Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #14031  
Old 06-01-2011, 08:17 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Tycker egentligen inte exotiskt utseende är ett motargument för dagligt användande. Är du rädd för högre risk för skadegörelse eller vill du vara mera diskret? Kommer den stå parkerad på gatan varje dag när du jobbar kanske jag kan förstå det. Annars tycker jag det är fritt fram. Men som sagt, V8 känns nästan lite för mesig.
 
  #14032  
Old 06-01-2011, 08:21 AM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: May 2008
Posts: 241
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Jox: Köp en QP och fixa din j'vla 993tt!
 
  #14033  
Old 06-01-2011, 08:23 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Tycker egentligen inte exotiskt utseende är ett motargument för dagligt användande. Är du rädd för högre risk för skadegörelse eller vill du vara mera diskret? Kommer den stå parkerad på gatan varje dag när du jobbar kanske jag kan förstå det. Annars tycker jag det är fritt fram. Men som sagt, V8 känns nästan lite för mesig.
Skadegörelse, kommer stå på gatan väldigt mycket. Varvar mellan olika kontor och har inte alltid tillgång till garage. Och så vill man ändå vara hyfsat diskret. Har en del myndigheter som kunder, och det är inte så jäkla lämpligt att komma i en sån
 
  #14034  
Old 06-01-2011, 08:27 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Haha nej det kan jag förstå. Hmmm då tycker jag nästan att du borde skita i sportbil som DD och köra nåt billigt istället. Sen kan du lägga krutet på en sportig bil att ha kul och köra roadtrips med vid sidan om. Då slipper du ta hänsyn till risk för skadegörelse och allt sånt där.
Begagnad Cygnet som dd?
 
  #14035  
Old 06-01-2011, 09:10 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Sluta snacka sommarlov! Jag sitter på seminarium nu och har tenta på Lördag....sen jävlar!!!
 
  #14036  
Old 06-01-2011, 09:17 AM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
På tal om 997 vs. r8! En väldigt god vän till mig (eller rättare sagt familjen) har haft 5-6 porkor av olika slag (alla nya dock). Han beställde sedan en r8 eftersom han älskar sina s8or (...) så mycket. Vid köptillfället sa han att han bara ville ha en om de bedyrade att de inte skulle smälla ner v10an från s8an i de. Detta gjorde det så klart och han fick sin r8. Enligt honom den bästa bilen han någonsin har haft. Han gillade den betydligt mer än 911TTn som han hade samtidigt. Sen kom ju såklart v10an senare och han sålde bilen av ren princip. Inte p.g.a. att den var för slö, mer bara att han alltid ska ha det värsta :P För att göra inlägget lite mer relevant så hade jag absolut kunnat tänka mig att åka runt i en r8 som daily En kort historia blev just lång, men det var den händelsen som övertygade mig
 
  #14037  
Old 06-01-2011, 09:56 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Sideways har ju säkert en åsikt om råttan när hans brorsa skaffat en nu Men det är klart är den mycket mer exotisk än en 997tt om du kör mycket med den.
 
  #14038  
Old 06-01-2011, 09:58 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Sluta snacka sommarlov! Jag sitter på seminarium nu och har tenta på Lördag....sen jävlar!!!
Då är vi två Hade corporate finance idag och sen är det en till rackare på tisdag. Motivationen är inte kvar alls när det sommaren etablerar sig på riktigt nu.
 
  #14039  
Old 06-01-2011, 10:22 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Får se vad det blir. Jag är ändå rätt trött på bilar i största allmänhet måste jag säga, särskilt om man ställer det i relation till något annat. Jääääävlar vad jag skulle ha pengar över om jag inte var intresserad av bilar

Fick offert idag på att leasa en XC60 och funderar på att hoppa på det och bara ha som slit-och-släng. Jag tycker den är rätt fin. Har blivit extremt mycket mer intressant nu än för några år sedan när min XC90 kostade företaget typ 12,000 i månaden.
 
  #14040  
Old 06-01-2011, 11:49 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Motion to ban Jox! All in favour say; Aye!




Aye!
 



All times are GMT -4. The time now is 04:35 AM.