Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #13521  
Old 05-09-2011, 10:08 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Jo, jag erbjöd en snärt liten juridikstudent som är len som en babyrumpa som dellikvid, och de tackade ja. Så om du kan ta och röra dig utåt Huddinge nu så får du mer exakt vägbeskrivning när du närmar dig. Ta med en påse bullar också. Alla mekaniker älskar bullar!

Dellikvid!?!? Fan vad snålt.
 
  #13522  
Old 05-09-2011, 10:12 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Dellikvid!?!? Fan vad snålt.
Påstår du att ditt brunöga är lika, eller mer värt, än ett komplett motorlyft med storservice inkl kamrem, vevaxel, packningar och nu också kylare på en A8 MTM? Nog för att du är fin, men så dyr är ingen. Strebban t ex motsvarar typ 2 tändstift. Och David är typ en fälgtvätt.
 
  #13523  
Old 05-09-2011, 10:17 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Vad i hela helv....blanda inte in mig i er människohandel. Och att jag skulle motsvara två tändstift låter väl som en ganska bra jämförelse, desto svagare växelkurs man står i desto bättre. Då behöver ingen få för sig något och börja förvänta sig att man kommer bidra med något... Jag har lite svårt att se hur Ludas är värd ~2777361gånger mer än mig, men du kanske gillar brunetter mer Jox - vad vet jag?
 
  #13524  
Old 05-09-2011, 10:18 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Vänta lite nu...A8?! Kör inte du en silvrig S8?
 
  #13525  
Old 05-09-2011, 10:20 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Vad i hela helv....blanda inte in mig i er människohandel. Och att jag skulle motsvara två tändstift låter väl som en ganska bra jämförelse, desto svagare växelkurs man står i desto bättre. Då behöver ingen få för sig något och börja förvänta sig att man kommer bidra med något... Jag har lite svårt att se hur Ludas är värd ~2777361gånger mer än mig, men du kanske gillar brunetter mer Jox - vad vet jag?
Formeln för sexuell människohandel bland svenska Teamspeedare är ganska enkel, och innebär att multiplicerar användarens totalvikt med x.75 till att börja med. Summan av det multipliceras sedan beroende på var man geografiskt befinner sig. I Stockholm blir detta x2,777,361 medan det i Småland blir x0,00005. Hur enkelt som helst. Ska lägga upp en Wikipedia-artikel om det strax.

Och det är inte direkt några NGK-guldstift heller. Du är typ Biltema.
 
  #13526  
Old 05-09-2011, 10:26 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Jaha, jo. Det verkar ju smått logiskt. Eftersom det handlar om människohandel bör valutan vara 'Människa' va? För isåfall är jag, enligt din formel och mina beräkningar, 0,0033675 Människa. Och det verkar ju faktiskt rätt vettigt, jag är ju trots allt dum i huvudet.
 
  #13527  
Old 05-09-2011, 10:28 AM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Jox, doktorerat i människohandel bland svenska teamspeedare ser jag!
 
  #13528  
Old 05-09-2011, 10:29 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Jaha, jo. Det verkar ju smått logiskt. Eftersom det handlar om människohandel bör valutan vara 'Människa' va? För isåfall är jag, enligt din formel och mina beräkningar, 0,0033675 Människa. Och det verkar ju faktiskt rätt vettigt, jag är ju trots allt dum i huvudet.
Nej då inte alls, det handlade ju om människa i relation till verkstadsarbeten. Din stjärt i ett verkstadsgarage motsvarar 0,0033675 kronor i arbetskostnad/timme. Det är ju du som är ekonomen här, häng med lite nu.
 
  #13529  
Old 05-09-2011, 10:36 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Aha, tokigt av mig att glömma 'Hur man betalar hantverkare med röv'-direktivet. Ska inte hända igen.

Däremot märkte jag något festligt när jag läste igenom Storstads-tillägget häromdagen; Vid export måste man dividera storstadsfolket med 456,997 då man utomlands inte gillar varken gälla färger, hår (framförallt backslick) eller spasmerna som de randiga skjortorna ger. Utöver detta måste man multiplicera med 0.089 för att kompensera för frakten. Spännande det här med valuta och allmänt accepterade betalningsmedel...
 
  #13530  
Old 05-09-2011, 10:43 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jag tror du missar poängen med denna formel. Detta är enbart för att kunna uträkna värdet på en människa ur en stjärtbetalningsaspekt i verkstadsbranschen. Du kanske är duktig på att spela boccia eller fia med knuff, då är det ett helt annat värde.

Jag hade lite tid mellan mina möten, så jag satte därför samman denna enkla graf:
 



All times are GMT -4. The time now is 05:14 AM.