Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #13601  
Old 05-11-2011, 10:46 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Hehe, det där med TT mot GTR har jag oxå funderat mkt på Felix. Jag förstår absolut vad du menar. Grejen är den att jag fortfarande är student och lever rätt snålt, bortsett från helgerna. Men spriten är det absolut sista jag tänker dra ner på. Så det är lite svårt att motivera en apple för mig. Ska suga på det lite till och skicka runt frågan till flera remissinstanser.

Tack för alla åsikter och förslag grabbar.
 
  #13602  
Old 05-11-2011, 10:51 AM
fredej's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Nov 2008
Location: Gothenburg
Posts: 408
fredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant future
Här kommer lite mer åsikter Ludas

Rent specifikationsmessigt verkar Asusen bättre än Macbooken. Beroende på vad du brukar göra på datorn så är det av olika vikt. Om det bara är vanliga sysslor så tvivlar jag på att du kommer att märka någon direkt skillnad.
Enda nackdelen hårdvarumessigt är att det den verkar ha max ram på 4 gb. Vilket antagligen kommer kännas lite om nått år. Fast det kan ju vara skrivfel på prisjakt... borde ju gå att få in mer tycker jag.

Annars det jag hade saknat från min Macbook Pro hade nog främst varit styrplattan (den är överlägset bättre på MBP än på någon annan dator jag provat.) och det bakgrunsbelysta tangentbordet.

Ska försöka sammanfatta varför jag valde en mac. (utan inbördes ordning)
Premumkänslan.
Materialvalen, aluminium är mycket skönare än plast.
Kvalitet, "att den alltid funkar", vilket kanske inte alltid är riktigt sant. Det är en dator. Den kommer att krångla mer eller mindre...
Designen. Riktigt snygga tekniska lösningar (tex. megasafe, magneter för att hålla den stängd, extern batteri indikator, gummilist för att hålla damm borta när locket stängt osv.).
OS X (när jag köpte min var det Vista som fanns att välja på...)
Bra hårdvara (Trackpad, skärm, batteritid (7h var mycket bra när jag köpte min))

Trots att jag gärna rekommendera mac så tror jag nästan att du kommer bli mer nöjd med Asus och Windows. Där vet du redan hur allt funkar och behöver inte fundera på alla smågrejor som inte längre funkar på samma sätt som du är van vid.

Hursomhelst, lycka till med datorköpet.
 
  #13603  
Old 05-11-2011, 10:56 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Tack fredej! Grym sammanfattning.
 
  #13604  
Old 05-11-2011, 11:08 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Grattis v n sthlm! Det är stort!
 
  #13605  
Old 05-11-2011, 11:15 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Ludas med tanke på din krökbudget, köp en lätt begagnad macbook!
 
  #13606  
Old 05-11-2011, 11:16 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Hmm kanske borde kolla blocket, bra tips.
 
  #13607  
Old 05-11-2011, 11:42 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
  #13608  
Old 05-11-2011, 11:54 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Ska på vernissage om 2h, utställaren (fotograf med tavlor) är en väldigt god vän. Det är hans första 'utställning'. Tavlorna kommer under en tid hänga på en fin restaurang. Ska man ta med sig blommor eller dylikt?
 
  #13609  
Old 05-11-2011, 12:17 PM
fredej's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Nov 2008
Location: Gothenburg
Posts: 408
fredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant future
På tok för mycket pengar för den datorn... då helt ny med MYCKET bättre prestanda + garanti kostar 9900 efter studentrabatt.
 
  #13610  
Old 05-11-2011, 12:18 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Blommor? Vill du ligga med utställaren?
Men seriöst, nånting som symboliserar lycka till för framtiden skulle nog vara lämpligt. Lite svårt att komma på nånting konkret nu bara, även om jag funderat i 4 minuter
Glöm inte att ta på dig svart polotröja bara, det är obligatoriskt på konstutställningar.

Tack för länken oxå Felix.
 



All times are GMT -4. The time now is 04:07 AM.