Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #16681  
Old 09-28-2011, 03:52 AM
cmayer's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Sep 2011
Posts: 360
cmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nice
För mig är det alltid tvärtom.. Jag blir skuggad av civilisar jämnt! Senast i torsdags åkte de efter mig när jag skulle hämta tjejen från jobbet.. Dem tror dem är så jävla smarta också..

Jag stod vid ett rödljus och när det slog om så tryckte jag på lite för skojs skull, men kom dock aldrig över 55 (50 väg) och sedan körde jag i typ 50.. Framför mig har jag en Saab som helt plötsligt drar in på en busshållplats, och så fort jag åkt förbi, nu snackar vi inte ens en billängd förbi, så åker dem ut igen och ligger i röven på mig hela vägen. Jag såg ju blåljusen i grillen så jag körde mellan 45 och 49 resten bara för att protestera :P haha

Samma sak i somras.. Så fort de ser en ung kille i en Ferrari så ligger dem i röven och bara väntar på att man skall trycka på.. Så jävla trist.. Har dem inget vettigare för sig? Jag tror inte att världen går under om jag skulle åka i typ 130 på en 110 väg..
 
  #16682  
Old 09-28-2011, 03:57 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Fan vad tråkigt och vara snut och bilfantast! Se en Ferrari köra förbi och sen tänka: "Shit, där är en 430 Spider. Dom har så jävla gött ljud, lägger mig bakom för att lyssna lite". Sen ligger föraren i 45km/h ....nästa gång tycker jag du borde trycka på lite
 

Last edited by strebo; 09-28-2011 at 03:58 AM.
  #16683  
Old 09-28-2011, 04:01 AM
cmayer's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Sep 2011
Posts: 360
cmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nice
Haha, mm säkert! Då stannar dem en med den otroligt charmiga repliken "det gick lite fort där va?"..

Är det några dem borde vara på är det alla som kör för långsamt! Dem är väldigt mycket farligare! När jag skulle hem från jobbet för någon månad sedan så höll jag på att bli rammad in i en betongvägg av en fet långtradare bara för att bilen framför mig inte accelererande ordentligt på påfarten, så vi kom ut på en 70 väg i ca 45km/h... Hade dock tur, tog en chansning och drog på som fan och styrde rakt ut i omkörningsfilen.

Sedan borde dem införa en lag på att alla över 70 bör göra någon form av körtest varannat år eller så. Det är trots allt så att det knappast är "unga farliga" förare som kör ut på en väg i fel riktning etc. Unga kan ju ofta reglerna väldigt mycket bättre än alla "äldre och erfarna, för dem har ju haft körkort så länge så dem vet allt"..

Men jag tycker faktiskt dem är lite väl petiga när det gäller bilar överhuvudtaget. Men kompis har en M5a med eisenmann system, och polisen stoppade honom på fullaste allvar för att "den lät för mycket"?!?!? Seriöst?! Hade dem stoppat mig för det hade jag gått i taket och kallat honom både det ena och det andra. Är dem så jävla avundsjuka för att dem måste köra halvslöa diesel bilar om dagarna?

Sedan undrar jag en annan sak, är det någon här som någonsin sett en Volvo bli stoppad av polisen? Speciellt 740 och V70. Jag har faktiskt aldrig sett det. Jag ser ofta V70 (och andra "Svenssonbilar") dra på som fan utan att polisen bryr sig. Men så fort en BMW, Porsche eller något annat råkar köra 5km/h för fort, ja då måste personen i fråga frågasättas hurvida den är lämplig att ha körkort överhuvudtaget..
 

Last edited by cmayer; 09-28-2011 at 04:11 AM.
  #16684  
Old 09-28-2011, 04:07 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Apropå köra om i bussfilen, när jag hälsade på en kompis i Moskva så fick jag lära mig att de flesta politikerna i stan köpte en "saftblandare" för cirka 50k och med den fick dem köra i alla buss- och utryckningsfiler. Såg sjukt slappt ut när vi åkte i stan och det kom ett gäng S-klass och A8or som brände på i full fart med blåljusen på.
Enligt detta inslag är det 4milj sek / år för att hyra en blå lampa i Ryssland. Nu verkar det dock som att normala mäniskorna börjar bli lite le på det systemet...
Play Rapport
 
  #16685  
Old 09-28-2011, 05:07 AM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Originally Posted by cmayer
För mig är det alltid tvärtom.. Jag blir skuggad av civilisar jämnt! Senast i torsdags åkte de efter mig när jag skulle hämta tjejen från jobbet.. Dem tror dem är så jävla smarta också..

