Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #1541  
Old 07-10-2008, 04:49 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Aler
Förlåt om jag stör er i planera om att "se" tennis i Båstad.
Men måste fråga eventuella golfare vad f*n tjusningen är? Var ut och spelade några hål med två polare idag och ville slänga bagen i vattenhindret eftersom det knappt går att träffa den där förbannade bollen.
Mina resultat säger det mesta, eller vad sägs om 14slag på ett par 3 och sen 16slag på ett par 4

Kan det vara så att golf egentligen är en materialsport som alla riktiga sporter så som racing och segling och således kräver rätt utrustning eller krävs det att man börjar vid 4års ålder för att ha en sportslig chans?

Edit: Har även j*vligt ont i handleden efter alla "duffar" eller vad det kallas. Farfars syn på golf passar rätt bra, primitivt jordbruk.

Haha, det säger väl sig självt. Saker man är dålig på är pisstråkiga. Jag kan förstå att folk uppskattar golf, det är dock inget för mig.
 
  #1542  
Old 07-10-2008, 05:21 PM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: May 2008
Posts: 241
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Originally Posted by Bronto
Haha, har du spelat någonting innan du gav dig ut på banan? Golf är den tekniskt svåraste sporten så man behöver träna länge innan man börjar få koll. Har spelat sen jag var typ 10 och det kräver något år av träning tills man blir bra.

Utrustning gör lite grann, men det mesta hänger ju på spelaren. Är du sugen på att börja eller var du bara ute med ngåra polare?
Har slagit lite på rangen förut med blandade resultat.
Varit sugen att börja lira de senaste 3-4åren, alla polare sticker ut och spelar hela tiden när det är säsong, så det är nya polare eller börja spela golf som gäller om man vill umgås med de. Att få ut de landkrabborna på sjön är nämligen bara att glömma, det lutar för mycket tycker de.
Längre klubbor kan kanske dock vara något att testa då jag tycker vanliga är för korta, är 1,96m lång, eller ta fegis vägen och ta en lektion men vad är sporten i det?
 
  #1543  
Old 07-10-2008, 05:24 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Aler
Har slagit lite på rangen förut med blandade resultat.
Varit sugen att börja lira de senaste 3-4åren, alla polare sticker ut och spelar hela tiden när det är säsong, så det är nya polare eller börja spela golf som gäller om man vill umgås med de. Att få ut de landkrabborna på sjön är nämligen bara att glömma, det lutar för mycket tycker de.
Längre klubbor kan kanske dock vara något att testa då jag tycker vanliga är för korta, är 1,96m lång, eller ta fegis vägen och ta en lektion men vad är sporten i det?
När man väl har lite koll på golf, är det riktigt soft att gå ut ett gäng gubbar och lira en runda Men ta några lektioner för att få lite humm om tekniken och svingen, sen går det rätt fort att komma in i det.

Synd att inte polarna är sugna på att vara på havet då. Jag ska ut med gäng nästa vecka och röja längs kusten. Ska bli galet kul, har du hört om seglingen som pågär här borta under v.29?
 
  #1544  
Old 07-10-2008, 05:35 PM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: May 2008
Posts: 241
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Originally Posted by Bronto
När man väl har lite koll på golf, är det riktigt soft att gå ut ett gäng gubbar och lira en runda Men ta några lektioner för att få lite humm om tekniken och svingen, sen går det rätt fort att komma in i det.

Synd att inte polarna är sugna på att vara på havet då. Jag ska ut med gäng nästa vecka och röja längs kusten. Ska bli galet kul, har du hört om seglingen som pågär här borta under v.29?
Ja jag tror det kan vara riktigt skoj om man kommer in i det som sagt, men jag har ungefär samma tålamod som en treåring

De vill med ut, men mest bara bryggsegla ute vid Sandhamn eller liknande ställen, vilket jag iofs kan gå med på är trevligt i viss mån, men nöjet med segling är ju att passera någon stackars gubbe i sin nya Bavaria i lä när man kommer på en fin slör medans gubben skriker på sin stackars fru att hon måste skota hem
Jo det har jag hört talas om lite smått, typ gå för motor från hamn till hamn och festa? Låter som Båstadsveckan fast till sjön
 
  #1545  
Old 07-10-2008, 08:17 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Bronto, jag har än så länge inget inplanerat imorgon, om inte Felix svarar här imorgon på dan slår jag honom en signal så får vi se. Lite halvjobbig kväll att gå ut på, imorgon, men det finns ett trevligt hak i hamnen att hänga på om man inte vill köa...eller har kontakter.
 
  #1546  
Old 07-11-2008, 06:50 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Bronto, jag har än så länge inget inplanerat imorgon, om inte Felix svarar här imorgon på dan slår jag honom en signal så får vi se. Lite halvjobbig kväll att gå ut på, imorgon, men det finns ett trevligt hak i hamnen att hänga på om man inte vill köa...eller har kontakter.
Okej. Vad säger du Felix?
 
  #1547  
Old 07-11-2008, 10:20 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Jag och en polare ska iaf gå ut och dricka lite öl och slappa ikväll, får dock se om vi ställer oss och köar vid Pepes. Slå mig en signal när du e nere eller på väg.
 

Last edited by Dave S; 07-12-2008 at 10:55 AM.
  #1548  
Old 07-11-2008, 10:24 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Jag och en polare ska iaf gå ut och dricka lite öl och slappa ikväll, får dock se om vi ställer oss och köar vid Pepes. Slå mig en signal när du e nere eller på väg.
0705482246
Låter helrätt, inte så himla sugen på att stå i kön med massa jobbiga människor. Har du Felix nr? Undrar vad han pysslar med.
 
  #1549  
Old 07-11-2008, 10:30 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Felix nr står på förra sidan i tråden. men om du kör från gbg vid 5, så är du här vid 7-tiden. Jag drar iväg ett mess till felix nu och ser vad som händer.
 
  #1550  
Old 07-11-2008, 10:42 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Felix nr står på förra sidan i tråden. men om du kör från gbg vid 5, så är du här vid 7-tiden. Jag drar iväg ett mess till felix nu och ser vad som händer.
Aha, missade det. Men det tar väl inte 2tim ner? Enligt eniro var det 1tim till halmstad? Normal fart alltså.
 



All times are GMT -4. The time now is 02:32 AM.