mening: Hon skulle ha använt dem. Du kan jämföra med engelskans they (de) och them (dem).

Google, 5 sek. Vill du ha det på ett A4 är det bara kopiera det jag skrev några gånger tills du fyller ett A4!

Last edited by cmayer; Sep 30, 2011 at 06:35 AM.

Thread Tools
Search this Thread

All times are GMT -4. The time now is 02:36 PM.