Jag stod vid ett rödljus och när det slog om så tryckte jag på lite för skojs skull, men kom dock aldrig över 55 (50 väg) och sedan körde jag i typ 50.. Framför mig har jag en Saab som helt plötsligt drar in på en busshållplats, och så fort jag åkt förbi, nu snackar vi inte ens en billängd förbi, så åker dem ut igen och ligger i röven på mig hela vägen. Jag såg ju blåljusen i grillen så jag körde mellan 45 och 49 resten bara för att protestera :P haha

Samma sak i somras.. Så fort de ser en ung kille i en Ferrari så ligger dem i röven och bara väntar på att man skall trycka på.. Så jävla trist.. Har dem inget vettigare för sig? Jag tror inte att världen går under om jag skulle åka i typ 130 på en 110 väg..
Inte helt ovanligt... Min kompis blev stannad (ikappkörd och invinkad) när han växlade ner 458an under bron snuten stod på! Han "lekte" för mycket... Sen var det ett jävla problem att reg.skylten låg i vindrutan då bilen var några dagar gammal. Gubben skulle personligen bulta fast "skiten" på plats
 
  #16686  
Old 09-28-2011, 05:13 AM
cmayer's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Sep 2011
Posts: 360
cmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nice
Det jag säger.. Gud va farligt att man får le och må bra! Det skall man ju helst inte göra i sverige! Utan allt ska vara tråkigt, grått och lika.. Ett under att dem inte bad honom lämna tillbaka bilen för att polisen själv inte hade råd med den, och sedan använda pengarna som blev över till att ge alla som går på bidrag för att dem har lite ont i tummen så dem tyvärr inte söka jobb idag, imorgon eller någon annan dag heller för den delen..
 
  #16687  
Old 09-28-2011, 06:08 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Ja det är jäkligt trist att polisen ger sig på de som "syns" mest, men antar för att det är lättare.

Tyvärr så är det ju en del folk som inte har så mycket vett, men har fina bilar. När de väl kör sjukt dåligt eller bränner på som fan så märks det ju så mycket.

När jag och min bror körde en tur med porscheklubben för nåt år sen nere i Torekov. (David var ju med också f.ö.) I gänget fanns det två bröder som hade varsin E46 M3 och när vi skulle finåka lite på småvägarna där nere så var det de som satte takten istället. tryckte ju på rätt så bra mellan hus och villaområden och eftersom de flesta inte kunde vägen fick man ju försöka hänga på.

Min poäng är väl att man kan ju tänka lite på var man kör fort iallafall. Ingen blev ju stoppad den dan (förutom en tillsägning av polisen på väg hem) men det gör väl bara att fler blir bittra på sportbilsägare.
 
  #16688  
Old 09-28-2011, 06:12 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Jag och Bakke blev invinkade i Jon's LP-670 i somras på Gotland helt utan anledning och fick göra blåsprov + bad om bilens papper och kollade om den var stulen genom att öppna motorrummet och leta efter chassinummer etc. Tror mest han var bilintresserad
 
  #16689  
Old 09-28-2011, 06:26 AM
cmayer's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Sep 2011
Posts: 360
cmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nice
Det är stor skillnad på att köra snabbt och att köra vårdslöst dock.. Dem körde tydligen vårdslöst. Jag tycker faktiskt ofta det är folk i Volvo bilar som kör just farligt och vårdslöst. Tror det beror på två saker, dem tror dem är mer stressade än alla andra och att dem känner sig säkra i bilen med tanken "händer det något så är jag säker iaf, för jag har en stor ful Volvo med 819038931 airbags och en skylt där det står 'hund i bilen' fastän jag inte äger en riktig hund". Varför har man sånna skyltar ens? Är det inte dem som bör köra mer försiktigt då? Speciellt dem med "barn i bilen"-skylten.


PF; nej, han ville visa att han har makt och verka viktig, därför gjorde han så. Du skulle ställt dig framför hans bil, tryckt in lite paintball kulor i systemet, varvat någora gånger och sedan dragit! Btw, Jon's 670 är kunglig!
 

Last edited by cmayer; 09-28-2011 at 06:28 AM.
  #16690  
Old 09-28-2011, 08:04 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Jag och Bakke blev invinkade i Jon's LP-670 i somras på Gotland helt utan anledning och fick göra blåsprov + bad om bilens papper och kollade om den var stulen genom att öppna motorrummet och leta efter chassinummer etc. Tror mest han var bilintresserad
Fick ni ta hans bil på en sväng?!
 



All times are GMT -4. The time now is 04:52 AM.