Swedish Teamspeeder? Get in here!
^^ Jävligt coola. Älskar RWB ![Smile](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/smile.gif)
Här är en video jag tyckte var riktigt ball också. Tim Schrick testar 997 GT2 RS mot 993 RS. Han säger bl a att GT2 RS inte är någon riktig RS eftersom det inte finns någon plåt i interiören och dörren inte låter "KLONK" när man stänger den.
Även beträffande köregenskaperna tycker han att 993an är tusen gånger bättre. Iom att GT2 RS har så stora fälgar säger han att en stor del av feedbacken och känslan försvinner. Dessutom är 997an mycket mer svårkontrollerad och nervös vid gränsområdet.
993an har man perfekt kontroll över och även i gränsområdet är bilen helt harmonisk och lätt manövrerbar
Han säger att de allra flesta bilarna idag med ca 300 hk skulle ha sjukt svårt för att slå 993 RS varvtid på banan.
Fan jag vill också ha en Riviera blå 993 RS (Fast den i videon är nog Mexico blå).
YouTube - ‪TURBO: Porsche - Alt vs. Neu im Track-Test‬‏
![Smile](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/smile.gif)
Här är en video jag tyckte var riktigt ball också. Tim Schrick testar 997 GT2 RS mot 993 RS. Han säger bl a att GT2 RS inte är någon riktig RS eftersom det inte finns någon plåt i interiören och dörren inte låter "KLONK" när man stänger den.
Även beträffande köregenskaperna tycker han att 993an är tusen gånger bättre. Iom att GT2 RS har så stora fälgar säger han att en stor del av feedbacken och känslan försvinner. Dessutom är 997an mycket mer svårkontrollerad och nervös vid gränsområdet.
993an har man perfekt kontroll över och även i gränsområdet är bilen helt harmonisk och lätt manövrerbar
![Smile](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/smile.gif)
Fan jag vill också ha en Riviera blå 993 RS (Fast den i videon är nog Mexico blå).
YouTube - ‪TURBO: Porsche - Alt vs. Neu im Track-Test‬‏
Last edited by Ludas; 06-29-2011 at 11:16 AM.
4000 posts
Last edited by Ludas; 06-29-2011 at 11:12 AM.
^^ Jävligt coola. Älskar RWB ![Smile](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/smile.gif)
Här är en video jag tyckte var riktigt ball också. Tim Schrick testar 997 GT2 RS mot 993 RS. Han säger bl a att GT2 RS inte är någon riktig RS eftersom det inte finns någon plåt i interiören och dörren inte låter "KLONK" när man stänger den.
Även beträffande köregenskaperna tycker han att 993an är tusen gånger bättre. Iom att GT2 RS har så stora fälgar säger han att en stor del av feedbacken och känslan försvinner. Dessutom är 997an mycket mer svårkontrollerad och nervös vid gränsområdet.
993an har man perfekt kontroll över och även i gränsområdet är bilen helt harmonisk och lätt manövrerbar
Han säger att de allra flesta bilarna idag med ca 300 hk skulle ha sjukt svårt för att slå 993 RS varvtid på banan.
Fan jag vill också ha en Riviera blå 993 RS (Fast den i videon är nog Mexico blå).
YouTube - ‪TURBO: Porsche - Alt vs. Neu im Track-Test‬‏
![Smile](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/smile.gif)
Här är en video jag tyckte var riktigt ball också. Tim Schrick testar 997 GT2 RS mot 993 RS. Han säger bl a att GT2 RS inte är någon riktig RS eftersom det inte finns någon plåt i interiören och dörren inte låter "KLONK" när man stänger den.
Även beträffande köregenskaperna tycker han att 993an är tusen gånger bättre. Iom att GT2 RS har så stora fälgar säger han att en stor del av feedbacken och känslan försvinner. Dessutom är 997an mycket mer svårkontrollerad och nervös vid gränsområdet.
993an har man perfekt kontroll över och även i gränsområdet är bilen helt harmonisk och lätt manövrerbar
![Smile](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/smile.gif)
Fan jag vill också ha en Riviera blå 993 RS (Fast den i videon är nog Mexico blå).
YouTube - ‪TURBO: Porsche - Alt vs. Neu im Track-Test‬‏
På något sätt kanske hästkrafterna också inverkar på det, ingen aning faktiskt.
Men det var iaf uppenbart att han hade betydligt mer glädje av att köra 993:an.
För övrigt håller jag med det han säger. En RS bil ska fan ha plåt inuti och låta KLONK när man stänger dörren
![Big Grin](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/biggrin.gif)
+11111111
Brukar gå på deras lunch när jag vill unna mig någon gång. De har alltid lika grymma hamburgare! Brukar köra pepper corn varianten btw
Brukar gå på deras lunch när jag vill unna mig någon gång. De har alltid lika grymma hamburgare! Brukar köra pepper corn varianten btw
![Smile](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/smile.gif)
Det är säkert en kombination av olika saker. Han nämnde bl a som sagt att de större fälgarna och tunnare däcken ger sämre känsla och feedback. Dessutom har ju GT2 RS turbos vilket gör att gasresponsen inte är lika direkt och lättdoserad.
På något sätt kanske hästkrafterna också inverkar på det, ingen aning faktiskt.
Men det var iaf uppenbart att han hade betydligt mer glädje av att köra 993:an.
För övrigt håller jag med det han säger. En RS bil ska fan ha plåt inuti och låta KLONK när man stänger dörren![Big Grin](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/biggrin.gif)
På något sätt kanske hästkrafterna också inverkar på det, ingen aning faktiskt.
Men det var iaf uppenbart att han hade betydligt mer glädje av att köra 993:an.
För övrigt håller jag med det han säger. En RS bil ska fan ha plåt inuti och låta KLONK när man stänger dörren
![Big Grin](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/biggrin.gif)
![Smile](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/smile.gif)