Swedish Teamspeeder? Get in here!
Han har säkert gjort background checks på Erppa och noterat hans connection till Nicke, så han är nog mest rädd att någon ska säära honom met niiven.
Yo! Tänkte att när man nu snart ska börja söka sig till lite riktiga jobb så kanske man skulle fixa sig en någelunda offentlig profil, dvs LinkedIn och INTE ansiktsboken. Några som använder sig av LinkedIn? (Jag har addat rövpiraterna Jox och ludas redan)
LinkedIn är bra, mest använder jag den dock för lite semi-företagsspionage. Alltid även kul att se vem som har varit och tittat på ens profil. Då vi anställde(-er) nya människor så brukar jag nog kolla deras Linkedin profil. Borde säkert själv ta och updatera lite min, en del av arbetsbeskrivningarna är lite oseriöst skrivna då nångång.
För oss i Skandinavien tycker jag LinkedIn funkar bra för det precis som Nicke skriver, dvs som en förlängning av ditt cv, snarare än att direkt på sajten/via nätverket hitta nya jobb m.m. Det är lite för smalt för det - 99% av alla jag jobbar med använder det inte alls, utan verkar mest vara chefspositioner, säljare och it-folk som kör med det. Däremot har jag hittat ett par samarbetspartners runt om i världen som funkat rätt bra.