Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #13861  
Old 05-23-2011, 11:50 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute


Finbesök i stan! Inte ofta man ser den bilen
 
  #13862  
Old 05-23-2011, 11:51 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Fråga mig inte varför men jag, en polare och hans flickvän ska köra en strikt juice-only diet tills på lördag morgon Började imorse och känner mig helsnurrig redan! Man ska dricka runt 2l juice om dagen och en massa vatten bara, tydligen ska det vara grymt för att rena kroppen och få ut gifter osv. Helidiotiskt men efter ett helt liv av att bara äta snabbmat så kanske det inte är såååå dumt ändå. Wish me luck
Inte för att dumförklara dig Felix, men har folk inte hört talas om levern?
Levern är det organ som just tar bort slaggprodukter från kroppen. Varför en enahanda diet nu skulle förbättra leverns prestanda eller på annat sätt få ut "gifter" ur kroppen övergår mitt förstånd.
Dieter som är till för att "rensa ur" eller "spola" systemet eller dyl. är bara hittepå.
Vill du gå ned, ät mindre och rör på dig mer. Det är en enda vettiga vägen.
Blir bara så olidligt lack på folk som typ kör lchf men sen häller i sig drinkar etc. Så jävla svårt är det inte att läsa lite basic fysiologi och lära sig hur kroppen faktiskt fungerar.
 
  #13863  
Old 05-23-2011, 01:12 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Inte för att dumförklara dig Felix, men har folk inte hört talas om levern?
Levern är det organ som just tar bort slaggprodukter från kroppen. Varför en enahanda diet nu skulle förbättra leverns prestanda eller på annat sätt få ut "gifter" ur kroppen övergår mitt förstånd.
Dieter som är till för att "rensa ur" eller "spola" systemet eller dyl. är bara hittepå.
Vill du gå ned, ät mindre och rör på dig mer. Det är en enda vettiga vägen.
Blir bara så olidligt lack på folk som typ kör lchf men sen häller i sig drinkar etc. Så jävla svårt är det inte att läsa lite basic fysiologi och lära sig hur kroppen faktiskt fungerar.
Självklart kommer jag ta åt mig all ära och tänka tillbaka på dom flera minuter långa MSN-konversationer vi haft där jag förklarar att motion + rätt kost (inga jävla tillskott) är enda vägen til ett sunt leverne.

Du har fattat vinken .

Jox; Tyken? Testa ....
 
  #13864  
Old 05-23-2011, 03:39 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Motion, styrketräning + rätt kost har jag fortfarande ingen koll på, strebo. ovan är bara enkel fysiologi som jag suttit och hamrat in under studieåren. Nånstans nångång så har man faktiskt nytta av citronsyracykeln och glukoneogenesen, tro det eller ej

Senast jag tränade vettigt så körde jag ju hardcore LCHF med kolhydratsintag precis innan träning. Svårmotionerat som in i helvete men om du vill tappa vikt så funkar det finfint.
Ska köra en linte push nu till sommaren tänkte jag, men med mera fokus på styrka och mindre på viktminskning. Ska plocka bort 2-3 pannor fett max, men ffa se till att öka muskelmassa, vilket ju betyder att jag kommer gå upp i vikt.
 

Last edited by Dave S; 05-23-2011 at 03:41 PM.
  #13865  
Old 05-23-2011, 03:40 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Fråga mig inte varför men jag, en polare och hans flickvän ska köra en strikt juice-only diet tills på lördag morgon Började imorse och känner mig helsnurrig redan! Man ska dricka runt 2l juice om dagen och en massa vatten bara, tydligen ska det vara grymt för att rena kroppen och få ut gifter osv. Helidiotiskt men efter ett helt liv av att bara äta snabbmat så kanske det inte är såååå dumt ändå. Wish me luck
Var försiktig, jag har också hört en massa om sådana dieter. Är juice i sådana mängder verkligen nyttigt?
 
  #13866  
Old 05-23-2011, 03:42 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Det är iaf inte nyttigt för tänderna
 
  #13867  
Old 05-23-2011, 03:43 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Det är iaf inte nyttigt för tänderna
Jag vet det, men jag tänkte att du var rätt person att säga det
 
  #13868  
Old 05-23-2011, 03:44 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Haha tack för stödet gubbar. David du har en point och jag köper dina argument. Fråga mig inte varför jag utsätter mig för detta
 
  #13869  
Old 05-23-2011, 04:41 PM
EVO's Avatar
EVO
EVO is offline
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2008
Location: Sweden
Posts: 465
EVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond repute
Såg att det går rykten att Top Gear-gänget ska va med på Gumball. Kan bli ett roligt avsnitt.

Och fy fan vilken ångest jag har haft att jag hoppade resan till London för att jobba. :/ Pengar är kanske inte allt...
 
  #13870  
Old 05-23-2011, 05:00 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Shit, Top Gear i Gumball vore epic!
 



All times are GMT -4. The time now is 05:03 AM.