Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #4031  
Old 04-06-2009, 07:00 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ugh ... fan vad tiden går. Larmet på Porkan gick 01.15, 02.23, 03.45 och 05.00 ute på uppfarten. De sista tre gångerna orkade jag inte ens ta på mig kläder för att gå ut och stänga av det. Måste ha varit en syn för grannarna . . .

Till råga på allt var jag tvungen att gå upp 05.30 för att hinna med ett möte på andra sidan stan. Som, när jag kom fram, fick veta var inställt. Sen så var jag så sjuuukt motiverad IGÅR att börja träna. Tänkte att i morgon ska jag fanimig förnya mitt medlemsskap och börja gå regelbundet. Idag känns det väldigt mehhh och har inte alls lust att göra det.

I alla fall tur att George's har grymt bra take-away-latte. Nom nom nom.
 
  #4032  
Old 04-06-2009, 07:42 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Men det är lugnt jox, det är bara första 2-3veckorna det är tungt att träna sen blir det en vana. Jag personligen mår mycket bättre utav det, men det är väl individuellt det med som allt annat....
 
  #4033  
Old 04-06-2009, 07:55 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Dags att flytta in till stan Jox!
 
  #4034  
Old 04-06-2009, 09:05 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Men det är lugnt jox, det är bara första 2-3veckorna det är tungt att träna sen blir det en vana. Jag personligen mår mycket bättre utav det, men det är väl individuellt det med som allt annat....
Förra året tränade jag som satan - stenhårt 4 dagar i veckan från januari till maj med en PT. Sen mattades det av lite grann till att bli ~2 dagar i veckan fram till juni.

Fortsatte efter semestern lite sporadiskt. Åt och drack som en häst, proteindrinkar hit och powerbars dit. Märkte inte ett skit alls så jag tröttnade . . . Jo, hållningen blev lite bättre - tycker man är lite mer ihopsjunken nu. Men tänker inte offra flera dagar i veckan bara för att slippa sträcka på mig manuellt

Originally Posted by PorscheFanatic
Dags att flytta in till stan Jox!
Har tänkt att köpa något faktiskt. Osäker på om jag säljer huset (gillar eget låst och larmat garage alldeles för mycket) men om inte annat som investering. Men jag vill köpa något i Frankrike också. Blir tungt med både och.

Mina föräldrar köpte en etagevåning för motsvarande 700KKR utanför Cannes 1985. Den såldes 2006 för 10,5 miljoner. Vore sjysst med en sån avkastning på ett par årtioenden.

Det ju iochförsig inte helt fel med en sjabbig knullkvarts-1:a i Liljeholmen när man raggat upp någon fet höna i leopardblus på Kelly's heller . . .

Decisions, decisions.
 
  #4035  
Old 04-06-2009, 10:11 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Förra året tränade jag som satan - stenhårt 4 dagar i veckan från januari till maj med en PT. Sen mattades det av lite grann till att bli ~2 dagar i veckan fram till juni.

Fortsatte efter semestern lite sporadiskt. Åt och drack som en häst, proteindrinkar hit och powerbars dit. Märkte inte ett skit alls så jag tröttnade . . . Jo, hållningen blev lite bättre - tycker man är lite mer ihopsjunken nu. Men tänker inte offra flera dagar i veckan bara för att slippa sträcka på mig manuellt
Fyfan vilken kass PT det måste ha varit. Även om proteindrinkar, tillskott, powerbars etc är bra så kör jag inte med någon sån skit alls. Jag har hållt på i 7månader nu, varav de 5 senaste varit 6dagar i veckan och det är de senaste månaden/två månaderna som jag börjat märka stor skillnad. Ska väl även tillägga att jag var riktigt smal innan och inte behövde träna bort några onödiga kilon. Tråkigt i vilket fall som! Hade jag inte sett någon skillnad så hade jag också skitit i det.

Jag håller med dig helt om hållningen men jag känner mig som ett spännmongo, finns ju inget värre än folk som går runt med kylskåpet.

Originally Posted by jox
Har tänkt att köpa något faktiskt. Osäker på om jag säljer huset (gillar eget låst och larmat garage alldeles för mycket) men om inte annat som investering. Men jag vill köpa något i Frankrike också. Blir tungt med både och.

Mina föräldrar köpte en etagevåning för motsvarande 700KKR utanför Cannes 1985. Den såldes 2006 för 10,5 miljoner. Vore sjysst med en sån avkastning på ett par årtioenden.

Det ju iochförsig inte helt fel med en sjabbig knullkvarts-1:a i Liljeholmen när man raggat upp någon fet höna i leopardblus på Kelly's heller . . .

Decisions, decisions.
Fyfan, den avkastningen är rätt lagom . Tycker du borde satsa på Frankrike istället för en insketen knullkvart i centrum. Det har du väl Felix extranyckel till?
 
  #4036  
Old 04-06-2009, 04:51 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Ja, en lya i södra frankrike är bra. Kolla bara upp området, byggplaner, hur marknaden gått de senaste åren. Vill du har samma avkastning som dina föräldrar, köp lägenheter i albanien/balkan. Om det slår på samma vis som andra medelhavsdelar, så kommer priserna skjuta i höjden. Å andra sidan, det är ju inte en sure thing.
 
  #4037  
Old 04-06-2009, 04:55 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ Och skulle man vilja besöka den någon gång åker man fan hellre till Frankrike än balkan ...eller?
 
  #4038  
Old 04-06-2009, 05:03 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Klart man gör. Men pratar man om så hög ROI så e ju det inte rimligt att köpa ngt på côte d'azur gärna.
Idag blev jag förresten erbjuden att köpa en gammal M5 E28 som stod i en lada.
Åh vad det kliade i fingrarna, men var fan ska jag ställa ett renoveringsobjekt?...för att inte tala om hur jag trolla fram pengar att lägga på ytterligare en bil. Men kul vore det!
 

Last edited by Dave S; 04-06-2009 at 05:59 PM.
  #4039  
Old 04-08-2009, 02:39 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Nu har filmatiseringen av Snabba Cash börjat - får man se en svart de-badgad RS4 i den nu då, så änna?
 
  #4040  
Old 04-08-2009, 03:03 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ Det vore gött. Du får begära lite pics mbolo
 



All times are GMT -4. The time now is 01:55 PM.