Swedish Teamspeeder? Get in here!
Han frågade om originalfälgar (det satt några konstiga på den) och jag sa lite med negativ underton, "Ja det är ju en riktig POJKRACER, så att det borde gå att hitta på eBay hur enkelt som helst".
Fakturerar hans bolag ganska många pengar varje år så det gäller att vara försiktig med vad man säger här . . .
Fakturerar hans bolag ganska många pengar varje år så det gäller att vara försiktig med vad man säger här . . .
![lol](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/rofl.gif)
Han frågade om originalfälgar (det satt några konstiga på den) och jag sa lite med negativ underton, "Ja det är ju en riktig POJKRACER, så att det borde gå att hitta på eBay hur enkelt som helst".
Fakturerar hans bolag ganska många pengar varje år så det gäller att vara försiktig med vad man säger här . . .![lol](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/rofl.gif)
Fakturerar hans bolag ganska många pengar varje år så det gäller att vara försiktig med vad man säger här . . .
![lol](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/rofl.gif)
Jo det ska väl vara det. Typ samma klass som Z4an, SLKn och TTn. tänkte bara att Porsche kanske kunde vara lite mer spännande än en japsare.
Jag håller helt med. 350z må vara en bra bil (vad vet jag?) men med den logon i grillen väljer tappar den fortfarande mot både BMW Z4 och Porschen i fråga!
Jämfört med dagens sportbilar är jag ganska säker på att 350z skulle kännas lite föråldrad. Motorn fick redan vid introduktionen en del kritik för att vara lite seg och interiören osade inte direkt kvalitet, dvs väldigt mkt plast. Det har ju kommit en uppföljare nu, 370z, som har fått bra kritik men tydligen är komforten en bit ifrån konkurrenterna från Europa. Däremot är ju den manuella växellådan helt fantastisk eftersom den blippar gasen anpassat till varvtalet av sig själv när man växlar ner utan att man behöver ge mellangas. Den funktionen borde ju alla manuella bilar ha.
Men det känns ju bara så fel att köpa en 350z när man, utan att det svider det minsta i plånboken, lätt hade kunnat köpa en GT3 eller nåt liknande som både går tusen gånger bättre OCH håller värdet riktigt riktigt bra. Det kan man ju inte direkt säga om 350z.
Men det känns ju bara så fel att köpa en 350z när man, utan att det svider det minsta i plånboken, lätt hade kunnat köpa en GT3 eller nåt liknande som både går tusen gånger bättre OCH håller värdet riktigt riktigt bra. Det kan man ju inte direkt säga om 350z.
Har åkt 370z och måste säga att jag är ganska imponerad. Just blippfunktionen är riktigt, riktigt smart! Och som du säger något alla manuella sportbilar borde ha. Sen är det ju just det, den känns långt ifrån så premium som de tyska motsvarigheterna. Om jag nu inte skulle köpt något så extremt som en GT3 (trots att man har råd med råge) och sökte något med komfort hade jag troligtvis köpt en Wiesmann! Inte så banorienterat och definitivt något som är unikt! Går inte en dag utan att man ser 911or nu när sommaren närmar sig...
Inte alls en dum tanke att satsa på något lite mer unikt så länge det känns välbyggt och säkert. Wiesmann har ju definitivt både och, framför allt gillar jag MF5. Såg den på IAA 09 och älskade den direkt, ser riktigt brutal ut och är sjukt snabb med V10an från M5. Hur kan man inte älska denna bak?
Inte alls en dum tanke att satsa på något lite mer unikt så länge det känns välbyggt och säkert. Wiesmann har ju definitivt både och, framför allt gillar jag MF5. Såg den på IAA 09 och älskade den direkt, ser riktigt brutal ut och är sjukt snabb med V10an från M5. Hur kan man inte älska denna bak?
![](https://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSY1Qt86bDbS36dGna0gCj8pAUHPYSrlmzwKgoiwRsvvQ_456cl&t=1)
![Big Grin](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/biggrin.gif)
Det är ju det som är det fina med Wiesmann! Väldigt unika, väldigt välbyggda och ska den servas åker man bara till närmsta BMW-verkstad
![Smile](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/smile.gif)
![Smile](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/smile.gif)