Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #14861  
Old 07-18-2011, 03:11 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Grymt strebb, kul så här långt? När kommer ni till St. Tropez?
 
  #14862  
Old 07-19-2011, 03:31 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Jag vill se en bild på Strebo när han sprutar på Nikki Beach.
 
  #14863  
Old 07-19-2011, 07:06 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Hallü i svensktrüden! Är nere pü min sprükkurs i Heidelberg och har inte haft internet pü typ tre veckor. Har varit lite segt att inte kunna vara online dü och dü. Sen har ju tyskarna riktigt jobbigt tangentbord och fattar ínte hur man skriver bokstaven som är synonom med flod

Vad har hänt den senaste tiden med er? Ser att Strebo chillar sönder nere i Barcelona! Älskar den stan förresten. Var nünstans bor ni?

Ludas: lüter löjligt soft att fü lüna en riktig Porsche. Hüller pü och gür igenom den trüden nu om din upplevelse. Minns att min bror hade en kompis med en 996 och när han fick provköra den var det som en helt annan värld. Büde för kvaliten, men ocksü för att det var bra tryck i grejorna!
 
  #14864  
Old 07-19-2011, 07:26 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Haha Bronto, problemet med tangentbordet hade jag oxå när jag bodde i Tyskland. Det tog mig ett tag men till slut lärde jag mig hur man skriver å. Antingen så kopierar du ett å och klistrar in varje gång du ska skriva bokstaven (ctr+v), eller så skriver du Alt+0741.

Ja Porschen var verkligen en helt ny värld. Jag hade förväntat mig att helhetskänslan inte skulle vara särskilt gediget, typ lite skrammel osv, men där hade jag verkligen helt fel. Det var en ren fröjd att köra den i alla hänseenden - kvalitetskänslan, körkänslan och prestandan. Vilken jävla ingenjörskonst. Det går inte att beskriva vilket tryck det var i bilen när man tryckte ner pedalen till botten. Framför allt Launch Control, 0-100 på 3,2 s och 0-200 på 11 s, gav en helt obeskrivlig känsla. Första gången jag testade den blev jag faktiskt lite skraj. Jag förväntade mig att så fort jag släpper bromspedalen kommer den ge järnet. Men istället tog den ett djupt andetag, typ 0,5 sekunder, och sen sköt den i väg som ett pistolskott. Det var precis som att jag hann fundera på om nånting hade gått sönder under de 0,5 sek, för att sedan bli helt tagen på sängen av accelerationen.
 
  #14865  
Old 07-19-2011, 09:40 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Chennare fides! Ligger på stranden i Barcelona och gör inte för mycket.... St Tropez blir på torsdag tror jag. Vi tänkte försöka surfa fram något billigt boende imorgon, någon som har några tips?
 
  #14866  
Old 07-19-2011, 12:28 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Chennare fides! Ligger på stranden i Barcelona och gör inte för mycket.... St Tropez blir på torsdag tror jag. Vi tänkte försöka surfa fram något billigt boende imorgon, någon som har några tips?
I st tropez eller barca?
 
  #14867  
Old 07-19-2011, 01:45 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Bronto berätta mer om din språkkurs. Är det intensiv tyska inför ditt utbytesår? Trivs du i Heidelberg? Det är ju en studentstad så jag kan tänka mig att det är rätt så lugnt nu på sommaren eller?
Om du har möjlighet att åka runt till städer intill en helg kan jag ge dig ett litet insider tips: Bamberg. Det är den bryggeritätaste staden i Tyskland och har otroligt goda och speciella ölsorter som man kan dricka direkt i bryggerierna. Schlenkerle Rauchbier är jävligt speciellt men sjukt gott i rätt sammanhang.
Om ni kör en bryggeritour och tar en öl i varje bryggeri kommer ni bli skitfulla men det är lätt värt det
 
  #14868  
Old 07-20-2011, 07:53 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Bronto berätta mer om din språkkurs. Är det intensiv tyska inför ditt utbytesår? Trivs du i Heidelberg? Det är ju en studentstad så jag kan tänka mig att det är rätt så lugnt nu på sommaren eller?
Om du har möjlighet att åka runt till städer intill en helg kan jag ge dig ett litet insider tips: Bamberg. Det är den bryggeritätaste staden i Tyskland och har otroligt goda och speciella ölsorter som man kan dricka direkt i bryggerierna. Schlenkerle Rauchbier är jävligt speciellt men sjukt gott i rätt sammanhang.
Om ni kör en bryggeritour och tar en öl i varje bryggeri kommer ni bli skitfulla men det är lätt värt det
Sure, det är en intensivkurs i tyska som anpassas efter din egen nivå. Själva skolan heter Goethe-Institutet och har ett rätt bra rykte tror jag. Min bror körde det under tiden han pluggade på handels med tysk inriktning. Sjävla plugget är cirka 4 timmar per dag sen kan man göra vad man vill. Har haft lite rundvandringar i stan och sett en del sevärdigheter. Sen ska vi dra en trip till Freiburg till helgen som jag tror kan vara rätt soft. Annars är det meningen att man ska hänga/snacka med de andra studenterna och ha ball utöver plugget. Känns som en rätt bra kombo hittills iallafall.

I denna kursen är det av någon anledning 33% spanjorer, men de är sjukt sköna. Blir dock en hel del spansksnack ibland. Jag är iallafall enda svensken här, och det är faktiskt rätt nice för jag är tvungen att prata engelska eller tyska. Själva poängen med kursen var egentligen så jag har bättre koll inför Stuttgart. Känns ballare att kunna snacka med tyskarna med och inte bara ERASMUS-gänget som kommer dit på utbytet.

Heidelberg är en mindre stad och är känd här för att vara en universitetsstad. Snackade med några lokala igår och det är en majoritet av tjejer som pluggar här, vilket inte är helt fel Vet inte om universiteten här är bland dem bättre, men det är som Lund eller Uppsala i storlek. Finns en massa gamla byggnader och sevärdigheter man kan kolla in och stan ligger rätt fint kring en flod. Så soft stad att plugga i ett tag, men inte längre en ett år tror jag.

Haha, det låter rätt ball med bryggerierna! Ska kolla in hur man kan ta sig till någon och om folk är på det. Träffade en amerikan från O.C. igår och vi snackade en massa om C&C i Kalifornien förresten. Saknar ju det sjuukt mycket. Du vet vad jag pratar om Felix Ser fram emot Stuttgart senare i år med Porschemuseet och huvudkontoret där. Har även kollat en del på bankörning med Porsche-Driving-Experience, men det såg rätt dyrt ut! Har någon av er gjort det eller vet ni om det är nån på forumet som kanske har en kontakt eller rabatt? Misstänker att Stoppie inte är rätt man för det
 
  #14869  
Old 07-21-2011, 10:05 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Vi är på väg till St.Tropez nu så om det är någon som har något bra tips på boende så får ni gärna slänga iväg ett PM/SMS. Är väl framme om några timmar och vill såklart försöka hålla kostnaden nere så gott det går
 
  #14870  
Old 07-21-2011, 10:08 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Grymt strebb, kul så här långt? När kommer ni till St. Tropez?
Helt såld på Barcelona faktiskt! Riktigt fin stad med bra fest och go strand med mycket fria köpe-ostar.
 



All times are GMT -4. The time now is 04:27 AM.