Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #13701  
Old 05-16-2011, 03:54 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Jo jag förstår problemet. Men det är klart du kan få fram budskapet utan att förolämpa honom. Förolämpa bilen istället
 
  #13702  
Old 05-16-2011, 04:03 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Han frågade om originalfälgar (det satt några konstiga på den) och jag sa lite med negativ underton, "Ja det är ju en riktig POJKRACER, så att det borde gå att hitta på eBay hur enkelt som helst".

Fakturerar hans bolag ganska många pengar varje år så det gäller att vara försiktig med vad man säger här . . .
 
  #13703  
Old 05-16-2011, 04:30 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Han frågade om originalfälgar (det satt några konstiga på den) och jag sa lite med negativ underton, "Ja det är ju en riktig POJKRACER, så att det borde gå att hitta på eBay hur enkelt som helst".

Fakturerar hans bolag ganska många pengar varje år så det gäller att vara försiktig med vad man säger här . . .
Haha, ja då hajar jag att du verkligen väljer dina ord väl! Men det kanske varit hans drömbil? Vissa gillar väl inte alls supersnabba bilar utan vill ha en liten enkel sportbil. Du kan inte tipsa om en coxster då? Känns ju som lite roligare iallafall.
 
  #13704  
Old 05-16-2011, 05:39 AM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Hade man sålt företag för dineros i den klassen hade jag nog också valt något roligare än en 350z... Men är den inte i samma klass som en coxster som Bronto föreslog?
 
  #13705  
Old 05-16-2011, 06:43 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by N.M.O
Hade man sålt företag för dineros i den klassen hade jag nog också valt något roligare än en 350z... Men är den inte i samma klass som en coxster som Bronto föreslog?
Jo det ska väl vara det. Typ samma klass som Z4an, SLKn och TTn. tänkte bara att Porsche kanske kunde vara lite mer spännande än en japsare.
 
  #13706  
Old 05-16-2011, 09:13 AM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Originally Posted by Bronto
Jo det ska väl vara det. Typ samma klass som Z4an, SLKn och TTn. tänkte bara att Porsche kanske kunde vara lite mer spännande än en japsare.
Jag håller helt med. 350z må vara en bra bil (vad vet jag?) men med den logon i grillen väljer tappar den fortfarande mot både BMW Z4 och Porschen i fråga!
 
  #13707  
Old 05-16-2011, 09:20 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Jämfört med dagens sportbilar är jag ganska säker på att 350z skulle kännas lite föråldrad. Motorn fick redan vid introduktionen en del kritik för att vara lite seg och interiören osade inte direkt kvalitet, dvs väldigt mkt plast. Det har ju kommit en uppföljare nu, 370z, som har fått bra kritik men tydligen är komforten en bit ifrån konkurrenterna från Europa. Däremot är ju den manuella växellådan helt fantastisk eftersom den blippar gasen anpassat till varvtalet av sig själv när man växlar ner utan att man behöver ge mellangas. Den funktionen borde ju alla manuella bilar ha.

Men det känns ju bara så fel att köpa en 350z när man, utan att det svider det minsta i plånboken, lätt hade kunnat köpa en GT3 eller nåt liknande som både går tusen gånger bättre OCH håller värdet riktigt riktigt bra. Det kan man ju inte direkt säga om 350z.
 
  #13708  
Old 05-16-2011, 09:35 AM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Har åkt 370z och måste säga att jag är ganska imponerad. Just blippfunktionen är riktigt, riktigt smart! Och som du säger något alla manuella sportbilar borde ha. Sen är det ju just det, den känns långt ifrån så premium som de tyska motsvarigheterna. Om jag nu inte skulle köpt något så extremt som en GT3 (trots att man har råd med råge) och sökte något med komfort hade jag troligtvis köpt en Wiesmann! Inte så banorienterat och definitivt något som är unikt! Går inte en dag utan att man ser 911or nu när sommaren närmar sig...
 
  #13709  
Old 05-16-2011, 09:50 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Inte alls en dum tanke att satsa på något lite mer unikt så länge det känns välbyggt och säkert. Wiesmann har ju definitivt både och, framför allt gillar jag MF5. Såg den på IAA 09 och älskade den direkt, ser riktigt brutal ut och är sjukt snabb med V10an från M5. Hur kan man inte älska denna bak?

 
  #13710  
Old 05-16-2011, 09:57 AM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Originally Posted by Ludas
Inte alls en dum tanke att satsa på något lite mer unikt så länge det känns välbyggt och säkert. Wiesmann har ju definitivt både och, framför allt gillar jag MF5. Såg den på IAA 09 och älskade den direkt, ser riktigt brutal ut och är sjukt snabb med V10an från M5. Hur kan man inte älska denna bak?

Det kan mycket väl vara en av de bilar jag helst av allt vill ha, tillsammans med en 360 CS

Det är ju det som är det fina med Wiesmann! Väldigt unika, väldigt välbyggda och ska den servas åker man bara till närmsta BMW-verkstad Och som de flesta vet är det inget större fel på BMWs motorer och tekniska prylar
 



All times are GMT -4. The time now is 04:11 AM.